De gangen van een arabier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loke_094

De gangen van een arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 00:48

Hallo!
Ik weet wel dat Haflingers, Fjorden, enz... echte zeteltjes kunnen zijn. Nu vroeg ik mij, gewoon uit nieuwsgierigheid, af hoe dat eigenlijk bij een arabier zat? :)

mooney

Re: De gangen van een arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 01:14

Nu heb ik alleen ervaring met mijn Arabje. Maar ik kan die van mij absoluut geen zetel noemen.
Ik heb laatst weer eens op een Fjordje gezeten en het is niet te vergelijken.
De rug is al heel anders, waardoor je snel geneigd bent wat anders te gaan zitten.

Als hij lekker ontspannen is vind ik hem wel lekker zitten, maar het is geen grote schommelstoel zeg maar.
Als hij gespannen is dan is het een hertje, wat dus flink wiebelt.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:44

Nee de mijne heeft ook een moeilijke gang vergeleken met de paarden in de OP, ze gooit hoog op en zit zeker niet relaxt en stil in draf en galop. Inderdaad zoals Mooney noemt als een hertje, maar dan eigenlijk altijd bij de mijne! Rengalop zit wel heerlijk, dan wordt ze helemaal plat :+ door de vorm van de rug zitten ze gewoon heel anders dan platte ronde haflingers.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:50

Die van mij kan erg mooi lopen en zit heeeerlijk! <3 Ik heb veel paarden gereden in mn leven maar Aladin zit toch wel het fijnst van allemaal, daarom wilde ik hem ook hebben. :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:07

Moet aan mijn bericht nog toevoegen, ik ben er zo aan gewend dat het echt niet oncomfortabel rijden is ofzo :) ik kan er uren op zitten!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:09

Ik herken het 'voelt als een hertje' wel :j
Als mijn pony heerlijk ontspannen lief was het hemel op aarde, maar na bijvoorbeeld een galopje in het bos was het alles behalve comfortabel.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:57

Mijn beide AV's zitten gewoon lekker.
Me vorige AV ook.
Kan er heerlijk op doorzitten..
Het is niet echt ras afhankelijk maar meer per paard...

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:28

Mijn verzorgarabje zit heeerlijk!!! echt een zeteltje! Maar zij heeft een beetje een speciaal drafje en zo blijf je heel goed zitten! x

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:30

doorzitten gaat goed, maar galop stuiterd meer ( vind ik )

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:23

Een Arabisch Volbloed zit heerlijk wanneer de bewegingen van het dier correct zijn.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:40

Jullie hebben allemaal gelijk, maar hou er rekening mee dat de TS aangeeft gewend te zijn aan Haflingers, Fjorden etc.
Dan zal een AV niet gelijk een gevoel van comfort geven.. Simpelweg omdat het een andere manier van bewegen is dan je gewend bent.

Dit is tenminste mijn ervaring als ik vriendinnen die koudbloedjes rijden op mijn AV zet, die moeten allemaal ontzettend omschakelen. En dat heb ik als ik op een Fjord/Haf ga zitten.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:26

Ik ben overgestapt van af en toe op een pony van 1m30... te rijden zonder zadel en een (dikke) pony. Ik moest me niet echt aanpassen hoor, na 1 keer wist ik het wel! Ik moet wel zeggen met galop heb ik niet veel ervaring dus daas zeg ik niks over :x