Shagya arabieren uit Roemenie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Desje

Shagya arabieren uit Roemenie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 14:01

Hoi Allemaal!

Ik heb een Shagya arabier afkomstig uit Roemenie. Hij is gefokt door H. Mangalia en staat ingeschreven bij Regia Autonoma Cai de Rasa onder de naam Dahoman XXXXI-135. Aan beide kanten op zijn rug heeft hij grote brandmerken staan, aan de ene kant het netnummer van Nederland (031) en aan de andere kant de cijfers achter zijn naam (135) en zijn geboortejaar (88). Ik heb begrepen dat hij in de tijd dat hij naar Nederland is gekomen, met een hele groep Roemeense paarden op de trein heeft gestaan. Ik ben zo benieuwd of iemand ook een Shagya arabier afkomstig uit Roemenie heeft en mogelijk of deze tegelijk met mijn pony naar Nederland is gekomen. Zijn vader is Dahoman XXXI en zijn moeder Nedjari V-48. Ik kan op verschillende vlakken merken dat mijn pony ontzettend veel heeft meegemaakt en dat hij daardoor veel vertrouwen in de mens is kwijt geraakt. Ik hoop dat er nog paarden in Nederland zijn, die net als mijn pony op die trein hebben gestaan. Ik ben enorm benieuwd of iemand mij meer kan vertellen over hoe het transport naar Nederland zal zijn gegaan en wat hun paard er voor ervaringen aan over heeft gehouden.

Hopelijk kan iemand mij helpen?!

Alvast bedankt!

Groetjes Inge

Afbeelding

gomir

Re: Shagya arabieren uit Roemenie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:15

-> AV