[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:58

Ja denk dat die kleur wel mooi staat op zwart! Hoop alleen dat hij past, is maat pony dus we twijfelen nog :P Denk even bellen of ze de maten wil opmeten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:17

ja, maat pony past bij Set nooit.. helaas, maar die heeft misschien ook een groot hoofd voor een Arab :+
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 23-08-13 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:22

Ja ik weet niet of Shief der hoofd groot is haha, hoofdstel maat cob moet alles bijna op zn kortst alleen heeft Shief bolle kaken dus neusriem moet weer een gaatje bij :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:26

Ik heb weer alles bijgelezen, hele week druk gefeest dus niet echt kunnen reageren... ook Noah 6 dagen niet gezien dus ik ga vahw naar stal toe!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:25

Zo jullie gaan hard! En van de helft geen idee waar jullie het over hebben haha! Een nieuwtje voor de geinteresseerde: Geisha komt dinsdag!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:17

Whaha, dat filmpje Katja _O- Echt te droog _O- Dat kindje in die auto die zit te zwaaien :')
En goed aan het shoppen dus :P
Je halster hangt klaar hoor :j

Hè, wat een naar verhaal van die Placa zeg, maar idd wat een mooie merrie!

Mooi hoofdstel is dat, Shan!
Djuun hangt altijd beetje tussen pony/cob in :+

Kelly, spannend! Aftellen tot dinsdag!!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:39

Ik zie nu je filmpje pas Katja! Hahaha geniaal :') Brave set!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:04

joehoe jullie moeten niet zo hard gaan kan dinsdag of woensdag pas met het nieuwe topic bezig dus ssssssst whaha
heb een nieuw rijjasje zien?????

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:09

Uiteraard zien, Joyce :D

Enne, we hebben nog 107 pagina's te gaan, dus wedt dat als wij terug zijn uit Kroatië er nog steeds geen nieuw topic is _O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:13

Afbeelding

zal proberen volgende week foto aan te paard te laten maken

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:16

Uiteraard bling :D

Leuk, ben benieuwd aan :j :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:20

Paarden kunnen die denken dan? zijn toch net fietsen( ben van mening dat een leek zo denk :+ )

Western toer dames :')
Stalgenoot ziet mij ook nog eens mij over gaan op de western...zij heeft sinds kort een quarter horse.
Ik volg haar lessen ook wel vind het wel heel stoer :7
Zijne tijd sluit ik niks uit...en de toekomstige merrie als die al onder het zadel is mag het ook western beleerd zijn, laat een paard daarom niet staan _O-
Mooi jasje...

Ik denk dat ik volgend jaar mee wil doen met rijrubrieken en avs wedstrijden.
Wil een cobalt blauw jasjes of een bruine of zwarte met gouden accenten...ben er nog niet uit.

Mo had een relax dagje...dat betekend de halve middag op de paddock en daarna een heerlijke poetsbeurt.
Hij geniet daar zo van...is echt wel een knuffel kont :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:29

Western vind ik ook nog steeds heel interessant, maar zie wel dat de basis in grote delen gewoon hetzelfde is als de dressuur. Sinds kort heeft dochter van staleigenaresse ook les aan huis en laatst een stukje les meegekeken en zie veel overeenkomsten hoor :j

Alleen waar ik zelf helemaal kriegel van zou worden is heel de tijd dat gepingel van die sporen _O-

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:30

Gaaf jasje Joyce, die heeft een stalgenootje ook! Ik zou ook wel met zadelrubrieken mee willen doen, moet dan wel een trailer en een auto regelen...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:34

Sieltjuh schreef:
Western vind ik ook nog steeds heel interessant, maar zie wel dat de basis in grote delen gewoon hetzelfde is als de dressuur. Sinds kort heeft dochter van staleigenaresse ook les aan huis en laatst een stukje les meegekeken en zie veel overeenkomsten hoor :j

Alleen waar ik zelf helemaal kriegel van zou worden is heel de tijd dat gepingel van die sporen _O-

Het mooie van western is en eigenlijk is dat een goed voorbeeld...hulp is daarin blijven zonder bijv door te gaan in die hulp.
Dus hulp galop en paard moet daarin blijven tot de volgende hulp komt.

Eigenlijk je geeft druk paard reageert je neemt de druk weg....er zitten veel meer logica in..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:38

Ehm... dat is toch ook het uitgangspunt bij de dressuur? :+

[edit]Niet dat ik die expertise onder de knie heb _O- Maar denk dat het opleggen van een westernzadel daar weinig aan veranderd :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:42

Sieltjuh schreef:
Ehm... dat is toch ook het uitgangspunt bij de dressuur? :+

[edit]Niet dat ik die expertise onder de knie heb _O- Maar denk dat het opleggen van een westernzadel daar weinig aan veranderd :')

Zit wel verschil in.....buitenteugel eraan houden binnen been binnen been! :')

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:54

Wauw, mooie aankopen allemaal. Heb zelf eindelijk jodhpurbroek gekocht *\o/* . Ben alleen een oen met foto's 8-) . Hij is donkerblauw met roodgestikte naden en ik hoop hem snel te kunnen gaan gebruiken *\%/* *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:55

Drijf je dan elke pas bij? In principe vraag je bij het engels rijden toch ook om een reactie op je hulp, waarna je daarna wilt dat je paard daarin doorgaat, in plaats van dat je het bij elke stap wilt herhalen?

