AVS hengst uitbrengen in SGW en endurance

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

AVS hengst uitbrengen in SGW en endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 10:24

Een aanvullende vraag na het reglement te hebben gecheckt!

Ik heb al geprobeerd contact op te nemen met het AVS (omdat zij bij wijze van uitzondering de regel hebben dat je met een hengst kunt starten als je niet aan de eisen voldoet), maar die geven (waarschijnlijk om vakantie) geen gehoor. Ik zou graag op korte termijn antwoord op mijn vraag willen, omdat ik mogelijk een hengst wil aankopen als wedstrijdpaard, maar dan moet ik hem wel in mijn disciplines kunnen starten ;) En even een tweede arabier aankopen om aan de eisen te voldoen is niet echt een oplossing ;)

KNHS deelnemersreglement
Citaat:
In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing kan voor het deelnemen met een
hengst alleen een startkaart worden aangevraagd indien de deelnemer in het kalenderjaar
waarin wordt gestart de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden)
bereikt én de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de discipline Dressuur
klasse L2, in de discipline Springen klasse L of in de discipline Eventing klasse M
.
Voor een menstartkaart bij een hengst geldt alleen de bovenstaande leeftijdseis. In
de discipline Endurance mag met een hengst worden deelgenomen wanneer een
deelnemer minimaal 14 jaar oud is en in de klasse 2 is geklasseerd
. In de discipline
Mendurance mag met een hengst worden deelgenomen wanneer een deelnemer
minimaal 16 jaar oud is en in de klasse 2 is geklasseerd.

AVSweb.nl commissie gebruik

Citaat:
In de KNHS disciplines dressuur, springen en eventing wordt voor het deelnemen met een hengst een startkaart verstrekt indien de deelnemer de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de dressuur klasse L2, het springen klasse L of de klasse M-samengesteld.

Bij wijze van hoge uitzondering is door de KNHS toestemming verleend aan de commissie gebruik van het AVS om hengsten te laten starten met ruiters die nog niet voldoen aan bovenstaande eisen.

Deze ruiters mogen dus gewoon inschrijven op AVS wedstrijden gejureerd door KNHS juryleden en hoeven daarvoor geen startcoupons in te sturen of een startkaart te tonen.

Deze ruiters worden geacht zelf hun eigen protocollen te verzamelen en te bewaren. De commissie gebruik bewaart hier geen copieën. Bij het behalen van het dressuurniveau van L1 plus 1 winstpunt kan de commissie gebruik een officiele startkaart aanvragen voor deze ruiter.

Uiteraard moet de hengst wel een paspoort hebben en volgens geldende regels gemeten, geënt en gechipt zijn.

Goed, uit deze teksten haal ik dat wanneer ik L1+1 via het AVS heb behaald (volgens mij moet dat L2 zijn?) ik kan gaan starten via het KNHS. Met die startkaart mag ik verder in de dressuur, kan ik gaan springen en mag ik SGW gaan starten als ik ook B+1 springen heb behaald.

Maar, nu staat endurance apart vermeld. Zoals ik het nu begrijp kan ik niet onder het AVS zonder startkaart met een hengst endurance starten. Om met een hengst te mogen starten moet je klasse 2 hebben behaald. Gaat de startkaart die ik met het dressuur bij het AVS heb behaald nog op voor deze klasse 2 endurance, of zou ik dit niveau toch eerst met een ander paard moeten behalen? Of is het zo dat als je eenmaal een startkaart hebt met je hengst, je ook meteen alle disciplines mag starten?

Bren79

Re: AVS hengst uitbrengen in SGW en endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:44

Het is met de AVS en sommige barokke wedstrijden die opengesteld zijn voor AVS idd dat je L1+1 en dat je dan je startkaart kan gaan aanvragen en dit kan je gewoon met je hengst doen.
De gewone KNHS wedstrijden zal je eerst L2+1 met een ander paard behaald moeten hebben voordat je met je hengst mag starten.
En volgens mij als je de eis van het dressuur behaald hebt geld het ook voor de endurance(maar er zullen hier vast mensen zijn die dit zeker weten)

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:31

Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar op www.deronline.nl staan de regels van de endurance.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:11

Als je eenmaal met een hengst mag starten mag je hem in alle discipline's starten.
Voor endurance geldt dat je een klasse 2 rit goed uitgereden moet hebben om een hengst te mogen starten.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 19:33

Ik heb contact gehad met het AVS. Als ik eenmaal officieel mag starten met het ventje, mag ik ook starten in endurance, springen en na B springen SGW :) Bedankt voor het meewerken, en AVS commissie gebruik, bedankt voor het uitzoeken! :D