[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:23

kyrkelover schreef:
pff wat is het nog steeds warm hier!!

Wrijf het er ff in :')
Ik heb hier zojuist het raam dichtgetrokken :P

Maar ik ben een koulijer hoor :o Das dat Italiaanse bloed denk ik O:)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:24

kyrkelover schreef:
pff wat is het nog steeds warm hier!!

Ik heb het eindelijke niet eens een keer niet koud.
Zelfs me bank dekentje niet over me heen.
Zit nu lekker met een t shirt en heb het heerlijk :+

Anoniem

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:28

Wij hebben hier vuurwerk hahaha
Een of anderen maloot doet nieuwjaar over haha

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:28

Nou het is hier gewoon benauwd.
Ik ben kou kleum eerste klas.
Normaal slaap ik met trui + jogging broek + dubbel dekbed + de hond en heb het dan nog koud.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:30

kyrkelover schreef:
Nou het is hier gewoon benauwd.
Ik ben kou kleum eerste klas.
Normaal slaap ik met trui + jogging broek + dubbel dekbed + de hond en heb het dan nog koud.

Ik heb ook altijd dubbele dekens:D
Me vriend zweet zich rot en ik loop te kou kleumen :+

Ik wordt aangevallen.
Eerst me handen en nu mijn voeten 8)7

Mijn rooie kater heeft de gekke 10 min :):) :):)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:31

Vooral de hond, die doet et em _O-

Ik ben wel koukleum, maar in bed kan ik niet teveel kleren aanhebben hoor, daar word ik kriegel van :P Maar ik slaap nog steeds onder mn winterdekbed + fleece sprei :P Ow en in mijn geval meestal kat :P

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:33

Ja is een bruine lab dus die is lekker warm.
Nu ben ik buiten gaan zittenen wordt ik weer aangevallen door muggen....
Morgenvroeg mag Duuc zijn kunstje weer doen en dan wellicht vrijdag nog een keer en hopenlijk hebben we dan een drachtige merrie.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:35

Ik ga mezelf eens onder de douche gooien en daarna door in bed (extra warm :P ), morgen weer werken!

:wave: Welterusten :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:37

Sieltjuh schreef:
Ik ga mezelf eens onder de douche gooien en daarna door in bed (extra warm :P ), morgen weer werken!

:wave: Welterusten :')

Ja ik denk dat ik het zelfde gaat doen.
Heb me al gedoucht toen ik van de paarden afkwam.

Denk dat het alleen niet meteen slapen wordt.
Bobbie onze kater is druk voor 10.
Hij is net 3 keer over met toetsen bord heen gerend :+

Ik val op Oranje :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 06:42

Toen ik gisteren uit huis naar stal toe ging, was het 30,9 graden en flink heet :=

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:29

dubbele dekens zijn super...ook als het 30 graden is en je er onderuit drijft ;)
hoop kruisingen hier hey...ik ben half nieuw zeelands, vrij onopvallende mix ;)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:32

Hier ook belachelijk warm hoor! Nu op dit moment al 24 graden! Ende dag moet nog beginnen :( gelukkig staan mijn paardjes op een bosachtig stuk weiland. Heel veel bomen dus als ze willen kunnen ze lekker de schaduw opzoeken.

Ik moet zo snel naar stal en dan zit ik van 14:00 tot 22:30 uur op schiphol! Werken :(

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:04

Ik mag me dalijk ook weer lekker opsluiten op mijn werk, zal wel weer niet heel veel mee krijgen van 't mooie weer vandaag :(

Wat zitten hier trouwens veel halfbloedjes! :P
Ik ook haha, ben half frans

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:29

Haha k niet, volgens mij..

Vanmiddag ga ik sinds lange tijd weer met mijn moeder te paard! Heerlijk door de bossen bij ons! Zal ff vragen of er ook fotootjes gemaakt kunnen worden, dan plaats ik ze ff hier! :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:37

Ik schijn Balinees bloed te hebben... Aan paps zie je wel dat dat niet heel hollands is, maar bij mij niet echt -O- Alleen als ik goed het zonnetje in ga, dan krijg ik een olijfkleurige huid :D Paps heeft dik zwart haar, donkere ogen, donkere uitstraling gewoon. :+ Ook een uhm, uitheemse lijn? Hihi.

Tjeee das nogal wat met Duuc, lijkt me lastige herstelprocedure inderdaad, klinkt als een hele ingreep..

