Nu ik al een poosje geen paarden meer heb, denk ik zachtjes aan na over de aankoop van een nieuw paard.
Nu trekken arabische volbloeden steeds meer mijn aandacht, maar zijn dat ook geschikte paarden voor mij?
Ik ben 1,69 groot, schommel tussen de 65 en 70 kilo. Paardrijden doe ik sinds mijn 8e en dat is nu dus 18 jaar.
Van die 18 jaar, heb ik 12 jaar haflingers gehad, maar omdat ik ook wil fokken en me niet meer kan vinden in het haflingerstamboek, wil ik geen haflinger meer. Ik heb verschillende soorten paarden gereden. Van Haflinger tot Welsh, en van Engelse volbloed tot New forrest.
Ik ben niet bang uitgevallen en altijd consequent met mijn paarden, maar hou er niet van om met mijn paard in gevecht te moeten elke keer dat ik opstap. Toch moet het paard wel enigzins meedenken en zelf wat initiatief tonen.
Wat ik zoek in een paard is vooral karakter en veelzijdigheid. Het paard moet geschikt zijn voor zowel dressuur als springen op basiswedstrijd niveau (dus tot Z, hogere ambities heb ik niet

Omdat ik er tevens ook mee wil fokken, ben ik benieuwd of er op foktechnisch gebied dingen zijn waar je bij arabieren rekening mee moet houden. (erfelijke aandoeningen etc) En hoe zit het met bloedspreiding qua hengstenkeuze?
Shoot