Ik ben wel benieuwd of er bokkers zijn met een zoon of dochter van deze hengst! Desant is namelijk de vader van mijn merrie YA Destiny http://www.allbreedpedigree.com/ya+destiny Volgensmij lopen er niet zo heel veel nakomelingen van deze hengst rond in nederland.. behalve halfbroertje Aparan (ggk dekhengst).
Naar foto's van Desant ben ik ook erg benieuwd, ik heb alleen 2 kleine fotootjes gevonden op internet.
griebels
Geplaatst: 12-11-10 14:02
Je moet anders Rita in Oostenrijk eens mailen... Desant is de enige nog levende nakomeling van Aswan...
Ireen_
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-10 21:03
Wat leuk om te lezen dat hij nog leeft! Beide ouders van mijn merrie zijn 25 jaar, haar moeder leeft ook nog.
Ik heb alleen geeen idee wie Rita is? Is haar email via internet te vinden?
griebels
Geplaatst: 24-11-10 20:23
Desant Aswan X Natuma/Moment
Breeder: Tersk, Russia Owner: Khalid A. Al Ghurair, UAE Leasee: Ta Merij-Arabians, A
Grey, * 01.04.85 1,52 m
Tested on the racetrack in Piatygorsk 1987-1989 in 29 races (5/7/4/3)
Rating Tersk: ELITE SCID-clear Natural breeding, Frozen semen of very good quality
Sire of Champions
Desant is a rare Aswan-son of supreme and classic arabian type and powerful movement with his typical flying trot. He consistently sires foals of excellent quality: tall, ), of great beauty, refinement and style, with excellent legs, strong shoulder, level topline and strength of hindquarter that provide terrific action. Genetically, Desant possesses a priceless pedigree, combining the Saklawi strain of Aswan with the russian line of Naturshitsa - Neposeda - Nomenklatura - Mammona, progenitor of famous horses as Nabeg, Menes, Mag, Nariadni, Neman, Nadir I, Namet, ....
ASWAN* Grey B: Al Zahraa
Leading Sire of Champions NAZEER Grey B: Ras. K. Faruk Mansour Bint Samiha Yosreia Grey B: Ras. K. Faruk Kasmeyn Samiha NATUMA chestnut B: Tersk, GUS MOMENT Grey B: Tersk, GUS Salon Malpia NATURSHITSA Bay B: Tersk, GUS Arax Neposeda
Price:P.O.A Contact:Gabriele Hammerer Schörgendorf 2 4671 Neukrichen bei Lambach Austria Tel: +(43) 07245/27005 eMail: tamerij@aon.at
Ik had je het emailadres van Rita zo gegeven maar dat staat in mijn outlook van een laptop die al ff overleden is en begraven is... helaas... Maar mail anders Gabriele eens...