Pfoe warm is het zeg! Gister een hele tijd bij de mannen lekker in t land gezeten, ben uiteindelijk maar languit in het gras gaan liggen. Woeste hengsten hoor :=

Ik ben overigens 1,68, dus niet heel erg klein... Umoyax is gewoon heel verschrikkelijk groot aan het worden := En ik had hiervoor een pony'tje van 1,20m, van mij had mn Arabier niet zo heel groot gehoeven, 1,50m had ik mooi gevonden :')

Zwemmen gaaaaaf!!! Ik wil ook zo graag, al jaren, wilde ik met Biscuit al gaan doen! Helaas nooit van gekomen maar ooit... Lijkt me heerlijk in elk geval, zeker met deze warmte!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:45

Ja het zwemmen vindt hij heerlijk zeker nu met zijn been op dat moment kan hij natuurlijk bewegen zonder pijn.
Ik hoop vooral dat hij ooit weer pijnvrij is en helaas weet je dat voor de operatie niet.
Maar hij stond gewoon nog zo te genieten van het leven etc dat ik dacht ik ga er voor.
Ik ben volgens mij gewoon hollands, mijn overgrootopa was wel duits maar verder..

Nou Duuc heeft vandaag zijn kunstje weer geflikt, tjonge jonge wat was hij enthousiast.
Stal was te klein toen de merrie 1 keer hinnikte.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:13

De merrie die we nu aan het dekken zijn:
Afbeelding
Engels volbloed merrietje.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:16

missfcdb schreef:

bij jou ook al? :( politie bellen! wat een mongolen he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:26

Aladinnetje schreef:
missfcdb schreef:

bij jou ook al? :( politie bellen! wat een mongolen he!

Denk dat ze van hun zooi af moesten haha
Politie doet er weinig aan vooral waar ik woon :')
Onze Diesel werd wel even dol, die wilt het opeten _O-

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 01:14

ik heb trouwens linkjes van de foto's van de amateurkeuring geplaatst in het topic amateurkeuring. :P :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:31

Zo, gisteren is de osteopaat geweest en ze was erg tevreden over Ely *\o/*
Ze is alleen wat stijf in het gebied van haar eierstokken en aangezien ze ook vocht vasthoudt, denkt de osteopaat dat haar hormonen niet in balans zijn.
Dus Ely mag de komende tijd op kruiden om deze balans te herstellen.
Als het goed is, zou haar hengstigheid dan ook wat minder intens moeten worden (want er is echt geen land mee te bezeilen als zij hengstig is _-:( )

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:26

Halloooooo daar was ik weer!

Allereerst iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten op de amateurkeuring!

Jessica natuurlijk extra gefeliciteerd met de mooie 2e premie die Montoyo in ontvangst mocht nemen! Ik was druk met voorbereiden tijdens zijn premiekeuring maar ik heb hem wel even in de ring los gezien, wat een kanon is het ook! Heel erg leuk voor je, wat zul je trots zijn en terecht!

Amy van harte met je derde plaats in je rubriek! Was denk ik wel lastig met al die leeftijden door elkaar maar toch een heel mooi resultaat voor de eerste keer op show.

Lisa jammer dat je net weer naast een derde premie greep. Ik vind je merrie een mooi gebouwd paard, misschien meer het sporttype maar dat spreekt me juist aan. Ik heb tijdens de rubriek aan de hand nog even met je vriend (?) staan kletsen en ook daarna buiten, grappig dat we over sommige dingen dezelfde mening hadden ;)

Bedankt ook voor de felicitaties aan ons, ik ben ontzettend blij en trots! Na al het gedoe rond het rijden en de problemen met Kiya's eierstok is dit de bevestiging dat we weer op de goede weg zijn. Ik was dan ook apetrots op de derde plaats die we in ontvangst mochten nemen in de zadelrubriek! Ik had het ook niet verwacht omdat Kiya voor mij gevoel als een gek in galop ging en rechts ook soms omsprong, ik vroeg me dan ook af of ik mijn naam écht wel gehoord had :x Ik was echt heel erg blij en denk dat ik nu in Alkmaar bij de regionale show ook ga inschrijven voor de zadelrubriek.

Afbeelding

Aan de hand liet Kiya zich wat minder zien, ze was zelfs wat sloompjes. Tijdens het wachten tot we aan de beurt waren stond ze lekker van de bloemen langs de bakrand te eten :+ Ze liet zich wel netjes opstellen, wat overdreven in het geven van haar hals maar goed, we blijven amateurs! Hier een 5e plaats.
Wat ik jammer vond is dat er dit jaar wat weinig uitgelegd werd over de plaatsing bij onze rubriek. In 2009 en 2010 vertelde Helen Hennekes-van Nes bij ieder paard iets over de sterke en wat mindere punten en dit miste ik toch wel wat. De plaatsing was mij dan ook niet helemaal duidelijk maar Kiya heeft het goed gedaan en daar gaat het om. Het was weer een leuke en gezellige dag.

