[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:03

om even terug te komen op dat bolle ding uit Rusland :P je hebt inderdaad de beroemde uit Moskou

maar ook in Sint Petersburg een prachtige kerk

Afbeelding

Afbeelding

en waar ik ook ben geweest in Jekaterinenburg

Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:23

Fijn dat de koorts van Zaraar gezakt is, Lisa!

Zadel weer opgevuld dus jullie kunnen er weer tegenaan, Miranda!

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van oefenen is, Joyce, ze zal best wel even van slag zijn door de verhuizing.

Spannend, Jaleesa, afwachten maar!

Fijn dat het beter gaat met Mish, Eline!

Haha balen van je wel turn hoefschoenen, Baukje :D

Oke, Nicky, ben benieuwd hoe het nu verder gaat met Dayem!

Klinkt zo herkenbaar, Ersilia, dat alles doen om niet achterin de bak te hoeven komen!

Lieve foto van je zoon op Tie, Yildiz!

Ik ben niet zo'n reiziger, meer een huismus :P

Ely viel me gisteravond aardig mee. Ze is wel flink stijf, vooral bochtjes zijn een ramp, maar dat snap ik wel met 1 beurse schouder en 1 schouder waar een wond op zit. Voor de rest waren de verdikkingen iets minder gevoelig en vond ze het heel gezellig om even uit stappen te gaan. Ze had wel wat minder gegeten dat ik van haar gewend ben, dus waarschijnlijk wel wat last van die bult op haar hals. Even wat pijnstiller gegeven, hopelijk heeft ze dan wat minder last.
Daarna superlekker met Dos gewerkt, dat paard is me toch een partij slim! Waar ze eerst compleet haar eigen ding doet, heb ik nu in stap goed contact met haar, nonstop het binnenoortje op mij gericht en op 1 kant zit de HO er al goed in. We zijn nu een beginnetje aan het maken van rustig draven, dat vind ze nog heel moeilijk, ze gaat snel in haar showdraf en dan krijg ik geen contact meer, maar ik denk dat dat ook wel weer snel beter gaat. M'n man vond haar in ieder geval al een stuk rustiger ogen :j

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:36

@nicky wat een verhaal zeg,las nu ook weer een stuk over een paard dat zo onhandelbaar was en bleek dat het paard al zn hele leven pijn had http://www.bitmagazine.nl/nieuws/dieren ... -de-maand/
@yildiz wat een onwijs braaf paard heb je daar zeg, arabjes waren toch woest en gevaarlijk?
@annika ik ook niet ben pas naar texel geweest maar ben nu gelukkiger gewoon thuis bij mn hondjes en paardjes. Gelukkig gaat Ely beter vind zo sneu voor haar

Hier de paardjes lekker naar buiten voor de storm komt. Ben benieuwd wat er van komt het waait hier al we flink maar kan ook komen omdat we nu op de vlakte wonen

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:33

Oh heerlijk vakantie maar moet zeggen dat onder een zonnetje op de rug van mijn trouwe vriend ook als vakantie voelt :) Ik heb al heel wat gezien: Bijna heel Europa, Tunesië, Israël, Turkije, Thailand, India, Nepal, ....

Heerlijke foto van je twee trotsen Yildiz! Leuk stel zo samen :) Het klinkt op zich heel logisch met die lever. De tijd zal het leren :)

Fijn dat het al wat beter gaat met Ely.

Ze voorspellen hier een soort van orkaan maar dat zal we mee vallen. Paardjes staan nog lekker buiten.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:39

@nicky hier is het al wel slechter wee, harde wind en regen

Zit te wachten op de DA niks ergs maar Assie moet geent worden en Fame heeft al een tijd last van een pussig oogje en gaat maar niet over dus maar even naar laten kijken.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:44

Hier is het ook regen en harde wind, vind het niks aan als ik naar buiten kijk en moet zo nog wel op t fietsie naar de dokter voor een kennismakingsgesprek >;)
Dus you are a lucky bastard Nicky :P
Succes zo met de DA Joyce

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:58

hier de DA gehad asal is weer mooi geent en Fame had toch een onstoken oog daar een zalfje voor gekregen

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:22

jeetje dames het gaat hard zo! Wie maakte het nieuwe topic ookalweer? :):)

Annika, jeetje dat is schrikken zeg!! Arme Ely :(:) En zo raar van Dos, zo ineens? Doet me denken aan Noah paar maanden geleden toen met dat paard, die ging ook na wekenlang lief naast elkaar gestaan te hebben Noah ineens in elkaar rossen :(:)

Nicky, lastig van Dayem zeg! Heb weinig verstand van wat je hebt laten onderzoeken dus daar kan ik weinig over zeggen :P

Siel on Holiday 8-)

Lisa, hoe is het nu met Zaar?

Eline, fijn van Mish zeg! voetjes optillen is zo belangrijk vind ik :j fijn dat het beter ging!

Miran, fijn dat je zadel weer zijn APK heeft gehad!

