Springzadelprobleem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Springzadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:10

Hallo bokkers :)
Ik heb net een nieuw zadel, helemaal door zadelmaker op maat gemaakt.
Hij heeft de boom aangepast, zodat deze breder is en deze over haar brede, lage schoft past.
De kussens zijn ook iets verplaatst, zodat een bepaalde spier (waar mijn zadelmaker het over had) vrij lag. :j
Ik ben erg tevreden! Het is een Henri de Rivel dressuurzadel. Aangezien ik pas begonnen ben met sprongetjes, lukt het wel met een drszadel.
Maar stel nou dat het springen zo goed gaat dat ik er verder mee zou willen (naast het dressuurrijden, want ik wil vooral veel dressuur blijven rijden),
dan zou ik wéér zo'n zadel op die manier aan moeten laten passen en dat geld heb ik gewoon niet.
Het gaat niet over nu, maar over de toekomst (dus zeg maar over min. een jaar).

Weten jullie springzadels die op ronde, brede, schoftloze, gevoelige, korte, smalle schouders pony's passen? :D
(Die schouders worden wel breder, ze zijn wat terug gevallen door gebrek aan training)
Het liefst tot de €300,-, het gaat vooral om merken die goed zouden kunnen bevallen en types, dan kan ik die ook tweedehands opzoeken.

Alvast bedankt!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:50

bij onze arabier passen twee springzadels goed:

stubben siegfried ( zijn er legio van te koop tweedehands)
BR Jos lansink.

kappa2010

Re: Springzadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:54

Kun je niet zo'n zelfde zadel 2dehands kopen via marktplaats.nl of via speurders.nl? Het zal wel even zoeken worden maar dan heb je wel wat. En niet vergeten dat de bespiering van je paard altijd kan veranderen zodat het zadel wat je nu hebt over een tijdje niet meer goed ligt.

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:57

ik heb net een 2e hans henri de revel springzadel gekocht voor 300 euro en die licht precies goed op mijn rondegeripte schofloze e-pony

alleen een beetje jammer dat die niet een breed tussenkanaal heeft