[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:26

Meteen zin in vakantie *D

Eline, leuk dat ze toch een eigen karakter hebben hè! Vind dat nog steeds heel bijzonder.
gelukkig loopt ze weer beter...
Bren, ga je nog met hem naar shows?
Joyce, moet ze ook weer even aan wennen, komt vast snel goed...
Amy, terwijl je toch zou denken dat mensen met een haf ook een hekel zouden hebben aan mensen met vooroordelen :+
Miran, fijn dat er niet zoveel aan je zadel hoefde te gebeuren!
Siel, succes met lessen...
Nicky, balen van de trailer zeg! Hoe was het?
Lisa, hoe is het met hem, nog koorts?

Ik heb no turn springschoenen gekocht, nou, die turnen gewoon hoor 8-)

YamaSaki

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:32

Ja k stuiter ook al bij t vakantie idee..word mn eerste Echte vakantie, dus k sleur een vriendin mee hahaha

XD ja maken ze al flikflaks enz? :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:59

Eilanden geen ervaring mee, ben niet zo'n reiziger :+

Nou precies! Voor ieder ras/type geldt wel dat het je net aan moet staan. Ik heb met koudbloeden helemaal niks en daar ben ik ook heel eerlijk in maar probeer wel altijd open minded te blijven. Maar vind het altijd zo jammer dat mensen als zenuwachtig worden als ze 'Arabier' horen... Ze hoeven van mij niet van het ras te gaan houden maar ik probeer altijd uit te leggen dat het net is Hoe je er naar kijkt en dat het in feite juist hele koele en vriendelijke paarden zijn. Mensen denken zelden verder dan een Arab in de showring en kijken niet naar hoe veel beheersing ze juist daarvoor moeten hebben.. als ik uitleg dat ze vanuit die showdraf onmiddellijk kunnen en moeten omschakelen naar een geconcentreerde standup en daarna weer doodbraaf mee moeten lopen over een druk terrein naar een vreemde box tussen vreemde paarden zie je ze toch altijd even denken :P
Ben heus geen arab-nazi maar vind het gewoon jammer als mensen alleen maar kijken naar het geblaas en gesnuif. Al vraag ik me ook af hoe betrouwbaar mensen op stal me nog vinden na me een aantal keren hebben zien joelen en klappen als Nas ging showen :')

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:09

Idd voor elk ras is wel wat te zeggen.
Zaterdag ook weer een stalgenoot dat Naf best erg gestressed is en snel schrikt enz...uhu..soms wel, maar op de wei alleen van t enge tractor monster :') De Haflinger waar hij mee staat is eerder onder de indruk van gespring en gedoe dan Naf..je ziet em dan kijken met een blik van >;) om vervolgens te gaan eten :+

Op andere momenten adhd, maar daar ben je jong voor. Nieuwe dingen zijn eng en daar heeft die Haflinger merrie net zo goed last van :P

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:33

Ja ik wou zeggen als je een jong paard hebt doen ze van die idiote dingen en gaan ze op de kop in de wei staan en kunnen ze kijken naar de meest gekke dingen no matter wat voor ras je paard ook is.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:36

:') Milene, is dat bij jou ook? Dat zodra je Het Grote Boze Hek van de wei uit bent, dat dan ineens ALLES eng is, terwijl in de wei ze helemaal niks kan deren? :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:42

Ik heb bijgelezen maar ff geen puf om te reageren. Van 7:00 tot 20:00 bij de paarden geweest :+

Dayem is doorgemeten door T.omas N.espor. Ik heb expres niets gezegd over mijn bezoek in Utrecht, benieuwd waar ze mee zouden komen zonder die info. Zijn Yin en Yang zijn in onbalans. Yin is er wel maar Yang (ADHD) komt iets te veel tot uiting :+ Dit wordt veroorzaakt door een vicieuze cirkel van blokkades in de lever wat zorgt voor minder goede doorbloeding (verklaart de stalbenen) en daardoor wat strammere/gespannen spieren (hij is gevoelig op z'n rug). Ook zat z'n SI-gewricht, een halswervel en twee wervels bij lendenen vast. Deze zijn gemanipuleerd. Alles bij elkaar kan het knarsen veroorzaken. Doordat hij zelf niet uit die vicieuze cirkel kan komen, komen die blokkades in de wervels steeds terug. Dat verklaart ook waarom mijn osteopaat vaak hetzelfde vindt, hij na een behandeling twee dagen knars-vrij is en daarna weer begint. Hij was voor 90% tevreden maar omdat Dayem net zo heftig reageert als bij mijn eigen osteopaat, is hij gestopt om het arme zieltje te sparen :+ We mogen nu 3/4 dagen niets doen, twee weken wandelen en even bellen hoe het gaat en daarna weer opbouwen onder het zadel.

