Info over afstamming in Nederland,gefokt in Assen (AV)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Info over afstamming in Nederland,gefokt in Assen (AV)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 22:48

Hallo,

Ik heb onlangs een arabier gekocht die gefokt is in Nederland. Helaas zeggen de namen in haar stamboekpapieren mij helemaal niets, kan iemand me misschien verder helpen?

Fokker: R. Kiers uit Assen

Gegevens paard: TASMANI , geboren in 1997

vader : Domani
moeder: Tasouda

Verder komen er in haar lijn voor: Amal A, Amra A., Patron, Psikhea, Darjeel, Zelda, Salon, Naturshitsa, Little Star, Basileia. Langs andere zijde: Saoud van Jonker A., Te Amo A., Purpur, Lekbira, Mufaq, Flaming Star, Pomeranets, Planeta, Little Star, Basileia, Mubark, Faquih, Nagasaki, Blue Lady

Alvast bedankt!

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:19

Typische en oude nederlandse afstamming. Als je wat zou googlen, zou je al heel wat tegenkomen. Het is onbegonnen werk om alle namen even van alle info te voorzien.

Vader Domani is een schimmel, werd geboren in 1991 en heeft in 1995 en 1996 nog in Nederland gedekt. In 1997 werd hij verkocht naar Duitsland en stond hij op het Doroteenhof, waar hij ook een aantal merries dekte. Hij gaat ondertussen reeds heel wat jaren als ruin door het leven en wordt gebruikt als rijpaard.

Domani is grotendeels russisch gefokt, maar heeft ook een aandeel Pools en Engels bloed door de aderen stromen. Vader Amal is een wereldkampioen, net als grootvader Abdullah (daar is aardig wat over te vinden, de hengst ging oa naar de USA).

Moeder Tasouda is een vosmerrie, geboren in 1990 bij Jan Kuiper. Ze is een aantal keer geshowed geweest en eindige daarbij steeds in de middelmoot. Ze is vervolgens ingezet in de fokkerij. De merrie is een mengelmoes van bloedlijnen.

Je paard gaat 2 x terug op de bekende Lekbira, zowel in 1983 als 1984 dagkampioen in Schoonoord. De merrie was een uitstekende fokmerrie en stierf in 1988 bij de geboorte van haar laatste veulen (Lekbira's Memory).

Afgaande op de afstamming denk ik aan een stevige arabier, van het oude type.

JoCo

Re: Info over afstamming in Nederland,gefokt in Assen (AV)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 17:02

Bedankt voor alle info, ik heb je een pb gestuurd!

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:23

Domani (heb ik enkele jaren gelden nog geprobeerd te kopen) staat in Duitsland en is nu ruin.
kijk voor Amal en Abdullah op http://www.amal.nl
Amal was trouwens ook bereden, heb er een keer mee mogen rijden geweldige hengst vader van mijn 1e arabische volbloed.

Groetjes

JoCo

Re: Info over afstamming in Nederland,gefokt in Assen (AV)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 23:09

Bedankt voor de pb's!