Omdat er een AV veulen mij enorm aanspreekt, zou ik graag meer informatie hebben over zijn afstamming. Het gaat over een hengstenveulen en de moeder ervan ken ik persoonlijk. Ik heb ervaring met arabieren, maar ken absoluut niets van de fokkerij.
De hengsten: - Vader => Hallim shah jc - Vaders vader => Hallim-ibn-kendal - Moeders vader => Chuih Alle info, karaktereigenschappen, wat ze specifiek doorgeven, foto's, ... is welkom.
En als jullie dan nog tijd hebben, zou ik het tof vinden moesten jullie dit veulen taxeren :-D De afstamming staat dus hierboven, het is een hengst, wordt in mei 2 jaar, bruinschimmel, volledig ontwormd en ingeënt, baps papieren, nu al 1m50.
Voor een taxatie is een foto wel zo handig. Komt hij bij een stoeterij vandaan of van een particulier? Je zegt dat je de moeder kent, dan ken je de eigenaar ook wel toch? (wat je wat meer zekerheid geeft over de prijs die hij vraagt)
Mylady_E
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-09 23:58
De moederlijn ken ik niet :-S Weet enkel dat de moeder Jamilun heet.
Hij is bij een particulier gefokt. Die heeft dus de moeder en uiteraard ken ik de persoon ook. Ik zou gewoon graag weten wat jullie hem ongeveer zouden schatten.
Dat bedoel ik ja, je kent de moeder en dus de eigenaar van de moeder die wss ook het veulen nog heeft? Het is een mooi dier en als hij nu al 1,50 is is dat zeker een groot pluspunt als hij net 1,5 jaar is. Maar ik ben niet bekend met de genoemde afstamming en dat kan de prijs behoorlijk opkrikken Je zou een berichtje kunnen sturen naar ArabianRanch, mss kan zij je meer vertellen.
Wat de moederlijn betreft kan ik je weinig of geen info geven. De vaderszijde (Hallim ibn Kendal) ken ik dan wel weer.
Hallim ibn Kendal is verschillende keren (4x geloof ik) Belgisch kampioen geworden in de show. Ook op internationale shows werd hij meerdere malen eerste in zijn categorie & kampioen of reservekampioen. Ik was helemaal weg van Hallim als paard, zowel qua uiterlijk als karakter was & is hij een droompaard! Hallim werd verkocht aan Sphinx Arabians, die nu in Nederland of Duitsland gevestigd zijn!
Qua prijs zou ik je paardje schatten op 1500-1600 euro.
Chuih is een renpaard maar voor zover ik heb kunnen vinden niet erg succesvol, een zoon van hem, GM Carthago doet het beter. Beide zijn/waren in eigendom van G Swinnen uit Belgie.