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:55

blijft hij niet ook in zijn cirkel zitten door eventueel zadel wat net niet lekker zit? of wellicht een andere vorm van training? Ik weet dat je veel afwisselt met hem, maar precies net die spieren niet traint die hij nodig heeft?
Wel fijn dat het kennelijk mee viel :)

Zaraar z'n koorts is gezakt tot een lichte verhoging gelukkig :)

Als het droog is gaan we morgen Pony uit het groepje halen om te wandelen, mevrouw is nogal vet en stram. Nou hopen dat het droog blijft!!

Fijn dat Mishje beter gaat!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:57

Zadel past nu gewoon. Ik wil erg graag weer met de dubbele longe longeren maar ik zit nog in m'n opbouwtraject van Utrecht dus ik hoop daar over een paar weken groen licht voor te krijgen :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:11

set_elkol schreef:
Oh ik hoorde goede verhalen over Djerba

Naja, Djerba an sich was wel oke hoor. Maar misschien komt het ook wel, omdat wij in een vreet-hotel zaten (echt, ik ga nooit meer all-inclusive, vond het verschrikkelijk :') ) en wij net één van de warmste weken van heel de zomer hadden. Ik hou van warmte maar 40+ en 100 meter de zee inlopen en nog niet afkoelen is gewoon niet meer tof. Tegen de tijd dat je over het gloeiende zand terug naar je bedje in de schaduw was gerend, was al het water alweer van je lijf verdampt :')
Maar als je naar Djerba zou gaan, dan zou ik zéker een bezoekje brengen aan Zitouna :j Wat een leuke meid en wat een knappe paarden :j

Aruba vond ik fan-tas-tisch! Kan ook echt iedereen aanraden eens naar (1 vd) ABC-eilanden te gaan. Zou heel graag weer naar Aruba of de andere twee eilanden willen gaan :j Was echt de meest geweldige vakantie die ook ooit heb gehad :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O:) O:)

Baukje, wij hebben de springschoenen van de Decathlon. De goedkoopste die we ooit hebben gekocht, de enige die niet draaien en de enige die Djuun heel laat :')
http://www.decathlon.nl/springschoenen- ... 38380.html

Ik snap wel wat je bedoeld hoor Amy, maar gek genoeg heb ik in mijn omgeving ook glad niet zoveel mensen met die vooroordelen. Dan zeggen ze "zoo, een Arabier, dat is zeker wel een fel paard!" en dan wijs ik naar die slome slak van ons en dan zijn ze meestal wel op de hoogte van hoe fel Djuun is :')

Interessant Nicky, ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen :j Hoop iig het allerbeste voor jullie :)

Lisa, fijn dat de koorts is gezakt.

Nou, vanavond dus les gehad. Bij het losrijden voor de les even tot tien moeten tellen, voordat ik dr nek ging omdraaien :') Echt, elke excuus om niet achterin de bak in de buurt te moeten komen greep ze aan :7
Uiteindelijk met dr neus richting de achterkant in het hek geparkeerd, stil laten staan en tot tien geteld en daarna ging het een stuk beter. Nog wel steeds blijven kijken en zoeken hoor, maar wel gewoon de hoek in lopen ipv af willen snijden en door mn been heen denderen :+
Toen kwam juf (schoonzus :') ) en flink fanatiek bezig geweest met overgangen, voorwaarts actie = reactie etc. En kon toen die :):) energie van dr lekker omzetten voor mn gevoel :j Ook veel minder heftige reactie op mn been en een kriebel van mn zweepje. Oke, 1x een poeier van een bok in de rechtergalop, die ik natuurlijk al 100 jaar van tevoren aan zag komen :') , maar voor de rest braaf alle vier dr benen op de juiste plek gehouden, dus dat vond ik eigenlijk ook al weer een stap in de goede richting :P
Maar poeehee, twas werken voor ons beiden, maar merk wel dat we steeds weer een stapje vooruit doen, dus dat vind ik belangrijk :j

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:24

Wat een trutje Siel, wel lekker dat het daarna goed ging en wat een toffe foto's. Vind het er heel aanlokkelijk uitzien hoor :)

Nicky je bent weer heel wat wijzer geworden na jullie bezoekje zo te lezen. Ik vind die houten balken die ze daar hebben in het plafond zo mooi.

