Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sieltjuh schreef:Western vind ik ook nog steeds heel interessant, maar zie wel dat de basis in grote delen gewoon hetzelfde is als de dressuur. Sinds kort heeft dochter van staleigenaresse ook les aan huis en laatst een stukje les meegekeken en zie veel overeenkomsten hoor![]()
Alleen waar ik zelf helemaal kriegel van zou worden is heel de tijd dat gepingel van die sporen
Barcelano schreef:Paarden kunnen die denken dan? zijn toch net fietsen( ben van mening dat een leek zo denk)
Western toer dames![]()
Stalgenoot ziet mij ook nog eens mij over gaan op de western...zij heeft sinds kort een quarter horse.
Ik volg haar lessen ook wel vind het wel heel stoer![]()
Zijne tijd sluit ik niks uit...en de toekomstige merrie als die al onder het zadel is mag het ook western beleerd zijn, laat een paard daarom niet staan![]()
Mooi jasje...
Ik denk dat ik volgend jaar mee wil doen met rijrubrieken en avs wedstrijden.
Wil een cobalt blauw jasjes of een bruine of zwarte met gouden accenten...ben er nog niet uit.
Mo had een relax dagje...dat betekend de halve middag op de paddock en daarna een heerlijke poetsbeurt.
Hij geniet daar zo van...is echt wel een knuffel kont
Barcelano schreef:Siel als je een beetje rondkijkt naar de manier van lessen zie je inderdaad dat het bij de dressuur elke pas been gegeven wordt..
Ik zelf probeer zo stil mogelijk te zijn met me been.
Nu is het zo dat je in de western je been na die hulp er een beetje afhoud bij de dressuur leg je hem aan...
Western is de druk wegnemen de beloning...
Sieltjuh schreef:Barcelano schreef:Siel als je een beetje rondkijkt naar de manier van lessen zie je inderdaad dat het bij de dressuur elke pas been gegeven wordt..
Nu is het zo dat je in de western je been na die hulp er een beetje afhoud bij de dressuur leg je hem aan...
Met dressuur beloon je toch ook door druk weg te nemen/los te laten?? Als een paard in een goed tempo loopt, blijf je toch niet elke pas drijven??
Sorry Jes, maar ik kan het gewoon niet met je eens worden dat het een groot verschil is...
En ja, ik zie genoeg mensen in de "dressuur" die elke pas drijven, maar is dat de goede manier dan? Omdat een heleboel mensen het doen, betekend het toch niet dat het het juiste uitgangspunt is?
En je hoort mij heus niet zeggen dat ik het allemaal zo goed doe hoor, maar mijn streven is wel, been=reactie en daarna ontspannen. Dat we daar (nog) niet zijn, dat is een tweede...
Barcelano schreef:Victoria...als je goed leest zie je dat deze denkwijze van uit een leek zijn gedachtengang;)
Ik zelf zit al aardig lang in de paarden en AV en weet donders goed dat een paard denkt;)
Siel als je een beetje rondkijkt naar de manier van lessen zie je inderdaad dat het bij de dressuur elke pas been gegeven wordt..