Wintec/Bates zadels.....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Wintec/Bates zadels.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 18:55

Omdat ik al geruime tijd opzoek ben naar een fatsoenlijk zadel voor de Arabier van m'n zus vroeg ik me af of een Wintec of Bates zadel niet iets zou kunnen zijn voor Varaz. Hij heeft wel een ronde, bolle rug, nauwelijks een schoft en wat spek. Omdat er niet dagelijks gereden word met 'm lijkt mij zo'n zadel wel een optie of hebben jullie een andere mening ? Ik hoor het graag ;) .

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:07

Wij rijden de arabieren hier allemaal in met een wintec. De helft van mijn stalgenoten rijden ook op een wintec (ik heb zelf een Rossner). Het is zeker een aanrader vooral ook omdat je de bomen kan wisselen.

peach2001

Re: Wintec/Bates zadels.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:49

Wij hebben ook wintecjes, maar het is wel even kijken welke maat je nodig hebt, hier zijn de meesten te breed voor de breedste boommaat van de gewone wintec en die moeten wintec wide hebben, maar anderen blijven wel in de breedste boommaat van de wintec en vooral jonge paarden die nog ingereden moeten en weinig ronding en bespiering hebben nog die hebben voldoende aan een gewone wintec.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 10:00

Oke bedankt voor de tips. Het betreft hier om een Arab van 12 jaar. M'n zus had voor haar andere Arabje een Kiefer Lech maar die past helaas niet op Varaz. Het blijft lastig zo'n zadel maar komt vast goed ;) .