wie weet iets over afstamming Sandhiran x Kulak ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

wie weet iets over afstamming Sandhiran x Kulak ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 21:36

Hey bokkers...

ik heb een AV op het oog met volgens de advertentie afstamming,

Sandhiran x Kulak

Ik heb al meerdere arabieren gehad, maar steeds met een hele andere afstamming en per paard leer ik dus weer meer over de hengsten in de arabieren wereld. Maar ben wel nieuwsgierig naar deze afstamming omdat ik nog niet zeker weet of ik dit paard wil / ga kopen.
nu heb ik al een beetje gegoogeld, maar kan niet echt veel over deze hengsten vinden, is er iemand hier die meer kennis van de arabieren hengsten heeft en mij wat over hen kan vertellen

alvast bedankt.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:51

dat is een hele mooie bloedlijn! Sandhiran is een prachtige hengst van Sanadik el Shaklan, en Kulak heb ik zelf nog getraind in de tijd dat hij geleased werd door Bessewacht arabians, en ook enkele nakomelingen getraind bij ETC, SUPERkarakter, zowel Kulak zelf als zn nakomelingen, en Sandhiran is ook een ontzettend lieve hengst.. Qua karakter kun je geen betere bloedlijn hebben denk ik ;-)
Wie is de moeder van de AV? of is dat niet bekend? Misschien ken ik ze?
Kulak is trouwens gefokt in Zweden, en heeft een Poolse bloedlijn..

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 22:54

Leuk om te horen, dat het zo'n mooie lijn is :) De moeder zal wel op het papier staan, maar heb nog geen telefonisch contact gehad met de eigenaren... wel geprobeerd maar ze nemen niet op. En via de mail nog niet naar moeder gevraagt eigenlijk :)

Als je zegt dat je Kulak getraint hebt bedoel je dan rentraining?? of iets anders??
en dan is mijn volgende vraag natuurlijk -> zijn deze lijnen renpaarden, want heb het paardje alleen nog maar op foto gezien, wil vrijdag gaan kijken, maar wil wel echt een rijtypisch paardje en geen show paardje - hoeft niet precé voor de rensport gefokt te zijn hoor... maar gewoon lekker om mee te rijden, beetje dressuur aanleg en springen zou ook wel leuk zijn.

CtjeLief

Re: wie weet iets over afstamming Sandhiran x Kulak ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:27

het zijn meer 'showlijnen' ik heb Kulak getraind voor show.. wat natuurlijk niet zegt dat het geen goede rijpaarden zijn.. Showpaarden zijn prima om mee te rijden (is een vooroordeel dat showlijnen niet goed te rijden zijn: onzin) met deze lijnen kun je prima rijden. Kulak was ook een fijn rijpaard..

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:27

Ik had jaren geleden gekeken bij een Kulak-dochter, Shiwa. Die stond toen bij ETC aangeboden. Helaas was zij boven mijn budget, anders had ik haar meegenomen ;). Veel nakomelingen van Kulak kunnen trouwens gigantisch bewegen :j.

Voor meer info van Kulak: http://www.oppreva-araber.com/
Hier kun je oa ook enkele nakomelingen zien.

Ik had ook van Sandhiran een nakomeling bekeken. Erg mooi koppie zat erop, veel maat en lief karakter. Maar ben verder niet heel bekend met nakomelingen van deze hengst. Sanadik El Shaklan is een grote, als je hem googled vind je genoeg over hem.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:31

Shiwa was mijn lieveling toen ik nog bij ETC werkte.. helemaal dr vader qua karakter, zo intens lief en mensgericht.. heerlijke merrie was dat!!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:39

CtjeLief schreef:
Shiwa was mijn lieveling toen ik nog bij ETC werkte.. helemaal dr vader qua karakter, zo intens lief en mensgericht.. heerlijke merrie was dat!!

Ja inderdaad, ik viel ook op haar karakter. Lekker kroelen, maar ETC had/heeft meerdere zeer lieve Arabieren staan :j. Necessa vond ik ook zo'n lieverd.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:48

gaat het toevallig over: Cadanz Aaquil(Sandhiran x Bess-Chandirah (Kulak)?
*D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 21:12

Ik weet niet hoe het paard zelf heet, het gaat over een vos hengst, uit belgie, ik ben al twee dagen bezig met de eigenaar te proberen contacteren want ik wil erg graag naar het paard gaan kijken, maar telefoonnummer zegt gelijk een voicmail madam : toestel kan uitgeschakeld zijn neem bericht op na de toon en mail word tot nu toe niet beantwoord... echt irritant want heb eigenlijk best wel veel interesse

edit:

heb echt net twee seconde geleden de eigenaar telefonisch gesproken WHOEHOE :):) ga morgen kijken, hoop dat het klikt enz... (zit nu heel hyperactief achter mn computer haha)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:33

spannend, laat ons weten hoe het is afgelopen!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 20:30

nou mensen.... het was indd Cadanz Aaquil, weet niet wat het beestje precies heeft mee gemaakt, maar hij is de afgelopen tijd veel van eigenaar veranderd!

De man die nu eigenaar was "1", heeft hem gekregen van iemand die een schuld had bij hem "2". Hij heeft het paard aan mij verkocht voor de het bedrag van de schuld van "2" een achterlijk laag bedrag voor een arabier, daar kun je nog niet eens een veulen van kopen. persoon "1" had hem nu drie weken en hij vertelde dat ik niet had willen zien hoe hij hem gekregen had. "1" gaf ook te kennen geen verstand te hebben van arabieren, hij vond ze niet eens leuk :+ en had geen idee wat ze normaal waard waren, ik heb mijn mond maar gehouden }> .

Diertje zag er verwaarloosd uit, erûg mager, lelijke doffe vacht, nog behoorlijk overbouwd, niet echt de beste hoeven, traan oog, maar keek wel vrolijk uit zn oogjes, was heel nieuwsgierig, kwam gelijk op ons af... had een super eetlust, hij was super in de hand, "1" liet zien dat hij al spelender wijs op zn rug kon hangen, springen enz... Was super lief (onderdanig) naar de oudere ruin en vertoonde helemaal geen hengsten manieren. Dus al bij al een lief dier. Wat ook nog eens behoorlijk leuk kon lopen :+

Moest wel snel beslissen, zonder keuring, maar voor dit lage bedrag heb ik de gok maar genomen. Gelijk een aanbetaling gedaan, en kan hem zodra onze wei inorde is ophalen.

Heb nog foto's gemaakt en een filmpje van zijn lopen, hij kan best wel leuk lopen zeg maar :D , ik wil de foto's niet op het openbaar forum plaatsen maar als er mensen zijn die ze graag willen zien kan ik ze wel per pb doorsturen.

Zou het ook leuk vinden als de mensen die hem kennen misschien wat meer over zijn verleden kunnen vertellen... misschien dat we er dan samen achter komen hoe hij precies in belgie is beland.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:29

gefeliciteerd met je aanwinst ;)

de fokkers van hem zijn schatten van mensen, en stapel op hun dieren ;) , ik zal je de gegevens wel doormailen. De moeder is nog steeds in hun bezit *D