Gister ben ik voor het eerst B gestart met me arabiertje, Alleen kreeg het commentaar: te weinig aanleuning, loopt gehele proef over de teugel maar wel netjes op de letter gereden.
hij weigert gewoon zn hoofd naar beneden te doen zodat ik "controle"over hem heb! hij gooit zn kop de lucht in en knijpt er tussen uit, (dit is al lang niet meer gebeurd maar zit er wel aan te komen) martingaal rijd ik al mee!
Herkennen jullie dit probleem? zoja wat hebben jullie eraan gedaan?
Miss dat hij alles om zich heen veel interesanter vond dan jou. Goed les nemen(!!!!!) en veel je aanleuning thuis al bevestigen (veel km's maken terwijl je paard wel netje's rond loopt) Veel volte's openen en sluiten en de tijd nemen,aanleuning krijg je van je paard en dat trek je er niet in.
Lieve_Duc
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-11 12:14
Heb al bijna 1 jaar 1 keer in de week les, instructrice zegt: komt vanzelf wel, maar begin me eraan te storen vooral na die über slechte punten van gister! @dav wedstrijden zijn thuis!
Vanzelf komt het niet, je zal er echt wat aan moeten doen, ik vind dat Dav goede tips geeft om naar de nageefelijkheid te rijden, nageeflijkeheid rijd je van achteren naar voren, dus als de motor goed is, dan zal hij van voren gaan dalen.
dus meer aansporen met mn benen en eventueel zweep? en dan ophouding van voor? (dit doe ik al heel lang) maar hij ontkomt eraan door zn kop zo hoog te houden zn draf is zooooo sloom dat hij nog net niet omvalt of zo snel dat ik niet eens licht kan rijden
JJane
Geplaatst: 17-10-11 12:23
Meer voor het been rijden. En met een bijzetteugel longeren. Veel Arabieren lopen graag met hun hoofd omhoog dat heeft met hun bouw te maken. Door hem eerst met de bijzet te longeren kan hij in zn bespiering wennen aan de nieuwe houding. Zelf zorgen dat hij tijdens het rijden goed aan je been staat. Hard met je kop omhoog is niet aan het been of voorwaards. Vlot naar voren en vlot weer terug, daar kun je aan werken, ook aan de longe.
Dav
Geplaatst: 17-10-11 12:27
lieveislief schreef:
@dav wedstrijden zijn thuis!
Dan word het ; Weet je wel hoe mega interesant al die andere paarden zijn,en evt die bloemetje's en al die mensen. En een beetje (gezonde) spanning van jou.
Probeer eens een andere instructeur een prive les van een ander gecertificeerd iemand kan heel verhelderend werken Dan weet je of je goed bezig bent of dat die andere instr.een beetje te gemakkelijk is (??)
De draf hoort van jou te zijn! Loopt hij te sloom,dan een beendruk of tikje,loopt hij dan te hard niet gaan trekken (je spoorde hem aan hij geeft reactie! Dus blij zijn) Wel gelijk op de volte ermee en de snelheid zo doen dat jij tevreden ermee bent. Veeel figuren rijden,ik heb wel eens 30min op de volte gereden en allerlei oefeningen gedaan maar m'n paard daalde wel in. Zodra ik toen rechtdoor ging was ik alles kwijt dus weer op de volte en het maakt niet uit waar die begint,thuis hoef je niet op de letter te rijden.
Letizia
Geplaatst: 17-10-11 12:29
Dat maakt het probleem gelijk wat duidelijker, je paard is dus gewoon niet goed aan het been, daar zal je eerst aan moeten gaan werken voor dat je nageefelijkheid kan verwachten. Probeer een gulle middenweg te zoeken, aan het been, maar niet als een racekonijn rond scheuren, probeer veel overgangen en schijnovergangen te rijden, volte vergroten en verkleinen, veel figuren, maar hem alert. Is hij dit, dan pas kan je aan nageeflelijheid gaan denken
Calimero_
Geplaatst: 17-10-11 12:30
Ik denk dat je zo via internet moeilijk kunt zien wat nou het echte probleem is. Een Arabier is vaak toch iets anders dan een gewone kwpn'r en ik denk dat je zelf het 'gevoel' moet hebben.. Klinkt misschien stom, maar met trekken en rukken kom je er niet.. Denk dat een goede instructrice die ook rekening houd met dat je op een arabier rijd belangrijk is. Wij kunnen je zo via internet niet verder helpen.
Ik ben het met je instrucutie eens.. het rijden draaid niet om nagefelijkheid het komt idd vanzelf als je aanleuning correct is en je paard durft te ontspannen en jij in balans kan blijven rijden.
Je paard piept er weleens ondervandaan .. tsja dan mis je nog controle is helemaal niet erg maar waarom een andere instructie ?
Plaats eensd een filmpje dat geeft misschien meer verheldering.
Vanavond komt er een vriendin langs die niet kijkt op je paard mooi loopt, maar of hij goed loopt, ik zal wel eens vragen of ze wilt filmen! Ik heb ook een filmpje van mn proef van gister die zal k er ook wel opzetten! Misschien wel handig om te weten: mijn pony heeft op de renbaan gelopen toen hij 3 was en sinds 2 jaar word hij "dressuurmatig". Gereden! Ik ga vanavond jullie tips in praktijk brengen!