Zijn ze heet of zijn ze koel ,,
Kunnen ze makkelijk met kinderen rijden (Ik bn zelf 12 januari 13
)Kunnen ze dresuur en/of springen ?
Allemaal vraagjes
Hebben jullie mischien meer informatie voor mij ?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
Ze zijn wat vuriger maar dit hangt totaal van het paard af. Ik ben 13 en verzorg renarabieren. Sommigen zijn heel temperamentvol en de ander is weer hartstikke braaf, lief en knuffelig. Als je er eentje neemt kan ik je zeker aanraden om een ruin te nemen. Hengsten zijn niet de braafste en merrie's kunnen ook heel gemeen zijn, met echte merriestreken en vooral als ze hengstig zijn. Ze zijn behoorlijk dol op aandacht, dus je moet er wel tijd voor nemen maar dat moet je zowiezo met paarden
Je moet wel goed kijken naar de bouw. Wil je een paardje voor lange afstandritten? Kijk dan of het een brede, diepe borstkas heeft (voor grote longinhoud). Wil je een paard voor springen, eventing of crossen, kijk dan of het een sterke achterhand heeft. Sommigen mensen zien dat als dik maar er is een groot verschil tussen dik en sterk.
)
Het is een zeer op mensen ingesteld dier, meer dan andere paarden. Ook zijn ze, in vergelijking met andere paarden, zeer intelligent en zeer gevoelig. Om die reden vind ik arabieren niet geschikt als kinderpaard. Let wel; mijn kinderen van 3 en 5 jaar oud borstelen, rijden, leiden mijn arabier, maar alles wel onder toezicht van
. Kinderen missen vaak nog het geduld en de subtiliteit om adequaat met een arab om te gaan. Natuurlijk bevestigen uitzonderingen de regel (kijk maar naar t topic Rookie of the Year, 8-jarige Cyann), maar over het algemeen vind ik een arabier geen geschikt kinderpaard.
beesies schreef:Een arabier is dus prima geschikt voor een jonge ruiter, het is alleen wel zaak dat je een arabier koopt van een gerenomeerd fokker of echte arabieren liefhebber zij staan er namelijk voor hun dieren en zullen jou alleen een paardje verkopen als zij er zeker van zijn dat het dier bij jou past en jullie zamen het juiste combi vormen.
Ook de veulens die te koop zijn, de 1 durf ik gerust mee te geven aan een onervaren ruiter, dat is er 1 die geen stap verkeerd zet, daar kun je zo op gaan zitten als ze er aan toe is. De ander geef ik niet mee aan minder dan een zéér ervaren persoon mét ervaring met bazige flessehengsten óf de capaciteiten om hier consequent mee om te gaan, die is nu heel lief en braaf, maar we weten hoe hij kán zijn wanneer hij zijn zin niet krijgt en boos wordt. Je weet als fokker met welke karakters je te maken hebt en deze karakters vereisen een bepaald karakter van de personen die er goed mee overweg kunnen, dus een goede fokker verkoopt alleen wanneer deze karakters machten.
Heel vriendelijk, maar ontzettend merrie. Ze is ook heel eenkennig: Alleen ik, mijn vader, mijn opa en een vriendin van mij kunnen met haar omgaan. Verder is ze super trouw en heel erg dapper. Ze is er nog geen 1x vandoor gegaan en ze is heel erg braaf. Natuurlijk kijkt ze wel wat om zich heen, maar ze is 4 jaar, daar ligt het ook aan. Ze is ook super ongeduldig, ligt ook aan de leeftijd. Ze kan niet zo goed met andere paardjes omgaan. Er was één paardje, dat was haar alles, maar die is pas geleden overleden. Er staan nog twee andere paarden op stal waar ze wel eens steun aan zoekt, maar verder niet hoor.

niet om.