halfbroertjes of zusjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyliam

halfbroertjes of zusjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 16:25

Hoi,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier mensen zijn die ook een AV hebben die afstamt van Sandhiran (AHRA).
Het is de vader van mijn paard.

Groetjes
Danielle

Navayo

Re: halfbroertjes of zusjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:16

Denk dat er bijna geen nakomelingen van Sandhiran in Nederland te vinden zijn. Weet dat mw. Strijbos er een of twee gefokt heeft. Van de ouders van Sandhiran zijn wel hier en daar nakomelingen te vinden

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 17:57

Bedankt voor je info!
1 van die 2 van mw Strijbos heb ik inderdaad. Ik dacht dat er misschien nog meer waren.
Maar blijkbaar niet dan.

Groetjes
Danielle

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:59

Je hebt de schimmelmerrie Cadanz Akilah, eveneens geboren in 2006, uit Ayla ESA (Ansata Sinan). Da's de andere door Strijbos gefokte Sandhiran. Cadanz Akilah werd een paar keer in show uitgebracht.

In België heb je oa Firebird J, eveneens uit 2006, een schimmelhengst uit Fatiha J (Ekstern). Goedgekeurd voor de dekdienst voor 2009, op de nakeuring, met 75,6 ptn. Ook uit hetzelfde jaar, gefokt door Ingrid Lloyd Birlouet, de schimmelmerrie RM Hafati uit de Warandes Pascha dochter El Sama

Shavina werd gefokt door ETC, reeds geboren in 2001, schimmelmerrie uit Esta-Shaghira (Ibn Estasha) en in 2002 geëxporteerd naar Nederland.

In Engeland staan een paar oudere Sandhiran kinderen, vooral gefokt door de familie Hickford. Een van deze nakomelingen, AJA Sanique, belandde bij Flaxman Arabians, waar ze werd doorverkocht.

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 10:40

Bedankt!!
Cadanz Akilah heb ik mogen ontmoeten bij een bezoekje bij mevr Strijbos.
Ikzelf ben nu eigenaar van Cadanz Aquill. Wel bijzonder dat hij vos is en zoals ik lees de meeste toch schimmel zijn.

In ieder geval heel erg bedankt voor het duidelijke antwoord!

Danielle