Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maarre je wil op mijn paard geen half uur doorzitten hoor hahaha ze is als draver gefokt dus niet erg comfortabel 

en voor de rest lees verder zou ik zeggen.RhealLover schreef:Ik kom me (verder) bemoeien met deze discussiereden ik heb daarnet 4u lang!!! JA 4 u lang met een Barefoot Cheyenne gereden op mijn AV, het zadel ligt als gegoten en GEEN drukplekken, door de pad die eronder ligt met goede inlages houdt deze voldoende ruimte vrij rondom de schoft en ruggegraat. Terwijl mijn AV met hoge schoft atlijd problemen met zadels heeft gehad en met geen enkel ander zadel langer als 2u moest rijden.
Zie hier het resultaat na 4u intensief rijden met een barefoot:
Dan ben ik tijdens de rit ook al meerdere keren op en af gestapt, mensen die zeggen dat een barefoot schuift zullen waarschijnlijk een 'rond' paard hebben, maar bij Rheal verschuift het zadel maar nauwelijks en de singel zit nooit extreem strak. En zulk resultaat zie ik bij geen enkel boomzadel

Het is een heerlijke pad hoor mn voorkeur blijft echter nog wel bij mn viltenpad liggen (eentje waar ook de inlages inpassen
) die zijn ideaal voor lange ritten en endurance rijden. Maar tja als je die vergeet dan ga je niet ff terug naar huis om m alsnog op te halen als de andere pad toch op stal ligt 

pmarena schreef:Dit zie je wel vaker als oorzaak waarom het bij Endurance-gebruik mis gaat.
Men gaat dan door de Sympanova witte haren in de vacht zien , en vaak wordt dat dan aangezien voor een drukplek , terwijl het dat dus eigenlijk niet is.