Wat moet ik doen ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kavena

Wat moet ik doen ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 20:27

Hallo,

Ik krijg binnenkort een pony en heb op dit moment twee arabische volbloeden gezien.
De bij de ene zijn we laatst al wezen kijken, Pardusz dat was een ruin van bijna 15 jaar. Kon goed dressuur, springen en was supermak in het bos/verkeer. 'K was er alleen wel afgevallen omdat hij al twee weken stil stond. En hij stopte ook niet ofzow nee hij rende gewoon door en de eigenaar kon hem haast niet meer vangen. Ik was er niet met opzet van de pony afgevallen. Het ging namelijk zo. Ik was er net opgestapt en had een paar rondjes gestapt, toen wou ik aandraven maar gelijk daarna ging hij over in galop ik heb hem geprobeert terug te krijgen maar menneer had net gesprongen en had twee weken stil gestaan dus hij had de gang erin. Toen raakte ik dus mijn beugels kwijt en heb een geschikt plekje in de bladeren als landingsbaan gekozen. De pony rende dus door en ze konden hem haast niet meer vangen. Ik had gelukkig niets, nouja alleen een hele zere pols ;) waar ik gewoon door mee heb gereden, de eigenaar had me daarna eerst weer aan de longe gedaan en toen moest ik veel overgangen maken tussen stap,draf en galop. Het ging weer goed en ik mocht zonder longeer lijn op de volte zelf overgangen maken. Later mocht ik nog een rondje galop over de hoefslag dat ging goed maar op het laatst wou hij weer gang maken dus stuurde ik heb de volte op.
Ik had later de eigenaar nog gevraagd of hij altijd wegrende als er iemand op zat, maar hij zei dat er haast nog nooit iemand is afgevallen en dat hij normaal stopt.
Verder was het een hele lieve pony en mooi nagefelijk en ik ben echt helemaal verliefd op hem omdat het een schimmeltje is.

Ook heb ik op internet een andere pony gezien.
Arabische volbloed merrie van 11 jaar. Was recreatief mee gereden en maakt wel braaf bosritjes alleen is niet voledig verkeers mak. Ook is er nooit met haar gesprongen, meer informatie heb ik niet van haar.
Ze zou wel geschikt kunnen zijn om later als ze te oud is om mee te rijden een veulentje te kunnen krijgen.

Nu is mijn vraag dus, 'welke pony zou ik het beste kunnen kiezen als ik graag veel reacratief wil rijden en wedstrijden wil rijden.' Uiteraad blijft het mijn keuze.

Ps: Site van de ruin: http://www.allhorses.nl/component/optio ... Itemid,18/

Site van de merrie:
http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1

Groetjes.

JKiya

Re: Wat moet ik doen ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:51

De advertentie van de merrie bestaat volgens marktplaats niet meer...

Als ik jou was zou ik heel veel rondkijken en met veel mensen spreken, een paard koop je niet als je alleen een advertentie op internet hebt gezien. Je kan dus niet nu al een keus maken in mijn ogen omdat je nog niet bij de merrie bent geweest.

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:05

Ik sluit me helemaal bij het bovenstaande aan.
Ga een aantal verschillende paarden bekijken en eventueel rijden, neem dan naar de dieren die echt voldoen aan je eisen een vakman( of vrouw ;) ) mee en laat het dier van je keuze keuren door een DA.
Pin jezelf niet direct vast op de eerste de beste!

Succes met je speurtocht naar jou ideale droompaardje! *D

Groetjes, Marion

Kavena

Re: Wat moet ik doen ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 15:47

we nemen ook elke keer als we kijken iemand mee

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 07:30

Eerst kijken wat jij wilt en wat de pony kan. Dan weg smelten bij een foto van de pony. en dan gaan kijken. Net zo lang blijven zoeken tot je een pony gevonden hebt waar je zelf niet meer over twijwelt. Het word jou pony. Je moet bij die pony het gevoel hebben dat er een klik is en dat je zeker weet dat dit jou pony moet worden. Het word wel jou super mega droom paard! :D Teminste zo ben ik gaan zoeken. :+ Ik heb in 1 keer mijn mega droom arabier gevonden ik wist zeker dat dit het liefste paard op de wereld zou zijn! Er zijn ook mensen die er een jaar over doen!

Ik zou ook meer dan 1 keer gaan kijken. Dat versterkt je gevoel alleen maar. En dan laten keuren. En dan een beslissing nemen..

Zo zou ik het doen :+ :P
Succes!

Gideon_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:01