Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

daarnaast geduld, vertrouwen en respect brengt je al heel ver. RhealLover schreef:Ga vooral veel kijken bij diverse keuringen en shows, kijk naar de manier van opstellen. Probeer bij een trainingstal een dagje mee te lopen om te leren hoe zij dat aanpakken of volg een trainings seminair.
Edit: ook ik ben een leek in de showwereld, maar heb mijn jaarling nu toch zelf zover gekregen door te kijken en leren van anderendaarnaast geduld, vertrouwen en respect brengt je al heel ver.

omdat men niet het hoofd optilt maar omhoog vraagt, daarnaast is het hoofd vragen iets wat je as laatste doet om je AV in de houding te zetten.
Nicole288 schreef:RhealLover: En hoe vraag jij het dan? En vraag je het in het begin anders dan je nu doet, nu het paard het snapt? Zijn er bijv verschillende stappen in het aanleren?
Ik denk dat TS bedoelt dat ze op de keuring alleen paarden ziet die het al geoefend hebben en het gewoon doen en dat ze daaraan niet meer kan zien hoe het aangeleerd is.

Rawaat schreef:Een paard leren staan zoals je dat op keuringen ziet is geen werk van 1 dag of zelfs 1 week.
Voor een stabiel paard op show te hebben (zeker jonge paarden) wordt een training van min. 2 maand gerekend. En dan is nog dat op show en thuis een groot verschil is.
Het is een stappenplan dat je moet doorlopen en voor veel aandacht hechten aan het voetenwerk.

deniseremo schreef:Okee en hoe moet een leek op dat gebied te werk dan?
Kun je me dan uitleggen wat de stappen zijn?
in Augustus is weer een amateurkeuring waar we heen gaanRawaat schreef:Een paard leren staan zoals je dat op keuringen ziet is geen werk van 1 dag of zelfs 1 week.
Voor een stabiel paard op show te hebben (zeker jonge paarden) wordt een training van min. 2 maand gerekend. En dan is nog dat op show en thuis een groot verschil is.
Het is een stappenplan dat je moet doorlopen en voor veel aandacht hechten aan het voetenwerk.