Arabieren uit het buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Arabieren uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 08:57

Ik ben me alvast een beetje aan het orienteren voor een tweede paardje. Ik wil hem nu nog niet kopen, eerst school afmaken en een baan zoeken. Maar je kan je er natuurlijk niet vroeg genoeg in verdiepen.

Ik zit wel eens een beetje op marktplaats te kijken en op sites van fokkers. Maar wat me heel erg aanspreekt zijn de arabieren die in het buitenland zijn opgegroeid. Dus niet in de hollandse polders, maar in echt 'ruig' terrein. Imo krijg je daar toch keiharde paarden van.

Wie heeft hier ervaring mee? Wie heeft daadwerkelijk een arabier uit het buitenland gehaald? Hoe ben je eraan gekomen? Wat zijn de voor- en nadelen?

Ik zoek een paard voor de endurance, internationaal niveau (160ers). Leeftijd rond de 4/5 jaar.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:56

Als je geinteresseerd bent in een arabier uit Rusland moet je even contact opnemen met Willem.
Die heeft 12 jaar lang daar op de staatsstoeterijen gewerkt en heeft daar nog altijd zijn contacten.
Willem gaat graag met mensen naar Rusland om paarden te kijken en als tolk te dienen.
Als je wilt kun je zo dus eerst via internet bekijken welke paarden er nu bijv. op Tersk en Khrenovskoi te koop zijn en budgetair voor jou reeel. Ook de ren resultaten van de jonge paarden zijn natuurlijk bekend. En dan of gewoon op papier en foto's beslissen en laten overkomen, of gaan kijken en zelf ophalen.

Trouwens, de meeste van onze paarden komen dus echt uit Rusland.

Jeannine

Re: Arabieren uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:03

misschien ook even kijken/vragen op het AVS forum!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 13:17

Hoe zijn de prijzen ongeveer in dat soort landen (Rusland, Polen etc.)?
Een goede arabier is niet goedkoop, maar ik ben helaas (nog :P )niet rijk en ben nog aan het sparen.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 14:27

De prijzen voor de paarden zijn vergelijkbaar met hier.
Hoewel je dan natuurlijk gaat kijken naar kwaliteit's paarden, anders kan je net zo goed hier het paard op de hoek kopen ;)

maar stel je zoekt een paard voor 5000 euro, dat is goed te doen. Maar dan komen daar de papieren, registraties, en impport kosten etc. nog bij. Om het transport ook nog niet te vergeten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 14:30

Zijn ze dan beter in het buitenland dan die uit Nederland?

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:49

Dat ligt toch helemaal aan wat je zoekt?

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:56

Kwaliteit in het buitenland ligt gewoon vele malen hoger dan hier in Nederland (op een paar uitzonderingen na). Het ligt er natuurlijk ook aan wat je zoekt inderdaad.
Welke kant wil je op?

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:19

Om een paard uit Rusland of Polen zelf te halen, leg je dadelijk ook al een paard euros aan transport neer. Ik denk dat in NL of BE voldoende keuze is aan paardjes en ook aan een aantrekkelijke prijs.
Veel succes

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:03

Toen wij ons eerste paard uit engeland haalde kreeg ik ook te horen van verschillende kanten dat wij gek waren want in nederland en Belgie liepen meer dan voldoende goede arabieren rond...
Nadat het paard eenmaal was afgeleverd in Nederland hebben een hoop mensen de woorden terug genomen en begreep men ineens waarom wij verder zijn gaan kijken.
Nu 15 jaar later hebben we nog steeds geen spijt dat we Aurilla Gold daar vandaan hebben gehaald.
Erger nog er zijn meerdere paarden daarna uit engeland naar onze stal toe gekomen.

Maar ik geloof niet dat je dit bedoelt Lenneke.
Als ik het goed begrijp ben jij opzoek naar een paard wat in natuurlijke omstandigheden (die zwaarder zijn dan in holland) zijn opgeggroeid.
En daar kan ik je nu net niet bij helpen al groeit mijn jonge spul wel natuurlijk op maar dan wel op nederlandse bodem.
Misschien eens contact opnemen met Lotje Moerdijk

Lysanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:22

Misschien is de kossack stud een idee..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:46

Ik ben me gewoon een beetje aan het orienteren.
Ik wil een paard kopen met als doel hoog niveau endurance te rijden. Belangrijk vind ik dan ook dat het een keihard paard is dat niet bij het minste geblesseerd raakt (kans is altijd aanwezig, maar ik denk dat manier van opgroeien en natuurlijke selectie een belangrijke rol spelen)

Maar misschien loop ik wel gewoon in Nederland tegen het perfecte paard voor mij. Echter, informatie inwinnen kan nooit kwaad.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:17

Ik heb een Arabier uit Zweden gehaald. Dit allemaal via Johanna Ullstrom (Europeantrainingcenter.com). Zij heeft een breed netwerk, en kent veel mensen.

Ik heb erg goede ervaringen met haar en is erg eerlijk. Ik wilde een goede Poolse Arabierenmerrie en kon niet een paard vinden naar mijn smaak in NL. Ben dus verder gaan zoeken en kwam uit bij ETC. Kan geen nadelen opnoemen ;).

Vedetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:42

Ook wij hebben een merrie uit Engeland gehaald. Het was even spannend wat er uit de vrachtwagen zou komen, maar we zijn heel erg blij met haar!!

We zouden het zo weer doen!
We waren al 3 jaar aan het zoeken, dus voor je je paard hebt gevonden ben je wel even zoet! Goed zoeken is het halve werk!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:27

De Fransen hebben ook keiharde arabieren, maar daar moet je wel van houden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:29

Al zit daar een nuance in ;)
Je hebt de frans gefokte arabier (die in Frankrijk is geboren en getogen) en arabieren van diverse bloedlijnen die in Frankrijk geboren en/of getogen zijn.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:24

Ik persoonlijk zou dan voor het laatste gaan ;)

ClementinevS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:11

Hoi,

Wij hebben onze merrie toevallig bij Ismer Stud in Duitsland gekocht. Ze fokt hele mooie arabieren.
Kijk maak op het internet.

Groetjes