amyz schreef:Oh en een vraagje trouwens; Umoyax moet voor St Oedenrode nog aankomen.. We hebben al eigen hooi (rijker hooi) en ze staan elke dag een paar uurtjes op een stuk hoge weide. (verder overdag ook lekker buiten natuurlijk maar das zand + stuk kaalgeknaagd gras, krijgen daar dus hooi).
Umoyax krijgt van mij granenmix, Kentucky E van Havens, 2x een schep. Daarbij nog 2x halve schep luzerne. Heb slobber van pavo maar heb het idee dat hij daar niet zo veel mee doet.
Ik voel er weinig voor om nóg meer te gaan voeren, das ook de bedoeling niet. Wil ook liever niet helemaal wisselen van voer want hij doet het verder erg goed op de granenmix. Maar wellicht heeft iemand een idee voor een aanvulling of slobber of iets dergelijks? Misschien een muesli om in de middag te geven?
Lastig hoor.. Hij zit ook midden in zn verharing dus dat kost ook gewoon een heleboel energie..
Ik heb nog geen één paard ontmoet die warm loopt voor de slobber van Pavo maar zelfs de moeilijke eters hier lusten de slobber van Subli! Echt niet te geloven ik dacht ik neem die dure vindt hij vast lekker
. Je kan er dan een beetje lijnzaad of zonnebloem olie doorheen doen dan gaat z'n verharing wat makkelijker.
En vergeet ook niet de lichamelijke training gewoon paar keer per week even los gooien en mee spelen of 'opjagen'. lekker laten galoperen dan raken ze die veulen/gras buikjes kwijt.