mijn arabier is zo rustig vergeleken met andere arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

mijn arabier is zo rustig vergeleken met andere arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:23

ik was ooit bij klarenbeek arabians, en daar stonden 2 witte arabische hengsten de hele tijd rond te draven/showen met hun staart omhoog in de paddock, wel allebei in een andere paddock.
als ik die van mij losgooi dan gaat ie rollen en hooi eten.. ook al rijd ik er al een poosje niet meer op omdat hij fysio krijgt. hij staat ook sochtens/smiddags buiten los.
een fotoshoot heeft ook geen zin want hij is alleen in beweging als ik mijn camera niet bij me heb. :(
verder denkt ie alleen aan eten en slapen en rollen.
hij krijgt 3/4 biks 2 keer per dag en hooi.
wat voeren jullie aan jullie showarabiertjes? haver? ik zie prachtige foto's van paarden als najar enz voorbij komen en die lijken wel altijd rond te draven met staart omhoog, neusgaten open...
wat geven jullie te eten?

Hilli

Re: mijn arabier is zo rustig vergeleken met andere arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:25

Foto's zijn altijd momentopnames. Je neemt de foto's dus omdat ze aan het showen zijn, of je laat iemand komen en zorgt dan dat je paard lekker showy door de baan of het land gaat. De andere 23,5 uur per dag zullen die paarden ook gewoon paard zijn, vermoed ik.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:29

of ze staan de hele dag op stal? mijn arabje stond vroeger op stal in een manege en als hij een tijdje niet bereden mocht worden en ik ging dan met hem naar buiten wandelen dan zag hij er net zo uit als bijv een najjar op die mooie foto's! <3 dus ik neem aan dat die mooie arabjes gewoon op stal staan zodat ze wat drukker worden, wat haver erbij en dan eruit worden gehaalt als er een fotoshoot van reindert is. en dan omdat ze barsten van de energie, ze dan opjagen met dingen of een merrie ervoor zetten zodat ze die arabierenlook meer hebben op zo'n foto?
Laatst bijgewerkt door Vanilla02 op 03-05-11 14:37, in het totaal 3 keer bewerkt

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:33

Mijn arabiertje showt ook echt alleen als hij opgewonden raakt (1x per dag zo'n 10 minuten op zn hoogst). Daarbuiten is het gewoon een "normaal paard"
Er zou iets goed mis zijn als je paard er altijd zo bij liep/

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:36

Ach, mijn welshhengst is ook zo rustig.. Een doodenkele keer wil ie nog wel eens lekker gaan lopen maar na 1,5 jaar heb ik welgeteld 1 filmpje waarop ie lekker door de bak sjouwt :')

Niks geks hoor. Prijs je maar gelukkig, doe ik ook ;) Liever eentje die iets rustiger is dan eentje die 9 van de 10 keer de bak door crosst (want die zijn er écht ook wel) en alle kanten op stuitert :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:38

Aladinnetje schreef:
of ze staan de hele dag op stal? mijn arabje stond vroeger op stal in een manege en als hij een tijdje niet bereden mocht worden en ik ging dan met hem naar buiten wandelen dan zag hij er net zo uit als bijv een najjar op die mooie foto's! <3 dus ik neem aan dat die mooie arabjes gewoon op stal staan zodat ze wat drukker worden, wat haver erbij en dan eruit worden gehaalt als er een fotoshoot van reindert is. en dan omdat ze barsten van de energie, en ze dan opjagen met dingen of een merrie ervoor zetten zodat ze die arabierenlook meer hebben op zo'n foto?

Of gewoon een zweep met een plastic oid :Y)
Je moet ze gewoon even ergens mee wakker schudden, die van mij is ook vrij cool van karakter, maar als ik met de longeerzweep komt, weet ze dat het play-time is en dan gaat het staartje er op en showen maar :)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:39

amyz schreef:
Ach, mijn welshhengst is ook zo rustig.. Een doodenkele keer wil ie nog wel eens lekker gaan lopen maar na 1,5 jaar heb ik welgeteld 1 filmpje waarop ie lekker door de bak sjouwt :')

