Je Arab scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Je Arab scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 14:58

Even een speciaal topcje over scheren voor de mensen met Arabs :)

Wie heeft zijn Arab geschoren of scheert zijn Arab in de winter? En wat doe je daarna voor deken op? Staat hij/zij buiten overdag?
Wordt jouw Arab frisser als hij/zij geschoren is?

Ik ga mijn Arabiertje dinsdag voor het eerst scheren. We zijn behoorlijk aan het trainen en hij is na een half uur trainen zeiknat. Ik heb een uitrijddeken gekocht voor het los rijden en uitstappen zodat hij niet té gek gaat doen omdat hij het misschien fris heeft. Twijfel nog of ik dinsdag meteen zijn 200 grams op moet leggen omdat het helemaal niet zo koud is..

DMHorses

Re: Je Arab scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:52

Hey, wij scheren onze paarden ook, ze staan namelijk altijd overdag buiten en maken al snel vacht aan, ook al zet je ze onder deken. Wij doen ze tegenwoordig wel een deken met hals op en die hals gaat binnen weer af, ik merk dat ze het daarbij een stuk lekkerder hebben en afhankelijk van de temperatuur en het weer bekijk ik wat ik verder op doe.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:34

Die van mij is deels geschoren: hals, borst en schouders. En hij staat nu met een 100gr deken op. 24/7 buiten met schuilstal. Als het onder de +/-8 graden wordt overdag gaat de 200gr op.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:53

Nee mijn paarden staan liefst dag in dag uit buiten, me schimmel met een dun regendekentje op omdat ie anders niet schoon te krijgen is.

Heb m 1x geschoren, toen kwam hij zeer slech uit zijn vacht omdat hij niet fit was en de temperatuur toch al richting de 20 liep. Maar alleen in zulke uiterste gevallen dan scheer ik m.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:57

Ik heb haar dit jaar niet geschoren, en wel een onderdeken en regendeken op, ik hoop dat ik zo niet hoef te scheren. tot nu toen zit ze nog redelijk kort in dr haar.

Vorig jaar wel geschoren, toen ook een hals omgedaan. Ze werd ook zeker stukken frisser. Ik had midden winter 2 dekens op, 500 gram samen. Hals vond ze niets. Scheren wil ik nu niet meer aan beginnen, al dat gedoe.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:01

Mijn arabiertje is aankomende woensdag 2 weken geleden geschoren. We stonden op een pensionstal waar hij dag en nacht buiten stond en dekens door zijnkuddegenootjes werden opgevreten dus hij had een behoorlijke vacht.
Hij wordt bijna elke dag (fanatiek) gereden en gaat zeker elke 2 weken mee op concour. Na 15 minuten rijden was hij zeiknat en werd slomer. Scheren zelf was een drama (wel door een ervaren iemand laten doen) maar hij is er zó van opgeknapt. Hij is weer lekker fel, fanatiek met rijden en alleen warm na t trainen. Hij staat overdag buiten en heeft een 300 grams deken op. Bij t in en uitstappen een uitrijdeken van fleece, als t kouder wordt/gaat vriezen krijgt hij een wollen uitstapdeken.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 21:16

Nou, ik heb de stap genomen en hem vandaag voor het eerst geschoren!
Meneer was best wel braaf, stond het allemaal braaf toe. Alleen met zijn hals werd hij zenuwachitg. Uiteindelijk met 1 hand voor zijn oog van dezelfde kant hals, zijn hals makkelijk kunnen scheren. Zijn benen, hoofd en 'zadelvorm' zijn niet geschoren. Hij heeft nu zijn 200 grams Amigo op gekregen :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:17

Ik scheer Kalim elke winter, omdat hij hoe vroeg in ook begin met dekens altijd enorm in zijn haar schiet.
Ik heb alles eraf geschoren dus incl. hoofd en benen en hij staat in een buitenbox met een onderdeken en dikke winterdeken op.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:22

[ITP] "Kale" Coentjuh weer eens itp

Coen scheer ik sinds 4 jaar ook iedere november, alles is eraf (behalve zijn mercedes logo :D) staat onder een 200/220? grams deken. Mocht het weer zo koud worden als vorig jaar, doe ik er nog een dekentje onder.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:41

Ik laat mijn arabier elke winter 'arabische ijslander' worden :D

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:10

Arabesk schreef:
Ik laat mijn arabier elke winter 'arabische ijslander' worden :D

mijn oudste is momenteel ook veranderd in een IJslander(zelfs met deken op), zo schattig om te zien ;)
de jongste zit wat korter in zijn haren.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:11

ja, ik doe 2 winterdekens op.. :)

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:09

black stond altijd dik ingepakt. Sinds hij bij is nog geen deken opgedaan hij zweet wel maar dan stap ik wel wat langer.
Hij staat snachts binnen.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:00

Hier zitten ze nog erg kort in de vacht, alleen onze russische merrie vindt altijd dat ze al in oktober moet gaan beginnen met een vachtje 'te kweken' :) Eén veulentje heeft al redelijk wat vacht, de andere 2 nog niet !
Onze hengst staat al redelijk vroeg onder de deken (dressuur) en is nog zo glad als een aaltje :)
Scheren doen wij niet aan ....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:15

Mijn AVS wordt ook niet geschoren.

ShanelleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:00

Lekker pelsje laten groeien :j

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:12

En dan nog wat foto's erbij van hoe jullie de paarden geschoren hebben. b.v helemaal, jachtmodel ???

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:29

Afbeelding

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:17

Hey die is leuk met dat logo!!!:)