De leukste herinnering aan je Arabier.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLuxorlove

De leukste herinnering aan je Arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 19:10

Wat is jou leukste herinnering aan jou Arabier?

Mijn: Dat ik hem had gekocht! <3
En het opleren :P

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:27

Pff alles eigenlijk wel :P
Heb hem nu al een paar jaar, en we hebben al zoveel meegemaakt samen!
Elke dag dat ik weer bij hem ben is het nog steeds bijzonder.. Zou echt niet weten wat ik ooit zonder hem zou moeten <3

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:29

de fijne herinderingen aan Barcelano(pas geleden op zijn 7e ingeslapen)
Het zijn aardig veel,maar mijn jank moment toen er paarden losbraken zijn wei in.
Barcelano was een hengst,merrie en ruin kwamen door het draad zijn wei in.
Barc achter de merrie aan de ruin achter Barc aan.

Ik riep naar me maatje,hij keek en kwam naar mij,het had zo anders kunnen lopen,maar hij koos mij!

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:18

Die keer dat ik met mijn merrie Lutecya 's avonds laat bij volle maan op het strand tijdens een endurancetraining door de golven galoppeerde, dat was zo speciaal........

Dat ik met Lutecya in Moorsele tijdens de European Riddenclass derde geplaatst werd tussen al het engelse geweld.....

Tijdens een vakantie met Lutecya ik alleen met haar in een weilandje in een tentje sliep en zij me iedere ochtend wakker maakte door aan de rits van de tent te rommelen.....

Lutecya mij naar huis bracht nadat ik verdwaald was op de Veluwe en ik geen idee had waar ik was en dus de teugels maar heb losgegooid en haar de weg heb laten vinden in het pikkedonker......

Ik heel mooi afscheid van haar heb kunnen nemen nadat ze toen ik even weg was, was gestorven (op 24 jarige leeftijd) in het weiland en dat de avondzon heel mooi in haar ogen scheen en ik het gevoel had dat ze nog heel dicht bij me was.

24 jaar zij mijn liefste maatje is geweest en ik iedere dag intens van haar heb mogen genieten.....

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:38

claudiaM33 schreef:
Die keer dat ik met mijn merrie Lutecya 's avonds laat bij volle maan op het strand tijdens een endurancetraining door de golven galoppeerde, dat was zo speciaal........

Dat ik met Lutecya in Moorsele tijdens de European Riddenclass derde geplaatst werd tussen al het engelse geweld.....

Tijdens een vakantie met Lutecya ik alleen met haar in een weilandje in een tentje sliep en zij me iedere ochtend wakker maakte door aan de rits van de tent te rommelen.....

Lutecya mij naar huis bracht nadat ik verdwaald was op de Veluwe en ik geen idee had waar ik was en dus de teugels maar heb losgegooid en haar de weg heb laten vinden in het pikkedonker......

Ik heel mooi afscheid van haar heb kunnen nemen nadat ze toen ik even weg was, was gestorven (op 24 jarige leeftijd) in het weiland en dat de avondzon heel mooi in haar ogen scheen en ik het gevoel had dat ze nog heel dicht bij me was.

24 jaar zij mijn liefste maatje is geweest en ik iedere dag intens van haar heb mogen genieten.....

ooh Claudia, wat een mooie teksten, zo gevoelig.
Lutecya was heel bijzonder voor jou en andersom ook.

DeNIse997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 08:01

Nou dat gaat denk ik vandaag zijn!!
Ik ga namelijk vandaag met mijn arabische verzorgpony Rose Paardenkeuring lopen:D
Superleuk:D
Xx

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:05

De dag dat Sivmayall werd geboren, VANDAAG dus 9 jaar geleden *\o/* en nog zoveel meer mooie herinneringen aan onze arabieren <3

GabySharif

Re: De leukste herinnering aan je Arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:51

Dat ik hem kreeg natuurlijk ! En wanneer hij los staat en je kijkt de andere kant op dat hij dan al snel weer het stro hok ingaat om te eten ! En dat het de aller liefste is !!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:34

Alles wel zo'n beetje.
Maar de aller mooiste herrinering is misschien toch wel de tijd dat ze gewoon keihard vocht en niet liet zien dat ze pijn had.
In die tijd is onze band ook echt heel erg verbeterd. En ondanks dat ik het er moeilijk mee had, was ze toch degene die me geruststelde :)

(klinkt misschien beetje penny achtig :o)

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 01:39

claudiaM33 schreef:

Wat een mooie herinneringen!

Maar ik denk dat je elke keer dat je met je arab iets doet, je er een mooie herinneringaan overhoudt....

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:05

Dat zeker, daar ben ik het mee eens.