Niks geks hoor. Prijs je maar gelukkig, doe ik ook ;) Liever eentje die iets rustiger is dan eentje die 9 van de 10 keer de bak door crosst (want die zijn er écht ook wel) en alle kanten op stuitert :P

maar die zijn zo fotogeniek! die stuiterballen. <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:41

Vooral t plastic kennen ze meestal wel idd :j Zelf nog kort een Av gehad, die had bij de fokker al geleerd dat plastic = showen en in de bak deed ie dat dan ook enorm.. Was voor hem zo klaar als een klontje, als we buiten liepen en hij hoorde plastic kwam er ook geen reactie :)

Whahahah dat wel idd! Mja, ik neem noodgedwongen maar genoegen met de vele ezel-achtige foto's van poownlief :')

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:42

Letizia schreef:
Aladinnetje schreef:
of ze staan de hele dag op stal? mijn arabje stond vroeger op stal in een manege en als hij een tijdje niet bereden mocht worden en ik ging dan met hem naar buiten wandelen dan zag hij er net zo uit als bijv een najjar op die mooie foto's! <3 dus ik neem aan dat die mooie arabjes gewoon op stal staan zodat ze wat drukker worden, wat haver erbij en dan eruit worden gehaalt als er een fotoshoot van reindert is. en dan omdat ze barsten van de energie, en ze dan opjagen met dingen of een merrie ervoor zetten zodat ze die arabierenlook meer hebben op zo'n foto?

Of gewoon een zweep met een plastic oid :Y)
Je moet ze gewoon even ergens mee wakker schudden, die van mij is ook vrij cool van karakter, maar als ik met de longeerzweep komt, weet ze dat het play-time is en dan gaat het staartje er op en showen maar :)

haha vindt ie ook niet interessant zo'n longeerzweep.. :P wat een dooie.. maar op vreemd terein dan is hij WAANZINNIG MOOI! dan gaat ie zich groot maken en staart en nek erop en prachtig zwevend draven, dus ben benieuwd als ik hem meeneem naar bunschoten.

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:45

Toen ik voor het eerst les kreeg op de arabier van mijn schoonouders, had de instructrice nog nooit zo'n luie arabier meegemaakt.

edit. Hij kan ook zijn drukke momenten hebben, maar zodra er iets van hem verwacht wordt is de motivatie laag ;-)...

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:10

Die van mij is ook rustig
Behalve als andere paarden iets eng vinden dan vind hij dat ineens ook
Maar ik laat zonder moeite mijn dochter rijden
Wat ik wel irritant vind is dat hij lui aan het been is
Laten we maar hopen dat dat aan de pubertijd ligt of aan het mooie weer

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:51

Die van ons gaan iedere dag naar buiten, van ongeveer 10uur 's ochtends tot 8/9 uur 's avonds, hebben een grote wei tot hun beschikking en krijgen geen haver. Toch vliegen ze iedere ochtend vol gas en met de staart op de rug door de wei :P
Maar dat is ook 2 rondjes en dan gaan ze verder met eten en slapen.

Voor zulke fotoshoots worden de paarden inderdaad vaak eventjes wakker gemaakt, en de make-up (babyolie e.d.) wil ook nog wel eens helpen.
Verder zijn sommige paarden nou eenmaal wat meer 'Showy' dan anderen :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:09

Ach Sjakie mn merrie kan zich daarbij aanslutien, Rheal daarintegen die hoeft maar een boterhamzakje te horen/zien en die vliegt alle kanten op en showt zich als een kanon. Sjaak die is van geen enkel groot stuk plastic onder de indruk en komt altijd verhaal halen ipv mooi showen ;)

Het is dus ook niet voor iedere arabier weg gelegd.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:01

Mijn arabiertje kan ook zo prachtig showen, staart omhoog, hoofd trots geheven. Ziet er echt leuk uit. Maar dan moet ik niet mijn camera erbij pakken, want dan is het geshow meteen over _O- Hij zou toch maar met z'n verwende kont op de foto komen :))

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:06

hee wat leuk dat je bij klarenbeek arabians bent geweest,, dit jaar toevallig? in februari? ik werk daar namelijk,, en de paarden gaan daar gewoon elke dag naar buiten vrij in de bak maar dan is de staart vrijwel heel snel omhoog maar sommige krijgen ook wel haver.. dus dat werkt natuurlijk ook mee,, maar die twee witte hengsten die je hebt gezien die lopen aardig vaak met hun staartjes op hun rug en stuiteren de bak door :P

