Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
.
RhealLover schreef:Ik zeg altijd maar zo;
Het maakt niet uit wat voor type AV je voor je hebt, iedere AV heeft KARAKTER, ze zijn loyaal, trouw en eerlijk.
Velen ogen AV's als fel en onuitstaanbaar. Maar vergeet niet het is koninklijk bloed wat er rond loopt en ze zijn snel op hun teentjes getrapt als je ze niet begrijpt.
AV's hebben temperament en uithoudingsvermogen, als je een AV diep in zijn hart raakt dan heb je een vriend voor het leven.
Nope mijn AV was ook onuitstaanbaar en kon men niet mee overweg, nu kan een kind van 8 zo met hem weg stappen, het is maar hoe je zelf met een AV omgaat

. Behalve dat ze erg voorwaarts is, is ze ook leergierig en pikt ze alles snel op. Ze blijft gewoon graag aan het werk, anders verveelt ze zich. Lange vakanties doe ik haar ook geen plezier mee, wordt ze boos
. Ik roep vaker dat ze zich op een dag nog eens doodloopt. Maarrrr... Liever een loperig paard dan een slome voor mij. Hoe loperig ze ook is, ze blijft altijd eerlijk! En ik vertrouw haar 200%.
. hearttroubll schreef:ik heb zelf ook altijd al bewondering gehad voor dit ras, wou er zelf altijd eentje...
maar toen ik er met andere mensen over praatte, ze duwen je vaak gewoon die gedachte uit je hoofd.
met hun negatieve praatjes over dit ras.
toch tof dat, eens je ze begrijpt, ze echt parchtig zijn.
tof, deze reacties
Bijke schreef:Het is inderdaad vooral gevoeligheid dat 'de arabier' (al zijn ze nog allemaal verschillend) 'moeilijker' maakt dan een gemiddeld paard.
Niks mij... Veel te sloom, terughoudend en soms gewoon star.
en vaker te sloom dan te voorwaarts. Nu istie wel nog maar 3 maanden onder het zadel met nog conditie in opbouw dus daar kan het natuurlijk ook aan liggen. Ik ben hartstikke trots op mijn allerliefste sukkel. Ik was altijd al gek van Arabieren maar sinds m'n eigen paard wil ik ook echt nooit meer anders. Wat een harde werker is het, zo trouw, zo ontzettend intelligent, eerlijk en vol van vertrouwen (maar oh man wat heb ik daar voor moeten werken), nieuwsgierig maar boven alles: zo enorm vriendelijk..

lekker lang XD veel plezier met lezen
RhealLover schreef:Het maakt niet uit wat voor type AV je voor je hebt, iedere AV heeft KARAKTER, ze zijn loyaal, trouw en eerlijk.
Velen ogen AV's als fel en onuitstaanbaar. Maar vergeet niet het is koninklijk bloed wat er rond loopt en ze zijn snel op hun teentjes getrapt als je ze niet begrijpt.
AV's hebben temperament en uithoudingsvermogen, als je een AV diep in zijn hart raakt dan heb je een vriend voor het leven.
maar wel altijd eerlijk, trouw en dapper en heeft echt karakter en een groot ego
Hij is ook snel op zijn teentjes getrapt en je moet hem vooral niet uitlachen
Hij klikt zeker niet met iedereen, ik weet inmiddels precies welke mensen hij qua karakter wel mag en mee klikt en welke niet.
Ik kan hem dan altijd wel weer overhalen, kwestie van vriendelijk vragen en niet van afdwingen. Heerlijke paarden vind ik AV's. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen goed met een AV overweg kan. Voor mij iig nooit meer een ander ras!
maar echt niet onhandelbaar.