Joyce, wat een prachtige foto van Fame in die deur _O- Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! :j Fijn dat je paardenkindje haar prik heeft gehad. Duimen voor dat oogje nu!

Rassen, ik ben toch echt wel fan van Arabieren maar ik denk dat mijn volgende paard toch een NRPS of KWPN van >1.60m iets in die richting gaat worden. Ik heb zaterdag op een nieuw potentieel manegepaard gereden (nadat ie een meisje er af geknikkerd had, had zichzelf een beetje overschat... als je een jong paard dat net een paar dagen op een nieuwe stal staat alleen maar in z'n bek gaat zagen en verder geen aandacht van hem vraagt en hij ineens aan de kletter gaat moet je niet verbaasd zijn :x ) en dat reed zo heerlijk! zat heerlijk in draf, galop was mooi ruim, en het klikte wel! Baas even om het paspoort gevraagd om te kijken hoe oud ie is... NRPS paspoort, 6 jaar, bleek een kind van Bas Safari te zijn :):)

Verder is Noah de enige AV bij ons op stal, met nog 2 (eeh nu dus 3 :+ ) halfbloedjes. Noah staat bekend als een lieve schat die kusjes geeft, maar aan de hand wel een gebruiksaanwijzing heeft :Y)

ivm de vele regen vandaag mogen de paarden het land niet op... Nou is er een wonder geschied, van de stalbaas mocht Noah zonder toezicht in de paddock staan tot ik er ben om 1u! Hij heeft van de week naar Noah zijn been gekeken en ik denk dat hij het een klein beetje begrijpt waarom ik hem altijd buiten wil hebben.
Normaal moet je altijd in de buurt blijven voor als er iemand anders zijn paard in de paddock wilt hebben. Maar stalbaas denk niet dat er iemand anders zo gek is om zijn paard in de regen te zetten, de andere paarden bij ons op stal zijn namelijk allemaal van suiker :j ofja, de baasjes eerder :+

Awwh, mijn vriendje heeft de kaartverkoop voor zijn evenement gestart... binnen 10 minuten lag de site er uit _O- iets met enthousiaste youtuber-fans? :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:26

@tamara wat leuk, wat voor evenement houd hij?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:38

de Dutch youtube gathering/ DYTG :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:10

Zaraar is ziekjes ;) Temperatuur is nu wel goed heeft rondom flink dikke benen en is hysterisch fit...helaas gene verkoudheid dus maar een ander rot virus wat een poos sluimert voor het zichtbaar is...herstel duurt zo verrekte lang

Hoe is de solicitatie gegaan Jaleesa, of heb ik erover heen gelezen?

Noordelijk Den haag is aardig nu, wordt lichter en semi droog. Bij de kindjes was het dat niet toen ik wegging ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:15

Lekker weertje he :Y)

Leuk dat je dat paard mag rijden Tam! Ik snap best dat jij bij een volgend paard wellicht voor een ander typ gaat, jij bent altijd zo fanatiek met sport :)
En nee ik zeg niet dat het met een AV niet haalbaar is :P

Gefeliciteerd Yildiz! :)

Is de storm al bij Jullie Joyce? Hier gaat het al even te keer :Y)

Fijn dat het mee lijkt te vallen Annika, het ziet er altijd heftig uit, maar ze kunnen best tegen een stootje (oké, stoot in dit geval := )

Rusland, tja, als ik die foto's van Katja zo zie vind ik dat wel erg mooi, maar het is niet een land wat direct in mijn top 10 staat om eens te bezoeken...

Beterschap voor Zaraar! :(:)

Djuun d'r nieuwe dekje is binnen, was echt nodig hoor, een nieuw dekje :')
Eskadron ice blue
Afbeelding
maar dan de dressuur versie, moet wel zeggen dat hij in het echt meer naar het mint trekt, maar hijs wel super gaaf :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:20

Dat dikke benen virus heerst idd Lisa... Hier op stal een ook een aantal.

Fijn dat Noah toch lekker naar buiten kan :) Hier staan veel paarden de hele dag op stal. Zo lang ze te vreten hebben mag die van mij lekker naar buiten hoor, wordt ie hard van.

Mooie kleur Letiets, nu nog een matchend touwhalster :))

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:26

Haha, Ersiel heeft een andere besteld, maar iets neutraler zodat het bij alle dekjes past :))

Zo, ff omkleden, heb om 14uur een 2 uur durende Thaise massage, mijn collega doet dat voor een habbekrats :D Tis er goed weer voor ook :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:31

Durf nooit hardop te zeggen wat het is om maar geen paniek te zaaien ;) Weet wel dat het even wat langer duurt dan een simpele verkoudheid dus weet niet of we vrijdag naar Laarakker kunnen gaan

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:33

Haha Tamara, dat klinkt zo dorky. Wel lekker dat je vriend stormloop heeft op zijn event. Ik snap ook wel dat je straks voor een ander type paard kiest hoor, zonder afbreuk te doen aan de Arabier, maar een warmbloed is gewoon handiger.

Ja Lisa je hebt er heel erg overheen gelezen. Heb der ook alweer een update over, een met een twist.
Rieky is afwachten of dat meisje weggaat, maar had een goede indruk achtergelaten op haar.
Wel heel vervelend dat Zaar nu dus een virus onderleden heeft.

Letiets wat een lekker kleurtje dat dekje, staat der zeker weten super :D

Ik ben toenet naar de dokter toegewaaid en terug ging een stuk lastiger, vieze wind. 't regent hier heel minimaal, maar ze wouden vanavond/vannacht storm hebben?

Werkupdate!!
Ik heb net gebeld naar een springruiter en ik kan misschien twee weekjes mee naar Spanje <3
Hij wist nog niet zeker of zijn vaste groom mee ging, maar aangezien hij al mijn vorige werkgevers kan hield hij me zeker int achterhoofd. Daarnaast zou ik 3 ochtenden en 2 dagen bij hem aan de slag kunnen. Moet daar dan alleen een woning zien te vinden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:34

gaat het over Rhino?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:39

Oh blegh, nou hopelijk valt t mee? In ieder geval beterschap!

Mooi dekje zal d'r prachtig staan die kleur!

Meisjes worden nu wel binnen gehaald en Nour is gevraagd of ie naar buiten mocht.
Hij heeft pantoffeldag gekregen. Merkte het vandaag al aan onze jongeren, wat n onrust!
Zie die jonge paarden al gaan, misschien watje maar hou m liever heel en met die regen kan ie alleen maar smelten! :+

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:43

Mag toch hopen dat het niet over Rhino gaat, vieze ziekte :r
Als ik nog n paard had gehad was die ook naar binnen gegaan hoor, zie t wel aan de paarden hier in de wei dat ze t niks aan vinden.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:53

Doortje had echt leuk voor jou geweest, Tamara! Al heeft ze nu ook een tophuisje en gaat ze lekker de endurance in als ze groot is :)

Ben benieuwd wat Zaraar heeft, Lisa.

Gaaf dekje voor Djuun, wel erg fel!

Spannend, Jaleesa, Spanje is ook gaaf!

Mijn meiden kunnen zelf kiezen of ze binnen of buiten staan, dus ben benieuwd of ze vanavond nat zijn of niet :P

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:09

Annika, het zijn wel echt mutsen als ze zichzelf laten verregenen hoor :P
Ik ga even uitvinden welk concours dat precies is in Spanje.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:14

@woogy toen wij op vakantie waren had mijn vriendin ook een virusje op stal had een ander paard meegenomen, ook verhoging dikke benen maar was heel onschuldig haar paarden hebben het bijna allemal gehad maar geen nasleep
@letizia ik ben zow jaloers ik wil nog altijd graag een mint setje voor Asal
@jaleesa wie is het als ik vragen mag, wist anders misschien ook nog wel iemand waar ik zelf gewerkt heb
@yildiz hier net zo asal smelt ook vd regen, vind ze vooral zelf wand ze springt zo over het draad en gaat op stal staan

Ik kom vd kwpn nadat ik bij de ponys arabieren heb gereden maar ik wil de arabjes voor geen goud meer missen ook niet voor de sport. Asal heeft 1000x meer instellen dan mijn "sport" paarden hadden.
Weet zelf niet of ik na Asal nog wel een rijpaard wil. Denk dat ik er dan gewoon een leuke mini bij aanschaf

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:42

Okay dan Jaleesa, ik pik helaas niet alles op en kan pagina's lang lezen en vervolgens alles weer kwijt zijn, geen kwade wil ook niet naar de rest, in de loop van de komende dagen komt er een hoop ineens terug...stom geheugen.

Rhino inderdaad, gelukkig niet zo besmettelijk. Had destijds van de 7 harddravers er 1 staan met Rhino, meneer was 12 maar gedroeg zich als een baby. Stuiterde de hele stal door en onder een aantal dekens naar buiten met z'n ondertemperatuur vloog hij het hele land door. De rest had het allemaal niet opgelopen. Maar hij stond er mooi 2 weken ziek mee.
Kwam toen bij een trainer waar we mee trainden en die had twee of drie jaarlingen met Rhino, arme dingen de gele klodders kwamen uit de neus, ogen en oren. En maar kuchen en kuchen, die kleintjes zijn er een stuk gevoeliger voor dan ouderen en ben benieuwd of Zaraar al onder de oudere paarden valt ;)

Pantoffeldag? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Voor de openhaard in badjas en pantoffels met een krantje? :=

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:57

@ Joyce: Frans Wijlaars is t, wie wist jij dan?
Enne Lisa no harm done hoor, je geheugen is inmiddels bekend :P
Hihi ga nu Jan Greve bellen, ben een beetje zenuwachtig :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:02

Jan Greve van de watermolen??