[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:36

hee wat een leuke oude pony!

Tja Set is 1 van die gevallen die nooit iets heeft, maar ik laat er ook nooit wat aan doen. Misschien ben ik een nonchalant baasje maar kende het nooit, al die poespas, tot dat ik weer actief werd op bokt.

Heb haar sinds 2006, 2012 voor het eerst TA gedaan, volgende week komt voor het eerst een osteo. Voorjaar 2013 voor het eerst laten enten.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:36

Haha nee deze pony heb ik maar een jaar gehad. Kreeg ik voor mijn verjaardag. Mams wist verder niet hoe dat "hoort te gaan" dus kocht haar via een kennis zonder te keuren oid. na een half jaar moest de stalling gesloopt te worden dus op zoek naar wat anders. Die stal waar ik toen stond was vele malen duurder en toen ging ik ook nog eens puberen en stopten mijn vriendinnen met paardrijden wat mij ook niet echt motiveerde. Ook moest ik nog eens een uur heen en een uur terug fietsen op donkere wegen elke dag. Toen ging ik steeds korter en heb ik besloten haar te verkopen aan toen een stalgenootje daar. Wat heb ik daar spijt van gehad.. Echt, ik heb mezelf jaren voor me kop geslagen en gesmeekt haar terug te kunnen kopen. Ik dacht namelijk goed te doen zodat promiss daar kon blijven staan en niet hoefde te verhuizen maar zij bleek in een rijdende{?} woonwagen te wonen dus het beestje ging om de paar maanden naar een andere stal. Elke keer op me fiets zoeken naar waar ze stond maar elke keer niet kunnen vinden. Toen ging ik met mijn toenmalige werk paintballen in Delft. Auto geparkeerd, lopen langs een weiland en ik hoor een gehinnek. Dat ging door merg en been. Het was promiss die mijn stem hoorde. Klinkt heeeul penny, i know :') Maar is echt gebeurd.. Heb het zo gelaten en zo'n 2 jaar later zei mijn gevoel dat ik eens op bokt moest kijken. Wat bleek, paardlief werd naar de slacht gebracht. Had ik 2 weken later gekeken, was ze al dood.. Ze bleek artrose te hebben, spat, botverkalking en een stuk bot uit haar knie te missen. Het kind had ook nog eens al een nieuw paard gekocht en besloot nog eens een laatste rit op haar te maken terwijl die stokkreupel liep. Grrr wat ben ik boos geweest. Agh.. heb toen gezworen NOOIT meer een paard te kopen. :')

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:38

Leuke pony Kel, en die kolletjes net een kopietje van elkaar.
Op mijn oude stal was het echt een mengelmoesje van allerlei types en rassen, mooi bont gezelschap.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:39

Ik kocht 15 jaar geleden m'n eerst paard en leer ook weer steeds nieuwe dingen. Moet ook zeggend at ik onderwerpen zoals gezondheid en voeding bij paarden ook heul interessant vind. Ik roep nog altijd: als ik de staatsloterij win en niet meer hoef te werken, ga ik een opleiding voedingsadviseur doen en dan onafhankelijk advies geven :D

Dromen mag he? :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:40

Heftig verhaal Kelly.

Ik heb ook een periode gehad dat ik nooit naar Set ging, hele weken achter elkaar, eigenlijk was het standaard om alleen op zondag heen te fietsen en zelfs dat verzuimde ik veel te vaak. Ik had die periode eigenlijk een beetje uit mijn geheugen gewist tot ik een keer op het AV forum weer eens mijn inbox bekeek. Ik had een keer gereageerd op een ad van iemand die voor een kennis precies zo'n paard als Set zocht. En ik had haar aangeboden als optie..
Maar door die actie werden ook mijn ogen geopend en heb ik die vrouw vol spijt weer gemaild dat ik door haar aan te bieden had beseft dat ik haar nooit kwijt wilde. Volgens mij ging het daarna dan ook veel beter.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:41

Ja dat is leuk! Ja wij hebben toch zo'n 40 paarden staan. veel KWPN'ers, paar tinkers, 1 haflinger, 2 ijslanders _-:( , Stuk of 4 shetlanders, paar welshjes en nog wel meer. :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:41