Natuurlijk zit er verschil in, het is immers een andere tak van de sport, maar de basis is redelijk hetzelfde imo.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:55

Roux schreef:
Wauw, mooie aankopen allemaal. Heb zelf eindelijk jodhpurbroek gekocht *\o/* . Ben alleen een oen met foto's 8-) . Hij is donkerblauw met roodgestikte naden en ik hoop hem snel te kunnen gaan gebruiken *\%/* *\o/*

Ik hoop het ook voor je hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:58

Barcelano schreef:
Paarden kunnen die denken dan? zijn toch net fietsen( ben van mening dat een leek zo denk :+ )

Western toer dames :')
Stalgenoot ziet mij ook nog eens mij over gaan op de western...zij heeft sinds kort een quarter horse.
Ik volg haar lessen ook wel vind het wel heel stoer :7
Zijne tijd sluit ik niks uit...en de toekomstige merrie als die al onder het zadel is mag het ook western beleerd zijn, laat een paard daarom niet staan _O-
Mooi jasje...

Ik denk dat ik volgend jaar mee wil doen met rijrubrieken en avs wedstrijden.
Wil een cobalt blauw jasjes of een bruine of zwarte met gouden accenten...ben er nog niet uit.

Mo had een relax dagje...dat betekend de halve middag op de paddock en daarna een heerlijke poetsbeurt.
Hij geniet daar zo van...is echt wel een knuffel kont :D

Jessica als je het wilt uit proberen of paarden denken nodig ik je graag uit bij die van mij. Beide ruim denkend haha
Wel merk ik verschil tussen arabieren en bijvoorbeeld anderen rassen die zo iets hebben van zal wel haha

Geef je wel een tip bij vosje noem der geen koe (dan gaat ze zitten is ze boos)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:09

Victoria...als je goed leest zie je dat deze denkwijze van uit een leek zijn gedachtengang;)
Ik zelf zit al aardig lang in de paarden en AV en weet donders goed dat een paard denkt;)

Siel als je een beetje rondkijkt naar de manier van lessen zie je inderdaad dat het bij de dressuur elke pas been gegeven wordt..
Ik zelf probeer zo stil mogelijk te zijn met me been.
Nu is het zo dat je in de western je been na die hulp er een beetje afhoud bij de dressuur leg je hem aan...

Western is de druk wegnemen de beloning...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:18

Barcelano schreef:
Siel als je een beetje rondkijkt naar de manier van lessen zie je inderdaad dat het bij de dressuur elke pas been gegeven wordt..
Nu is het zo dat je in de western je been na die hulp er een beetje afhoud bij de dressuur leg je hem aan...

Met dressuur beloon je toch ook door druk weg te nemen/los te laten?? Als een paard in een goed tempo loopt, blijf je toch niet elke pas drijven??
Sorry Jes, maar ik kan het gewoon niet met je eens worden dat het een groot verschil is...

En ja, ik zie genoeg mensen in de "dressuur" die elke pas drijven, maar is dat de goede manier dan? Omdat een heleboel mensen het doen, betekend het toch niet dat het het juiste uitgangspunt is?

En je hoort mij heus niet zeggen dat ik het allemaal zo goed doe hoor, maar mijn streven is wel, been=reactie en daarna ontspannen. Dat we daar (nog) niet zijn, dat is een tweede...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:22

Sieltjuh schreef:
Barcelano schreef:

Met dressuur beloon je toch ook door druk weg te nemen/los te laten?? Als een paard in een goed tempo loopt, blijf je toch niet elke pas drijven??
Sorry Jes, maar ik kan het gewoon niet met je eens worden dat het een groot verschil is...

En ja, ik zie genoeg mensen in de "dressuur" die elke pas drijven, maar is dat de goede manier dan? Omdat een heleboel mensen het doen, betekend het toch niet dat het het juiste uitgangspunt is?

En je hoort mij heus niet zeggen dat ik het allemaal zo goed doe hoor, maar mijn streven is wel, been=reactie en daarna ontspannen. Dat we daar (nog) niet zijn, dat is een tweede...

Nee begrijp me niet verkeerd...ik zeg niet dat het een goede manier is....ik probeer het zelfde te bereiken als jou.
Ik zelf vind het ook dicht bij elkaar liggen omdat ik hetzelfde doel heb...alleen als je goed om je heen kijkt...ik heb op veel "dressuur stallen gelopen"'
is het verschil wel groot...snap je hem...

Terwijl wat ik nu gezien heb kwa western is dat het redelijk hetzelfde is kwa rijstijl...wat zwart/witter zeg maar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:24

Barcelano schreef:
Victoria...als je goed leest zie je dat deze denkwijze van uit een leek zijn gedachtengang;)
Ik zelf zit al aardig lang in de paarden en AV en weet donders goed dat een paard denkt;)

Daar gaf ik ook antwoord op (Daarom zei ik ook ruim denkend, in doen en laten :D ;) )
Denk dat we niet op de zelfde lijn zitten is niet erg ;)
Bedoelde het niet verkeerd. En al helemaal niet dat je niet zou weten dat een paard denkt ;)