Er zijn een heleboel hengsten die ik geweldig gaaf vind, maar heb er te weinig verstand van om te zeggen welke ook echt goed bij Maroush zou passen. Ze heeft best een chique koppie met grote ogen, alhoewel ze niet zoveel dish heeft. Een mooie lange hals, waarvan alleen de aanzet wat beter zou mogen (klein dipje bij de schoft). Verder een rechte rug, maar de lendenen zijn een beetje lang t.o.v. het kruis. Haar schouder zou ook iets schuiner mogen en tenslotte de beweging wat ruimer en krachtiger. Ze heeft een geweldig lief karakter, maar er zou iets meer pit/werklust in mogen zitten. Op de amateurkeuring is Maroush een keer kampioen en reservekampioen geweest bij de 4-6 jarige merries en ze heeft een 2e premie gehaald. Twee jaar geleden heeft ze een hengstveulen gehad van Amalfi. Hij is op een aantal punten zeker verbeterd t.o.v. z'n moeder en heeft hetzelfde heerlijke karakter, alleen z'n hoofd wordt nu wat langer en grover. Behalve de bovengenoemde verbeterpunten, zou ik graag nog iets meer maat willen (Maroush is 1.52m) en vind ik goede kwaliteit benen erg belangrijk.
Hengsten die ik zelf erg gaaf vind, zijn Valerio ibn Eternity, Shahim al Nakeeb, Kunar T, Shanghai EA, Khidar, TF African Shah, Borsalino K, Kais, El Amin, Aja Justified en Al Lahab (WH Justice, QR Marc en Ajman Moniscione daar gelaten die helaas toch iets boven budget liggen). Maar andere opties zijn natuurlijk ook welkom! Ik hoop dat er wat 'kenners' zijn die wat tips willen geven mbt een juiste hengstenkeuze!!
Hieronder wat foto's van Maroush en haar veulen (vorige zomer als jaarling) en in m'n profiel staan er nog meer: