Moet eerlijk zeggen sinds ik met arabieren omgaat ook heel anders in de omgang van paarden ben omgegaan.
Zeker kwa rijden zeg maar...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Barcelano schreef:Nee begrijp me niet verkeerd...ik zeg niet dat het een goede manier is....ik probeer het zelfde te bereiken als jou.
Ik zelf vind het ook dicht bij elkaar liggen omdat ik hetzelfde doel heb...alleen als je goed om je heen kijkt...ik heb op veel "dressuur stallen gelopen"'
is het verschil wel groot...snap je hem...
Terwijl wat ik nu gezien heb kwa western is dat het redelijk hetzelfde is kwa rijstijl...wat zwart/witter zeg maar....

Alleen... tjah, of het me ook lukt
Ik ben niet zo getalenteerd, met daarbij, ik ben ook gewoon niet consequent genoeg in mn dressuur
Ik vind het lessen heel belangrijk, dat motiveert me ook meer en het verbetert je, maar mijn ambities liggen vooral bij het genieten van en met mn paard.
Net als andersom dat zij ook wel een bij onze les komt kijken
Sieltjuh schreef:Barcelano schreef:Moet eerlijk zeggen sinds ik met arabieren omgaat ook heel anders in de omgang van paarden ben omgegaan.
Zeker kwa rijden zeg maar...
Serieus? Hier valt dat geloof ik wel meeMaar nu had Dar ook wel typische "arabische" trekjes, dus misschien dat dat zo is gegroeid.
zeggen.
Misschien was dat het?
sommige eigenwijs maar daar leer je van rijden zeg ik altijd als kinderen niet op een bepaalde pony willen
zijn voor de helft allemaal sportpony's geweest. In mijn lessen leren ze ook eerlijk rijden, Ik laat ze correct zitten, houding vind ik heel erg belangrijk en correcte hulpen geven ook. Geen geschop en gemep, maar gewoon eerlijk en consequent rijden.
Nadeel is dat mijn dressuurontwikkeling echt prut was
Maar goed, ben wel heel handig geworden met jonkies. Ook daarna had ik heel vaak bijrijdpaarden die nog maar net onder het zadel waren of waarbij ik zelfs de eerste was die erop zat
T is niet ''naar'' hard lopen zeg maar, ze worden gewoon bloedfanatiek met mij erop en bij een al voorwaarts paard is dat nog wel eens lastig.

En onder het zadel heeft ze dat niet vaak *klopt af*
Maar heb het, ondanks dat Dar er toen al was, toch nog een paar jaar gedaan op de manege toen. Maar dat was meer omdat het zo reuze gezellig was in onze groep toen

Mijn paarden sporen gewoon niet
Nas was wel heerlijk aan het sjouwen, dat dan weer wel
Nadeel is alleen dat ze zo in die lijn gaat hangen dan maar goed, dat wordt gelukkig ook al minder.
Ik vind het altijd een heerlijke manier van voorbereiden maar met hem is het gewoon eng om hem los in de bak te hebben, die benen gaan altijd alle kanten op. Hij heeft trouwens ook een pilon nog even zn vet gegeven
Die wáágde het om voor Umoyax zn voeten te gaan staan, dus ik begrijp best dat zo'n ding dan even een lesje moet leren
Verder vind ik de manegelessen ook echt zo tof niet meer en denk er serieus over na om binnenkort te stoppen.

Iloontjeehh schreef:Hoe is het met Mish Eline?
Maar ga zo snel mogelijk weer op bezoek en geen nieuws is goed nieuws, ga ik maar vanuit
Dus ze zal wel druk haar buikje aan het vol eten zijn in de wei en de lucht in schíeten zoals ik van haar gewend ben
Ze heeft een heel erg lui-lekker leven