Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oOoKellyoOo schreef:geweldig ras, veel temprament veel pit eigenkarakter , vaak wat nerveuzere paarden, maar ook mijnn ervaring is dat ze zich echt aan 1 toevertouwen, ook is het niet echt een beginners paard dit vanwege het pittige karakter. maar wel echte werkpaarden, maar ook oh zo lief naar de baas
inderdaad geen beginners paard....mijn vriendin is een beginner
Seltje schreef:Ik heb nu zelf al bijna 2 jaar een anglo-arabier en rij er een basis dressuur mee, maar om er verder mee te werken (wijken gaat nog) wordt het moeilijk, springen doet hij heel graag, maar liefst gewoon uren lang rondcrossen in het bos. Maar soms zit hij met energie uitbarstingen, niet stout ofzo, maar gewoon proberen te vertrekken, en als je hem dan laat doen dan kan hij gemakkelijk 3 kwartier aan het galloperen zijn (en echt geen gecontroleerde of rustige galop). Nu vroeg ik mij af of dat wel vaker voorkomt. Als hij dit heeft dan zet ik hem meestal stil, stap ik af en zet hem aan de longe, want 3 kwartier blijven galloperen dat voel je toch wel in je spieren. Ik weet niet of dit de juiste reactie is, het ligt niet aan zijn eten want dat hebben we al aangepast en er zit geen verandering in.

Geweldige beesten.
ikke129 schreef:Seltje schreef:Ik heb nu zelf al bijna 2 jaar een anglo-arabier en rij er een basis dressuur mee, maar om er verder mee te werken (wijken gaat nog) wordt het moeilijk, springen doet hij heel graag, maar liefst gewoon uren lang rondcrossen in het bos. Maar soms zit hij met energie uitbarstingen, niet stout ofzo, maar gewoon proberen te vertrekken, en als je hem dan laat doen dan kan hij gemakkelijk 3 kwartier aan het galloperen zijn (en echt geen gecontroleerde of rustige galop). Nu vroeg ik mij af of dat wel vaker voorkomt. Als hij dit heeft dan zet ik hem meestal stil, stap ik af en zet hem aan de longe, want 3 kwartier blijven galloperen dat voel je toch wel in je spieren. Ik weet niet of dit de juiste reactie is, het ligt niet aan zijn eten want dat hebben we al aangepast en er zit geen verandering in.
wat doe je allemaal met m ts? zoals ik als zei doe ik heel veek verschillende dingen met de mijne.. anders word ze ook vervelend, maar bij mij is dat dan staken. ze zijn heel slim.
ikke129 schreef:mooi afwisselend werk dus;) die buigingen: gaat ie naar de tandarts? ik had dit jaar een andere tandarts en die vond mooi haken op de voorste en achterste kies die er al 3 jaar zat en dus door de andere niet is opgemerkt.. ze wilde eerst ook niet inbuigen.. wilde? kon niet.. deze gebitsafwijking komt vaak voor bij paarden met (veel) arabisch bloed.
xDenies schreef:Heeft iemand ook problemen gehad met voer bij zijn anglo?
Seltje schreef:Ik heb nu zelf al bijna 2 jaar een anglo-arabier en rij er een basis dressuur mee, maar om er verder mee te werken (wijken gaat nog) wordt het moeilijk, springen doet hij heel graag, maar liefst gewoon uren lang rondcrossen in het bos. Maar soms zit hij met energie uitbarstingen, niet stout ofzo, maar gewoon proberen te vertrekken, en als je hem dan laat doen dan kan hij gemakkelijk 3 kwartier aan het galloperen zijn (en echt geen gecontroleerde of rustige galop). Nu vroeg ik mij af of dat wel vaker voorkomt. Als hij dit heeft dan zet ik hem meestal stil, stap ik af en zet hem aan de longe, want 3 kwartier blijven galloperen dat voel je toch wel in je spieren. Ik weet niet of dit de juiste reactie is, het ligt niet aan zijn eten want dat hebben we al aangepast en er zit geen verandering in.
Jessix schreef:Seltje schreef:Ik heb nu zelf al bijna 2 jaar een anglo-arabier en rij er een basis dressuur mee, maar om er verder mee te werken (wijken gaat nog) wordt het moeilijk, springen doet hij heel graag, maar liefst gewoon uren lang rondcrossen in het bos. Maar soms zit hij met energie uitbarstingen, niet stout ofzo, maar gewoon proberen te vertrekken, en als je hem dan laat doen dan kan hij gemakkelijk 3 kwartier aan het galloperen zijn (en echt geen gecontroleerde of rustige galop). Nu vroeg ik mij af of dat wel vaker voorkomt. Als hij dit heeft dan zet ik hem meestal stil, stap ik af en zet hem aan de longe, want 3 kwartier blijven galloperen dat voel je toch wel in je spieren. Ik weet niet of dit de juiste reactie is, het ligt niet aan zijn eten want dat hebben we al aangepast en er zit geen verandering in.
Voeren heeft hier niets mee te maken.
Ik vind niet dat je op alle anglo's tegelijk kan oordelen. Dat het ras misschien het zelfde is, betekend niet dat elke anglo hetzelfde is & het zelf in elkaar zit
Jessix schreef:Dat heeft allemaal geen zin. Je moet een manier weten te vinden om die energie te gebruiken in het dressuurwerk. Maak het hem moeilijk! Geef hem wat om zijn energie in kwijt te kunnen maar houdt wel de controle. Het is even puzzelen, maar als je er zelf handig in wordt dan is werkelijk "the sky the limit". Voeren heeft hier niets mee te maken. En dag stil laten staan (niet op stal natuurlijk!!) ook niet. Een Anglo zal altijd dit karakter houden, daarom is het een Anglo.