(Zal ook wel met alle andere rassen zijn :P)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:11

ik kende vroeger een arabier (nou ja, 80% arabier zeiden ze).

hij was erg stipt qua tijd.
hij kreeg voer op vaste tijden.
en als je hem 5 minuten te laat zijn brok gaf, echt waar ik lieg het niet,
dan ging hij boos met de kont naar de voerbak staan, en at niet.
dan was hij gewoon echt beledigd en hoefde het niet meer.

heel bijzonder dier was het.
zijn hele leven bij dezelfde eigenaar, een echt paardenman (helaas niet meer onder ons), en weinig mensen die echt iets met hem konden.
die man kon er alles mee, de nieuw te beleren paarden werden in tweespan naast deze arabier gezet.
en hij heeft op een gegeven moment 1 meisje gevonden die er op kon rijden, je moest echt een klik hebben met dat paard anders accepteerde hij je niet.
verder wel heel betrouwbaar, zou niet schoppen ofzo, hij wist precies wat hij deed en had gewoon een air van hier tot tokio :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:00

er zijn zoveel leuke moment die ik heb meegemaakt met mijn arabiertje.

maar gisteren was ik wel heel erg trots op der!
we zijn voor de tweede keer echt op buitenrit geweest en ze was onwijs braaf! braver dan het ander paard dat mee ging xD

verder is ook zij erg ongeduldig als het om eten gaat

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:08

Het allermooiste moment tot hiertoe is:

Toen mijn paard voor het eerst weer op de weide ging, helemaal blij werd en liep te showen en daarna op z'n dooie gemakje naar mij kwam toegewandeld (ik zat op een omgekeerde ton) zijn oortjes prachtig vooruit met zijn heerlijke koppie in de wind die zijn 'froefroe' een beetje opzij blies :+: Dat beeld zal ik never ever vergeten, en ik krijg nog steeds vlinders in mijn buik als ik er aan terug denk!

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:29

Toen ik voor 1 van de eerste keren buiten ging rijden. En hem in een weiland helemaal laten gaan, wind in je haren. Puur genieten! :)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:19

Ik heb heel veel mooie herinneringen aan mijn paard en hopelijk komen er nog veel bij! :)

Eentje daarvan speelde zag af op een herfstdag. Het jachtseizoen was geopend en de jagers bevonden zich dicht bij de wei. Ik ging de wei in om te controleren hoe het met de paarden was. Dak was wat zenuwachtig en ik was met hem aan het kroelen om hem kalm te krijgen. Net op dat moment sprinten er enkele konijnen - op de voet gevolgd door jachthonden- de wei in en klinken er schoten. Dak verschiet zich en komt achter mij staan (de bangerik ;) ) maar dan herpakt hij zich en komt hij heel opgeblazen, luid snurkend en imponerend voor mij staan. Dat was voor mij toch wel een kippenvel-momentje!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:10

Marigold schreef:
ik kende vroeger een arabier (nou ja, 80% arabier zeiden ze).

hij was erg stipt qua tijd.
hij kreeg voer op vaste tijden.
en als je hem 5 minuten te laat zijn brok gaf, echt waar ik lieg het niet,
dan ging hij boos met de kont naar de voerbak staan, en at niet.
dan was hij gewoon echt beledigd en hoefde het niet meer.
:D

Grappig, doet me aan die van mij denken. Die word boos als ze net iets te weinig voer heeft gekregen :P

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:37

De eerste weken met Mahjar na zijn geboorte... toen ik 24-7 op stal bivakeerde om hem te voeden. Heel zwaar, maar achteraf ook heel mooi <3

Arabianheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:17

Elke dag komt hij enthousiast naar me toe gelopen wanneer ik hem van de weide ga halen..
Elke training met hem is iets speciaal.. Of het nu om klassieke dressuur gaat of een snelle galop buiten met de wind in de haren..
Elke titel die ik met hem behaalde op wedstrijd was het resultaat van zijn onbegrensde doorzettingsvermogen..
Elke keer ik hem zie denk ik: wouw wat een mooi paard is hij toch..
Elke dag denk ik zo vaak, waaraan heb ik het verdiend om zo'n ongelofelijk lief en mooi paard te hebben..

Zijn zachte rug, zijn prachtig ogen, zijn fantastisch karakter..

Hij is gewoon geweldig en dat heeft al zoveel mooie momenten opgeleverd dat ik er een boek zou over kunnen schrijven !

Natuurlijk zijn er ook de mindere momenten maar die zijn al gauw vergeten ;)

Galladin, mijn Alladineke, je bent er één uit de duizend !!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:48

Ik kan er niet echt één moment opplakken.

Maar wat altijd heel bijzonder is, is als m'n Falco zijn neus in m'n hals of op m'n schouder legt als ik triest ben. Alleen dan komt hij heel erg zachtjes bij me staan, alsof hij alles weet wat er scheelt en zegt van: "Kom maar hier, ik troost je wel."

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:34

Heb in april 'n arabiertje gekocht. Mijn leukste herinnering: het leek net of ik hem al jaren had. Hij begon gelijk gras te eten! Keek niet rond en om zich heen ofzo, voelde zich gelijk thuis ( leek mij ) :D Klikte met mijn eigen 3 paarden gelijk. Dat blijft voor mij een mooie herinnering.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:24

met al mijn paarden heb ik mooie herinneringen
met mijn arabiertje vandaag nadat meneer al meer als een maand stil staat ik had geen tijd en druk met andere paarden wel los maar niet gereden! en toch al 19 jaar is zomaar in een kwartier tijd mij de beste tijd van me dag kan geven :D
ik had les en net daarvoor was mijn beste maatje me paardje verkocht omdat ik te groot was en meneer dat aanvoelde dus echt mij een top tijd gaf ! iedere keer word ik gewoon weer verliefd op me mannetje mijn liefje <3

nonatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:24

alles, maar vooral het opleren vond ik fijn