Falabella44 schreef:Zijn er mensen die met een Arabier werken op het gebied van VD en NH? Zo ja, hoe bevalt dit? De Arabier is wel aan te merken als een paard met een boven gemiddelde intelligentie, dus het oppikken zal niet echt een issue zijn. Wie heeft er ervaring? Ik wil mij er zelf namelijk in gaan verdiepen en overweeg voor een Arabier te gaan.
Hier ook een Arab, maar bovenstaande gaat dus absoluut niet voor hem op
.
Mijne is erg lief en hoewel hij met rijden een beetje lui is, wil hij met VD erg graag werken.
Het lastige is alleen dat hij het wel moeilijk vind en wanneer hij een oefening niet snapt kan hij volledig blokkeren.
Dan staat er dus een paard voor je met de volgende uitdrukking
en moet je hem echt even uit zichzelf halen, want de connectie is dan weg.
Dit is juist het sensibele denk ik, zo graag iets willen, maar niet kunnen dat hij niet weet wat hij met zichzelf aanmoet.
Verder is zijn concentratievermogen ook iets minder dan mijn andere pony.
Coördinatievermogen is ook niet al te sterk, dus lichamelijk gaat het ook niet altijd met gemak
Al met al wel een leuke pony om mee te werken, maar je moet wel humor hebben.
Mijne is ook wel vrij extreem qua rare dingen, dus laat je niet afschrikken hierdoor.
Als je echt voor de shows gaat en dus met publiek gaat werken zou ik wel echt goed kijken of het dier hiervoor geschikt is.
Zoals gezegd, elke Arabier is net wat anders. Zoek er eentje die niet heel kijkerig en niet te sensibel is en dan zou het goed moeten komen.