[TAO] Gezocht: Oud russisch arabieren eigenaren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bvlover

[TAO] Gezocht: Oud russisch arabieren eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 15:54

Hallo

Ik heb een sppr lief versorg paard genaamd : Bonnie
Haar ras is Oud Russisch Arabier
Nu komt die ras niet veel voor, Bij wat ik weet
Nu ben ik benieuwd naar andere paarden van die ras
Heeft u een paard van dit ras reageer dan op dit Forum

Voor foto's kijk op mijn hyves
happy100procent.hyves.nl

Kijk dan bij foto's van Bonnie

xx Silvia

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 02:53

Volgens mij is oud russisch arabier geen ras maar een bloedlijn. Het ras is arabier, foktype russisch en oude bloedlijnen.

Daihyo

Re: [TAO] Gezocht: Oud russisch arabieren eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:28

TAO --> AV

bvlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 19:11

Oke dat wist ik niet:P
Bedankt dan weet ik dat weer
Nou dan zoek ik dus naar paarden eigenaren die dit ras deze bloedlijn en deze fok hebben:)

xx

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:25

Ik heb even naar de foto's van Bonnie gekeken, maar ze lijkt in elk geval niet op een moderne Russische arabier. Weet je zeker dat ze een arabier is? :o Als je meer informatie wilt zul je op zijn minst moeten laten weten wie de ouders van je verzorgpaard zijn. :)

bvlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:44

Ik zal es navragen laat het dan wel effe weten

xx

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:02

Ik ken wel een fokkerij die zich focussen op Russische bloedlijnen :)

bvlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 13:15

Bonjoy schreef:
Ik ken wel een fokkerij die zich focussen op Russische bloedlijnen :)

Oke hoe heet het dan kan ik daar ook effe info zoeken

dankje

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:01

Hallo Silvia. Een Russische AV is geen ras, maar idd een bloedlijn. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van 'oud Russische arabier' gehoord. Waarschijnlijk wordt er gedoeld op paarden die directe afstammelingen zijn van de stoeterij uit Tersk?
Ik vind jouw paardje, afgaande op de fotos, weinig rastypische kenmerken hebben. Nu hebben de Russen over het algemeen wel veel minder dish (snoeksneus) dan bv egyptische arabieren, maar ook in bouw herken in maar weinig 'Arabier' erin. Dit zou een volbloed moeten zijn? Weet je wie de vader en moeder waren?
Mijn merrie (zie mijn profiel) is een 100% Russische AV. V:Yamesco (Menes) en M: Yulia (Elton). Veel van de Russische arabieren hier in Nederland zijn direct of indirect afkomstig van Menes. Google maar eens op die naam of bv op Abakan als je meer over die foklijn wilt weten.

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:39

In Rusland lopen er aardig wat paardenrassen rond die heel wat arabisch bloed door de aderen hebben lopen. De Boedjonny, de Akhal Teke, de Tersk,.... het zijn fraaie paarden maar geen arabieren. Heel wat mensen duiden een paard aan als arabier als het een percentage arabisch bloed voert, maar dat maakt het nog geen arabische volbloed.

Even nagaan wat de papieren bij dit paard zijn, en dan kan er vast meer over gezegd worden !

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:13

Zou je een goede standfoto kunnen maken? En weet je misschien de afstamming? Is het een rus van de Tersk stoeterij? Heeft hij een brandmerk, zo ja, wat is het nummer? Alleen dan kan er wat meer gezegd worden of het daadwerkelijk een Russische AV en niet bijv een Tersk of een andere Rus. Wat staat er in het paspoort/papier?

Sigrid72 schreef:
In Rusland lopen er aardig wat paardenrassen rond die heel wat arabisch bloed door de aderen hebben lopen. De Boedjonny, de Akhal Teke, de Tersk,.... het zijn fraaie paarden maar geen arabieren.

En even ter correctie: fraaie paarden ja, maar heel wat Arabisch bloed door de aderen klopt niet helemaal, zeker niet voor de Akhal-Teke want die is raszuiver gefokt op Turkoman (Centraal Aziatische) bloedlijnen, niet op Arabische bloedlijnen. (pet peeve) ;)

bvlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:00

yildiz schreef:
Hallo Silvia. Een Russische AV is geen ras, maar idd een bloedlijn. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van 'oud Russische arabier' gehoord. Waarschijnlijk wordt er gedoeld op paarden die directe afstammelingen zijn van de stoeterij uit Tersk?
Ik vind jouw paardje, afgaande op de fotos, weinig rastypische kenmerken hebben. Nu hebben de Russen over het algemeen wel veel minder dish (snoeksneus) dan bv egyptische arabieren, maar ook in bouw herken in maar weinig 'Arabier' erin. Dit zou een volbloed moeten zijn? Weet je wie de vader en moeder waren?
Mijn merrie (zie mijn profiel) is een 100% Russische AV. V:Yamesco (Menes) en M: Yulia (Elton). Veel van de Russische arabieren hier in Nederland zijn direct of indirect afkomstig van Menes. Google maar eens op die naam of bv op Abakan als je meer over die foklijn wilt weten.

ik weet niet zeker of ze een volbloed is en op de foto's is ze ook wat aan de dikke kant
ik zal ook effe op internet kijken om meer info te halen of die bloed lijn en hoe kan ik de foto's op jou profiel bekijken??

bvlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:02

Ik zal ook effe een goede stand foto maken maar dat doe ik denk ik over 2 weken (ben niet huis)
En de over de papieren zal ik ook effe navragen bij de eigenaren