Voor de nieuwsgierigen onder ons heb ik nog een filmpje gemaakt van de losse stukjes die mijn vriendin heeft gefilmd. De foto's zijn niet zo goed gelukt maar ik zie mooie plaatjes van anderen voorbij komen dus de dag is weer goed vastgelegd.

(door tijdens het afspelen op dat radartje te klikken kun je de kwaliteit wat verhogen zodat het filmpje niet zo blokkerig is)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:10

Jalenka_Kiya schreef:
Halloooooo daar was ik weer!

Allereerst iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten op de amateurkeuring!

Jessica natuurlijk extra gefeliciteerd met de mooie 2e premie die Montoyo in ontvangst mocht nemen! Ik was druk met voorbereiden tijdens zijn premiekeuring maar ik heb hem wel even in de ring los gezien, wat een kanon is het ook! Heel erg leuk voor je, wat zul je trots zijn en terecht!

Amy van harte met je derde plaats in je rubriek! Was denk ik wel lastig met al die leeftijden door elkaar maar toch een heel mooi resultaat voor de eerste keer op show.

Lisa jammer dat je net weer naast een derde premie greep. Ik vind je merrie een mooi gebouwd paard, misschien meer het sporttype maar dat spreekt me juist aan. Ik heb tijdens de rubriek aan de hand nog even met je vriend (?) staan kletsen en ook daarna buiten, grappig dat we over sommige dingen dezelfde mening hadden ;)

Bedankt ook voor de felicitaties aan ons, ik ben ontzettend blij en trots! Na al het gedoe rond het rijden en de problemen met Kiya's eierstok is dit de bevestiging dat we weer op de goede weg zijn. Ik was dan ook apetrots op de derde plaats die we in ontvangst mochten nemen in de zadelrubriek! Ik had het ook niet verwacht omdat Kiya voor mij gevoel als een gek in galop ging en rechts ook soms omsprong, ik vroeg me dan ook af of ik mijn naam écht wel gehoord had :x Ik was echt heel erg blij en denk dat ik nu in Alkmaar bij de regionale show ook ga inschrijven voor de zadelrubriek.

[ Afbeelding ]

Aan de hand liet Kiya zich wat minder zien, ze was zelfs wat sloompjes. Tijdens het wachten tot we aan de beurt waren stond ze lekker van de bloemen langs de bakrand te eten :+ Ze liet zich wel netjes opstellen, wat overdreven in het geven van haar hals maar goed, we blijven amateurs! Hier een 5e plaats.
Wat ik jammer vond is dat er dit jaar wat weinig uitgelegd werd over de plaatsing bij onze rubriek. In 2009 en 2010 vertelde Helen Hennekes-van Nes bij ieder paard iets over de sterke en wat mindere punten en dit miste ik toch wel wat. De plaatsing was mij dan ook niet helemaal duidelijk maar Kiya heeft het goed gedaan en daar gaat het om. Het was weer een leuke en gezellige dag.

Voor de nieuwsgierigen onder ons heb ik nog een filmpje gemaakt van de losse stukjes die mijn vriendin heeft gefilmd. De foto's zijn niet zo goed gelukt maar ik zie mooie plaatjes van anderen voorbij komen dus de dag is weer goed vastgelegd.

(door tijdens het afspelen op dat radartje te klikken kun je de kwaliteit wat verhogen zodat het filmpje niet zo blokkerig is)

die van jou was echt leuk!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:27

Ah dank je! Wat leuk om te horen. Je vind je eigen paard natuurlijk altijd leuk, maar ik heb vooral weer heel veel moois van anderen voorbij zien komen.
Jammer dat ze zich niet zo toonde, maar ik kreeg leuke reacties, vooral op het feit dat ze met rijden zo een boefje was :P

Voor degenen die ik misschien heb gezien maar niet herkend, dit was niet persoonlijk, ik ben daar nogal slecht in zo vanaf een forum :o Veel 'topic' paarden wel gezien maar een gezicht vanaf hier daarbij plakken is toch best lastig...

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:20

Woow, ik vind dat je haar knap opstelt anders hoor! Ze strekt haar hals inderdaad wat te veel maar verder, ontzettend knap gedaan! Zelf aangeleerd?? Onder het zadel ziet het er ook keurig uit!! Begint bij mij ook te kriebelen, wie weet doe ik volgend jaar weer mee, en dan ook met Jetje onder het zadel..

Gisteren een heerlijke buitenrit gemaakt met mijn moeder, ja dat was erg lang geleden!

AfbeeldingAfbeelding

Foto's zijn met mobiele telefoon gemaakt, vandaar iets wat slechtere kwaliteit! :)