Oow.. vandaar Geisha eerste paard, sneu voor die pony dat dat meisje er zo mee om ging. Maja wat kunnen we er nu nog aan veranderen.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:42

Wauw katja, heftig zeg! Was dat dan gewoon even geen interesse? Ik hoor ook vaak mensen zeggen die al jaren met hun paard kliniek in, kliniek uit gaan, dat ze nooit meer een paard nemen als dat paard zou gaan. Tja, ik kan het me voorstellen maar ik kan me nu geen leven meer bedenken zonder paarden. Ook als geisha zou gaan.. (GAAT ZE NIET :D) zou ik denk ik weer een andere nemen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:43

Oh hier trouwens nauwelijks Arabieren in de omgeving.. Al schijnen er een paar straten verderop (lange straten) een paar hoger niveau endurance Arabs en een Berber te staan, maar achter een huis dus nooit gezien.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:44

Haha letiets, leuk lijkt me dat ja! Ik wil ook loterij winnen! :( :D
Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik toen helemaal niet keek naar hoe ze liep. Ik was 13 en geen idee ervan. Was nog niet ingereden, alleen ruitermak en ging er zo het bos mee in. En het was geen extreem lief paardje. Viel alles aan wat kleiner was dan haar.. :=

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:45

Dromen mag zeker Letiets, is ook allemaal heel erg interessant. Vind paardengezondheidzorg/voeding en al dat soort dingen ook vele malen boeiender dan mensen pruttel, zuig alle info op als een spons :+

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:50

Ja ik ook :+
Ik moet zeggen dat ik ook een hoop heb geleerd van google.. :')

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:50

Jaleesa, ik kon even niet vinden of je al updates had over je kamelenmerrie? :D
Hihi geintje hoor.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:53

Ik ben op m'n 7de besmet geraakt met het paarden virus, toen ik 9 was kreeg mijn buurmeisje een soort lease pony. Ik ging bijna altijd samen met haar daar naar toe. Ik mocht geen paard en mocht ook niet op les omdat dat te duur was, of te ver weg (bla bla bla :P ). Ik mocht toen eindelijk op les toen ik 13 was, ik kon toen al rijden, tenminste, soort van zelf aangeleerd.
Later ben ik naar een andere manege gegaan. Toen ik 16 was (meen ik) moest ik door een rottig rooster van dag wisselen en vond het toen niet meer gezellig op de manege en ben toen gestopt.
Ik heb het toen zo verschrikkelijk gemist, stond toen geregeld bij het hek bij de boer verder op om zijn paarden te aaien :')
Niet veel later opende er een manege vlak om de hoek, ik ben daar weer gaan rijden. Rond die tijd ben ik ook de paarden van m'n tante gaan rijden, zij dat twee haflo's en een haflinger, super gave tijd daar gehad. En toen wilde ik zelf een pony :P Nou ja, dat wilde ik al op m'n 7e, maar ik was inmiddels 18 en vond dat m'n ouders daar niks meer over te zeggen hadden O:)
Ik kocht niet veel later een van de jonge paarden van de manege, dat was een fjord en wij waren eigenlijk nooit goede vriendjes... Na een verhuizing werd het alleen maar erger en na 2 jaar strijd was ik het beu en is hij de verkoop in gegaan. Heel slim *not* heb ik hem toen ingeruild voor een tuiger (allemaal leergeld O:) ) waarvan ik me na een week afvroeg wat ik in godsnaam met dat beest moest :?
Helaas was dat in de mond en klauwzeer periode, dus verkopen was lastig, toch binnen 3 maanden gelukt.
6 weken later Darmoortje gekocht, die pony heeft mij echt het plezier van een eigen paard hebben geleerd en ook al het verdriet wat er bij hoort. De eerste 3 jaar ontzettend veel plezier met haar gehad. Toen kreeg ze achter elkaar 2 peesblessures, aan de laatste is zij geopereerd. Door de revalidatie is er toen artrose ontstaan. Daardoor veel ups en downs, maar het was steeds net niet erg genoeg om er een eind aan te maken. Uiteindelijk werd ze heel zwaar bevangen, ze was blessure gevoelig, maar nooit ziek geweest in de periode waarin ik haar gehad heb. We hebben 7 weken lang echt alles uit de kast getrokken om haar beter te maken, maar helaas kreeg ze een zoolbreuk en toen was het gewoon genoeg... Arm beest, het was zo'n topper :+:
2 maanden later Djuun gekocht en dat verhaal kennen jullie allemaal :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:53