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:35

Mijn arabje staat ook de hele dag buiten, zodra ze buiten komt eerst even rollen, dan drinken en dan slapen :z beetje tutten met vriendinnetjes.. Ze lijkt zich zelfs te ergeren aan de paarden uit haar groep die wel even een paar bokjes moeten geven :) showen doet ze zelden uit zichzelf, alleen als er iets geks gebeurt.
Maar met een plastic zakje of in ritme klappen is ze prima te porren voor een showtje (tenzij het 30 graden is ;) ). Grappig vind ik altijd dat ze dan niet werkelijk opgefokt is, wat andere paarden vaak wel zijn als ze gaan showen. Ik kan haar zo weer bij me roepen en dan staat ze in no time weer te suffen, haar hartslag blijft ook gewoon laag.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 18:30

Jaimylover13 schreef:
hee wat leuk dat je bij klarenbeek arabians bent geweest,, dit jaar toevallig? in februari? ik werk daar namelijk,, en de paarden gaan daar gewoon elke dag naar buiten vrij in de bak maar dan is de staart vrijwel heel snel omhoog maar sommige krijgen ook wel haver.. dus dat werkt natuurlijk ook mee,, maar die twee witte hengsten die je hebt gezien die lopen aardig vaak met hun staartjes op hun rug en stuiteren de bak door :P

nee was een paar jaar geleden. er stonden toen 2 hengsten te koop; parsival en swift (r.i.p).
hoe heten die 2 witte hengsten?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:34

Ireen; zo probeer ik mijn Welshje idd ook te trainen :j Lekker lopen en showen zonder dat ik hem daarvoor hoef op te fokken :) Vooralsnog gaat t best de goede kant op... Na 2 shows vind ik dat ie t al heel goed begint te snappen :D

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 10:38

amyz schreef:
Ireen; zo probeer ik mijn Welshje idd ook te trainen :j Lekker lopen en showen zonder dat ik hem daarvoor hoef op te fokken :) Vooralsnog gaat t best de goede kant op... Na 2 shows vind ik dat ie t al heel goed begint te snappen :D

welshjes zijn zo mooi, net mini-arabiertjes. <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:41

:D Precies de reden waarom ik daarvoor ging toen ik besloot een kleintje te willen :D Heb zn stamboom ook helemaal terug kunnen leiden tot Darley Arabian en Byerly Turk :D

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:13

Nou, je bent niet de enigste, die van mij is echt koel in de kop, en rustig !
hij staat 24/7 in de wei met schuilstal én een supper weidemaatje etc, als hun 2 samen spelen,
dan zie je m'n arabje echt wel showen, staart in de lucht, neusgaten wagenweid open
mooi die beentjes, ik heb er alleen helaas geen foto momentjes van kunnen maken, hij is te snel
haha!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:06

Hier nog een sloompie:

Afbeelding

Maar uitgerust MET Showknop :D :

Afbeelding

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:21

Mijn arabje is ook zo rustig... wat heel fijn is natuurlijk,
maar soms zeggen mensen; is dat nou een arabier???
of, tis zeker geen volbloed???
Van die opmerkingen baal ik dan weleens!
Maar met buitenritten is ze lekker fel dus dan zien ze het wel!!
In de bak mag ze lekker ezeltje spelen want dat maakt het rijden met halsring (wat ik dus doe) net wat makkerlijker haha.

Het komt denk ook omdat ze 's zomers dag&nacht buiten staat en 's winters hele dag buiten.
Vroeger op stal en wat jaartjes jonger was ze een stuk wilder!

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 22:56

bij die van mij moet je tijdens het rijden muziek aanzetten. :D dan is t een echte arabier, druk, springen met 4 benen de lucht in maar ook oh zo prachtig lopen.

KirstenxxH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:50

mijne is ook best wel druk, ze begint al te lopen 1. als je het zadel erop legt staat ze al te dribbelen (net een soort Piaffe)
2. met het opstappen voor t rijden (echt onwijs inhouden)(het liefst gaat ze meteen rennen 1 x meegemaakt) :D