Importeren Arabisch volbloed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Importeren Arabisch volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 14:02

Het komende jaar gaan mijn vriend en ik opzoek naar ons droompaard...
We willen deze keer een zeer weloverwogen keuze maken en hebben nogal wat eisen waaraan het paard moet voldoen, als ik eenmaal "mijn" paard heb gevonden dan gaat hij (net zoals mijn arabje van 20) nooit meer weg.
Op dit moment hebben we in Nederland 1 potentiele kandidaat maar de wereld stopt niet in Nederland en eventueel hebben wij intesse om onze zoektocht uit te breiden naar het buitenland.

Ik vind het een beetje lastig om via google informatie te vinden over de import van arabieren, interessante stoeterijen eventuele bemiddeling vanuit NL. Misschien dat mensen hier meer informatie hebben of ervaringen uit de eerste hand.

Shanelle

Re: Importeren Arabisch volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:07

Sonja van 4D arabians is bemiddelaar bij aankoop vanuit het buitenland dacht ik ..

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:05

De import van een paard naar NL kost voor de papieroverdracht. Afhankelijk wat je met de verkoper afspreekt betaald deze al dan niet de export kosten.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:11

Ik heb paarden geimporteerd vanuit Belgie en Polen was niet meer dan 400,- in totaal kwijt

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:16

Ja, in Polen heb je hele goede stoeterijen voor arabieren. Maar hoe je ze hierheen krijgt..... Ik denk dat je er zelf heen zal moeten en hem zelf mee moet nemen.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:10

Akhal_Teke schreef:
Ja, in Polen heb je hele goede stoeterijen voor arabieren. Maar hoe je ze hierheen krijgt..... Ik denk dat je er zelf heen zal moeten en hem zelf mee moet nemen.

Weleens gedacht aan Potijk ?? Zij halen paarden op (en brengen weg) door heel Europa. Alles qua papieren handelen zij af voor transport. Mijn vriendin heeft haar Paint Horse ook via hun uit Duitsland laten komen en kosten vielen erg mee en een super begeleiding voor de paarden.
Potijk paardentransporten zitten in Geesteren OV

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:20

Ik heb vorig jaar mijn merrie uit de UK gehaald. Ik had vervoersbedrijf Gellisen Paardentransport BV.
Ook zij regelen alles op gebied van papier.
Ik was zeer tevreden over het bedrijf en hebben mijn merrie netjes vervoerd. Ook ik was niet de wereld kwijt aan vervoer, overschrijven van het papier naar het AVS was duurder!
Ik heb mijn merrie via Talitha Bakker gekocht van Arabians stud Europe . Ging netjes en zeer profesioneel!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:42

Mijn paardje was al in ned. maar stond nog in een buitenlands stamboek ingeschreven. Overzetten naar ned. bleek niet zo eenvoudig aangezien je daar een exportcertificaat van het paspoort uitgevende stamboek voor nodig hebt. Dit is ervoor dat hij hier ingeschreven kan worden. En dit is weer belangrijk omdat wanneer je wat met je paspoort heb (bv medisch inlegvel) en je je paspoort naar verwegistan opstuurd je het (waarschijnlijk) niet meer terug ziet. Ik heb er een tijdje (paar maanden) mee gestoeid en was E266,- armer. Vraag dus aan de verkopende partij behalve paspoort, stamboekpapier en eigendomscertificaat ook een exportcertificaat van het stamboek. sucses ermee 8-)