't was toch een kamelen ruin? :P
maar heb nog geen updates ff met andere dingen bezig.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:55

jaleesa89 schreef:
Dromen mag zeker Letiets, is ook allemaal heel erg interessant. Vind paardengezondheidzorg/voeding en al dat soort dingen ook vele malen boeiender dan mensen pruttel, zuig alle info op als een spons :+

Ooh maar medische mensenkennis vind ik ook super interessant hoor, ben niet voor niks verpleegster *D
Hoewel ik daar niet meer zo veel mee doe en er helemaal uit aan het raken ben :') Ik werk meer als activiteiten begeleider, dan als zuster, maar goed, het idee he :P

jaleesa89

Oow Kat!! Je gelooft het nooit, die wie wij getemd hebben he. Die heeft gewoon een ander account aangemaakt en het veulen er nog een keer opgegooid!! Gaat echt nergens over.

Sieltjuh

Ik kan me een leven zonder paard eigenlijk niet meer voorstellen. In de periode dat Darmoor er niet meer was en we Djuun nog niet hadden kwamen echt de muren in het weekend op me af. Geluk bij een ongeluk eigenlijk dat ik in die periode bij mijn huidige baan ben begonnen, want dat gaf natuurlijk wel wat afleiding.

Ik baal wel eens van naar stal moeten als het bijvoorbeeld avond is in de winter en het vreselijk rukweer is. Maar als ik er dan eenmaal weer ben, dan valt het eigenlijk altijd wel mee. Maar me er toe zetten dan is dan eigenlijk het rottigste.

Heb met Darmoor wel een tijdje een periode gehad dat ik het echt niet meer zag zitten hoor. Alles ging toen niet, buitenrijden niet, in de bak rijden niet. En het irritantste was, dat ze bij Letiets wel gewoon alles kon :+ Maar daar zijn we toen ook uiteindelijk uitgekomen :)
Spreek ik trouwens over ook wel een 12/13 jaar geleden ofzo...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:56

we hebben het overleefd(net aan dat wel) :)

Pony heeft ik denk wel 600 keer op marktplaats gestaan, kon dat stomme beest wel schieten maar elke keer toch weer eraf en toch weer doorzetten. Niet naar haar omkijken heb ik nooit gedaan, moest alles zelf betalen en vond het ene smak geld voor iets om er geen moeite voor te doen.

Ik ben nog steeds heel blij dat m'n ouders het vroeger krap hadden eerste dier waarop ik verliefd werd was een shet x new forest, tweede een tuiger van 2,10 derde een tuiger van 2,07(i dunno, lelijke ramskoppen onderhalzen en de een had nog hanetred ook!), vierde was een volbloed merrie later afgemaakt vanwege spat vijfde...Pony :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:57

Ha ja Jaleesa, de account bestaat al wel langer dus ben bang de partner/dochter/verzorger weet ik veel maar ja dat mag wel gewoon :+

Ik kan me ook geen leven zonder paard voorstellen..
Toen ik 10 was kreeg ik mijn IJslander, toen ik 15 was kocht ik Set. Toen overleed de IJslander en kocht ik Ringo de shet, toen kwam Polly en toen Blue en toen Ilya.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:57

Hahaha Darmoor was stiekem gewoon een stout paard :')
Nou ja, stiekem O:)
Afbeelding
Afbeelding
:+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:58

Darmorah was veel stouter dan Djuun :') Of iig veel heter :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:59

Niet dat dat moeilijk is, Djuun is gewoon een luilak die druk gedrag te veel moeite vind :')

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:59

@ Letiets: Ja oke idd je had de verkeerde baan gehad als het je niet deed interesseren. Daarom werk ik het liefst met paarden ;)
@ Siel: Ik merk het ook heel erg, zit nu anderhalf jaar niet meer in de paardensport en ik word er doodongelukkig van. Ben zoo blij als ik weer met die dieren van hot naar her kan trekken.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:01

Afbeelding
:')

Dit was proefrijden met Darmoor. Ongelooflijk dat we daar verliefd op werden hè _O-