Nieuwe aanwinst.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daissos4

Nieuwe aanwinst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 15:28

Hee ik heb sindskort een arabiertje.
Ze heet eigenlijk AS Padronia,
maar dat vond ik geen leuke naam dus heb ik haar Cher genoemd.
En ik zou graag willen weten of er een goed papier achter zit.
hier kun je haar stamboek bekijken http://www.allbreedpedigree.com/as+padronia

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 06-06-10 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Juiste link toegevoegd

jan_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:36

De moederlijn ken ik niet echt.
Maar de vaderlijn vind ik echt super. SX padron ken ik niet maar zijn vader wel en persoon vind ik Padron 1 van de beste arabische hengsten die geleefd hebben. Hij heeft veel goede veulens gehad die het vooral in Amerika maar ook in Europa goed hebben gedaan.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:49

Met zo'n opa zou ik haar naam niet veranderen; vind het altijd wel wat hebben als de naam van de voorouders weer terugkomt in de naam. Bovendien kun je er toch wel een koosnaampje van maken; Droontje oid? (Klinkt altijd nog beter dan Cher :o )
En idd, wat Jan_l zegt, ben ik het helemaal mee eens; Padron was echt een hele gave hengst! Daar mag je best trots op zijn!

00000000

Re: Nieuwe aanwinst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:01

Vind Padronia een naam om trots op te zijn, zeker niet veranderen.
Mooie bloedlijnen, foto's??

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 00:31

Dit is een al wat oudere merrie, gefokt in de USA, vandaar dat haar lijnen hier wat onbekend zijn. Ik wist niet dat ze naar Europa geëxporteerd was.

Er zitten mooie oude lijnen in, die teruggaan op de eerste imports in de USA. Veel Engels bloed en Russisch, en de moederlijn gaat terug op een originele US import die destijds uit Syrië werd gehaald.

Afgaande op de afstamming denk ik aan een stevige arabier, kort en geblokt, met een goede hals.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 10:41

Bij mij op stal waar ik sinds kort staat met mijn arab hadden ze het over deze merrie.
Ze stond kort geleden daar nog gestald.
Heb haar helaas net misgelopen.
Ben wel benieuwd naar foto s:)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 10:45

Gefeliciteerd :)

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 11:15

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:42

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:50

En nu nog een erg mooi papier!
Erg interessant voor de fokkerij

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 21:15

Afbeelding
Ze lijkt hier niet op een Arabier....
Maar dat komt door de foto!
Afbeelding
Hier netzo.
Ik heb ook een filmpje maar ik weet niet hoe ik dat moet doen...

X

jan_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:32

Daissos4 schreef:
Sorry Sorry!
Ik had de verkeerde Link geplaatst!
Hier is de Goede http://www.allbreedpedigree.com/as+padronia
Het is AS Padronia

In dat geval nog steeds die russische padron lijn die ik zo goed vind. Maar nu zit er veel egyptisch bloed in gekruist.
De foto's zijn niet super duidelijk maar zo te zien wel een tof merrietje. Zou het kunnen dat het een heel fel karaktertje is? Want ik weet dat egyptische paarden vaak een speciaal karakter hebben en in de padron lijn zit er ook heel veel karakter dat vaak word doorgegeven.

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 21:53

Citaat:
In dat geval nog steeds die russische padron lijn die ik zo goed vind. Maar nu zit er veel egyptisch bloed in gekruist.
De foto's zijn niet super duidelijk maar zo te zien wel een tof merrietje. Zou het kunnen dat het een heel fel karaktertje is? Want ik weet dat egyptische paarden vaak een speciaal karakter hebben en in de padron lijn zit er ook heel veel karakter dat vaak word doorgegeven.

Ja een Appart karakter heeft ze zeker!
Wel een echte knuffel!

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 17:12

AS PADRONIA @ Longeren.

xLyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:13

Gefelisiteert met je aanwinst :D

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:22

Vraagje waarom in hemelsnaam je paard van voor zo kort opbinden met longeren als ze de achterhand er nog niet goed onder heeft?? Mensen het gaat niet om het plaatje (t mooie) maar om het geheel! Je ziet dat ze vecht tegen de teugel en een flinke onderhals erop zet...

Qua pedigree heel mooi.

