Record springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Record springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 14:56

Wat is het record qua springen met jou Arabiertje?

Mijne heeft los nu 60cm gesprongen en onder het zadel 30cm. Helaas stopte het toen omdat ze een erge blessure kreeg. Nu ben ik weer vollop aan het rijden en ze heeft nergens last van gehad, dus binnenkort gaan we de hoogte weer in! Balkjes draven enzo gaat super goed dus ik maak me geen zorgen. :)

RhealLover

Re: Record springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:36

Los heeft Rheal 1.60m hoog gesprongen, onder het zadel 1m (met mijn vriendin ik mag niet springen met mijn knieen) Zal eens foto zoeken waar hij los 1.50m sprong. Zijn stokmaat is 1.57m dus springt hoger als hij zelf is :D

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:01

Ik was er altijd van overtuigd dat mijn arabier niet kon springen..MIS! :o
Mijn vriendin (springruiter) is hem aan het leren springen. Hij heeft los 90cm gesprongen (en dan nog ruim er overheen), jammer genoeg omdat hij nu ziek is ligt het springen een beetje stil. Als hij beter is, gaan we zeker kijken of hij hoger kan, en mss wel met iemand op de rug! :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:28

mijn ene is nog geen 1.50 en heeft een heg in Baarle Nassau gesprongen met de cross van 1.60 met mij erop. daarnaast mag ik hem in het M springen en M cross starten tussen de paarden! 8-) EN hij loopt 160km in de endurance _/-\o_

mijn andere heeft zilver gewonnen op het EK voor arabische sportpaarden in Oostenrijk, hij was de eerste Nederlandse arabier die in de discipline springen een medaille won ooit :D

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 21:07

Karrimh schreef:
mijn ene is nog geen 1.50 en heeft een heg in Baarle Nassau gesprongen met de cross van 1.60 met mij erop. daarnaast mag ik hem in het M springen en M cross starten tussen de paarden! 8-) EN hij loopt 160km in de endurance _/-\o_

mijn andere heeft zilver gewonnen op het EK voor arabische sportpaarden in Oostenrijk, hij was de eerste Nederlandse arabier die in de discipline springen een medaille won ooit :D

Wajo, deze heeft veel bereikt! Wees er maar zuinig op. :+:

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:23

Ambrasoft schreef:
Karrimh schreef:

Wajo, deze heeft veel bereikt! Wees er maar zuinig op. :+:

Wajo, het gaat over 2 paarden Karrimh & Adami, maar ik ben er zeker zuinig op ;)

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:25

Durf bijna niet meer na Donna maar heb met mijn merrie onder het zadel 60 cm en ze heeft los 80 cm gesprongen. Rustig aan, want ze is nu 5 :)

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:26

1.20 (cross)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:50

Charis404 schreef:
Durf bijna niet meer na Donna maar heb met mijn merrie onder het zadel 60 cm en ze heeft los 80 cm gesprongen. Rustig aan, want ze is nu 5 :)

is toch ook hartstikke knap met zo'n jong paard. die van mij worden dit jaar al weer 16 en jouw tijd komt vast ook nog wel ;)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 22:09

Karrimh schreef:
Wajo, het gaat over 2 paarden Karrimh & Adami, maar ik ben er zeker zuinig op ;)

hahah het moet hebben zijn! :)

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:12

Karrimh schreef:
is toch ook hartstikke knap met zo'n jong paard. die van mij worden dit jaar al weer 16 en jouw tijd komt vast ook nog wel ;)

thnx :) Ja ik vind het hoog zat, ben toch meer van de dressuur! Al geef ik me misschien nog wel op voor je puppycross via AV.. :P

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:45

Charis404 schreef:
Karrimh schreef:

thnx :) Ja ik vind het hoog zat, ben toch meer van de dressuur! Al geef ik me misschien nog wel op voor je puppycross via AV.. :P

moet je doen is echt een aanrader :D vraag maar aan Kelly met Fanestha, zij heeft afgelopen winter een paar keer meegereden en haar arabje was nog maar net zadelmak ;)

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:49

Gister heeft mijn paard zijn oude record van 90 cm verbroken. Hij heeft gewoon een hindernis was 1.20m gesprongen!! Het was alleen niet echt de bedoeling.. de hindernis was namelijk niet écht een hindernis, maar de omheining van zijn paddock := :+

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:52

Julez schreef:
Gister heeft mijn paard zijn oude record van 90 cm verbroken. Hij heeft gewoon een hindernis was 1.20m gesprongen!! Het was alleen niet echt de bedoeling.. de hindernis was namelijk niet écht een hindernis, maar de omheining van zijn paddock := :+

Oei, en daarna? Kon hij bij de weg komen?
Mafkees om zo hoog te springen! :P

Mijn merrie springt wel 2 meter....opzij.....boskabouters waarschijnlijk! :D

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:04

Nogal een mafkees ja! Hij kon gelukkig niet bij de weg komen, zijn paddock grenst aan de wei dus daar is hij in gesprongen haha. Leuk dat hij nu heeft leren springen, maar ik hoop maar dat hij niet vaker zulke capriolen gaat uithalen want dan ben ik er toch wat minder blij mee := .
Hij deed het trouwens omdat zijn vriendje weg ging om een stukje te rijden, en hij wou niet achterblijven :(:) .

En wat je zegt over je merrie komt mij ook heel erg bekend voor .
En ze zijn dan zo verschrikkelijk snel als ze zo'n kabouter zien!
Een voordeel, je gaat er op den duur wel steviger van zitten ;)