Vraagje: is de zitgrootte van westernzadels verschillend van Engelse zadels? Ik heb (Engels) 18inch nodig maar de meeste westernzadels op die 2de handsverkocht worden zijn maar 16inch groot, uitzonderlijk eens een 17 inch.
Is een gemiddelde boombreedte wat je nodig hebt voor (flinke) Arabieren? Heb er al een paar gekocht maar passen moeilijk.
Winddancer
Geplaatst: 19-09-11 10:59
Inch maat wat jij volgens mij bedoelt, duidt op het zitvlak zeg maar. De boom heeft weer hele andere maten, zoals bv. semi Quarter, full Quarter etc.
De inch maat van de zitting is inderdaad anders dan van een engels zadel. Als ik het goed heb komt een 16 inch western overeen met 17,5/18 inch engels zadel. Dus dan zal je deze maat moeten hebben denk ik zo.
En als ik jou was zou ik een ervaren westernzadel passer zoals Evelien van Eurohorse langs laten komen zij heeft ook nette 2dehandszadels zodat het aanzienelijk scheelt qua prijs. Want een westernzadel passen is een vak apart en zeker als je er geen ervaring mee hebt moet je dit niet zelf gaan doen.
Succes met een zadel vinden Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik heb een westernzadel billy cook te koop, zie onderschrift. Heeft bij mij altijd op een arabier gelegen. Ik heb het zitvlak opgemeten en kom dan uit op 40 cm. Hoeveel inch is dit dan?
Patrickv
Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-11 07:33
essie190 schreef:
De inch maat van de zitting is inderdaad anders dan van een engels zadel. Als ik het goed heb komt een 16 inch western overeen met 17,5/18 inch engels zadel. Dus dan zal je deze maat moeten hebben denk ik zo.
Super, bedankt voor de info
MileyGemini
Geplaatst: 26-03-13 20:09
Heeft iemand nog een leuk westernzadeltje van ongv 16/17 inch liggen? voor rond de €100 ? in noord holland?