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:28

RhealLover schreef:
Vraagje waarom in hemelsnaam je paard van voor zo kort opbinden met longeren als ze de achterhand er nog niet goed onder heeft?? Mensen het gaat niet om het plaatje (t mooie) maar om het geheel! Je ziet dat ze vecht tegen de teugel en een flinke onderhals erop zet...

Qua pedigree heel mooi.

Als we haar niet bijzetten zet ze haar rug er niet onder, en gaat dus helemaal vastzitten. En loopt ze als een giraffe..
En het enige wat ze dan doet is keihard rennen naar buiten kijken en dat soort dingen...
En ze vecht er absoluut níét tegen! lijkt misschien in het filmpje wel zo.

Snap je de reden?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:31

hee wat leuk, ik heb een famillielid van je :D
kijk maar in mijn profiel voor foto's :D
ik heb ook een Plakat :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:49

Heel leuk paardje zeg, gefeliciteerd!
Bijzetten lijkt mij ook niet echt de beste optie, je kunt beter naar rust en ontspanning toe werken dat t neusie over de grond gaat. Gebruiikt ze dr rug net zo goed :)

Hoe dan ook heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:32

ik zou dan persoonlijk de lijntjes aan de zeikan vestigen en niet boven op!..Ik vindt nog dat ze haar rug weg drukt op deze manier,

probeer het anders op deze manier,

http://www.youtube.com/watch?v=VhMLty8k ... re=related bij 1.20 min gaat hij ontspannen

Als jij dat met de zweep ondersteunt moet hij wel zn achterhand er bij hebben en dan gaat ze van voren zakken!

Succes

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:49

Als we haar niet bijzetten zet ze haar rug er niet onder, en gaat dus helemaal vastzitten. En loopt ze als een giraffe..
En het enige wat ze dan doet is keihard rennen naar buiten kijken en dat soort dingen...

Mooi beestje!
Over het longeren, ik zou een dubbellonge gebruiken. Ik zie bij dit paardje in deze vorm van longeren wegdrukken van de rug, buitenstelling (scheef) en ik denk dat als je dit vaker doet, er ook een onderhals op komt die je niet wilt hebben.
Voorbeeld van winia4ever vind ik ook slecht, paard kan zijn neus er niet uitdrukken, touwtjes staan te strak en paard loopt veel te diep.
Met touwtjes heb je sowieso zelf veel minder inbreng dan met bv. een dubbellonge.
Met de dubbellonge zou ik met dit paardje echt ontspanning opzoeken, mooi laag laten zakken en dan weer wat hoger instellen. Lekker buigen op links en rechts en over de rug laten lopen.
Succes!

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 15:42

Hee Iedereen,

Dat ze haar rug wegdrukt komt omdat ze helemaal vast zit in dr nek. En dr rug omdat ze op een verkeerde manier getraind is.
Nu gaat het al een stuk beter.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:45

Toch zie ik het liever, als je haar bevestigt aan de zeikant!..Nu drukt ze zich misschien minder op! maar ze loopt nog totaal niet goed!..

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 15:45

winia4ever schreef:
ik zou dan persoonlijk de lijntjes aan de zeikan vestigen en niet boven op!..Ik vindt nog dat ze haar rug weg drukt op deze manier,

probeer het anders op deze manier,

http://www.youtube.com/watch?v=VhMLty8k ... re=related bij 1.20 min gaat hij ontspannen

Als jij dat met de zweep ondersteunt moet hij wel zn achterhand er bij hebben en dan gaat ze van voren zakken!

Succes

Zó zit het ook vast.
Alleen je ziet de onderste touwtjes niet bij mij.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:54

Daissos4 schreef:
RhealLover schreef:

Qua pedigree heel mooi.

Snap je de reden?

de rug kan je niet onder een paard zetten, wel de benen ;)

misschien moet je je paardje eens geheel laten nakijken, want ze zal waarschijnlijk blokkades in haar lichaam hebben. Je schrijft al dat ze last heeft van dr nek.

Imo is het ook beter redeneren, WAAROM loopt mijn paard niet ontspannen(oke nek probleem), waar kan dat aan liggen....ipv gelijk naar een hulpmiddel te grijpen, met alle respect. Soms denk je goed te doen maar doe je alleen maar meer kwaad ermee. Laat het eens uitzoeken door een DA, nav hun oordeel kan je een beslissing maken hoe je haar het beste weer kan trainen.