Wie heeft hier inzicht/verstand van de menselijke geest/psyche en kan ik lastig vallen met iets?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:29

Sorry Jaleesa, kan je daar niet echt verder mee helpen.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:31

Geeft niks, genoeg anderen die hier komen toch :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:35

Bedoel, die drie weken PAAZ waar ik stage heb gelopen en toen maar besloot dat verpleegkunde niets voor mij was, telt niet echt mee denk ik _O- :') Eerder het tegenovergestelde :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:37

je mag altijd pb'en maar of ik dat inzicht heb wat je zoekt, geen idee

fijn dat de les uiteindelijk de goede kant op ging Siel, ik herken dat tot 10 moeten tellen wel :P toffe vakantiefoto's

Nicky ben benieuwd of je nu verder gaat komen met Dayem!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:39

Haha ik weet niet wat PAAZ is maar ik kan me heel goed indenken dat het niet voor je is weggelegd :P

Kat ik pb je zo, thanks :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:49

Ik ben trouwens dol op vakantie <3
Kan niet wachten op mijn volgende vakantie dat ik weg ga haha, alleen nog geen concreet idee waar en wanneer, maar heb er gewoon nu al zin in :j
Stedentrips ben ik ook dol op <3 Vorig jaar natuurlijk naar Rome gegaan en wat een wereldstad <3
Afbeelding

Afbeelding

Sowieso is Italië leuk :P Familie woont vlak bij Milaan :)
Afbeelding

Tante en oom hebben gewoon hun eigen kapelletje op de boerderij staan :P
Afbeelding

En met de Familia is echt net een Bertolli reclame :')
Afbeelding

Kroatië vorig jaar was ook fantastisch, daar bij de Krka watervallen <3
Afbeelding

Rhodos was ook heerlijk <3
Afbeelding

En natuurlijk afgelopen zomer naar Normandië geweest :j Prachtige streek, niet echt super weer haha :') Maar daar was de WEG natuurlijk wel doorslaggevende factor om te gaan :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:50

jaleesa89 schreef:
Haha ik weet niet wat PAAZ is maar ik kan me heel goed indenken dat het niet voor je is weggelegd :P

Psychiatrische Afdeling van een Algemeen Ziekenhuis :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:02

jaleesa89 schreef:
Wat een trutje Siel, wel lekker dat het daarna goed ging en wat een toffe foto's. Vind het er heel aanlokkelijk uitzien hoor :)

Nicky je bent weer heel wat wijzer geworden na jullie bezoekje zo te lezen. Ik vind die houten balken die ze daar hebben in het plafond zo mooi.

Wie heeft hier inzicht/verstand van de menselijke geest/psyche en kan ik lastig vallen met iets?

Kan me altijd lastig vallen hoor! :P Is m'n vakgebied! ;)

Ga ff de tijd nemen om alles door te lezen. Jullie gaan weer zo retehard! %)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:36

Heb beetje globaal gelezen meiden, sorry ben echt best moe, lange dag gehad en net nog slingers opgehangen want Khan wordt morgen 10! *\o/*

Siel, wat n heerlijke pics! Italië is toch wel m'n favo vakantieland hoor! Tja, vanavond met de mannen nog ff "dia" avond gehad, vroeger echt veel gereisd. Mis t wel eigenlijk als ik foto's van India, Cambodja en Afrika weer zie.
Maar ach, Nederland is ook harstikke mooi en is nog volop te ontdekken.

Fijn dat de koorts is gedaald! Arme Zaar!

Miran, Tie is van 15 feb 2002, best vroeg veulen dus.
Fijn dat zadel maar beetje opgevuld hoefde te worden. Dus nu is t goed? Of wordt t later nog gecheckt? Hoe werkt zoiets eigenlijk? Moet je dan steeds opnieuw dokken of hoort dat bij service bij aankoop? Geen idee hoor, westernzadels hebben geen kussens. ;)
Over western gesproken! Ja PB maar ben wel benieuwd! Dus die ene moet opzouten en dan ben jij aangenomen? En wanneer krijg je daar dan uitsluitsel over?
Arthur nog gesproken? :D

Amy, laat ze deze pic van vandaag maar eens zien dan...
Afbeelding
Stink haflovers moeten niet zo raar doen! Vorig jaar tijdens lesgeven op de manege gemerkt dat die hafjes maar vooral de fjordjes veeeeeel te sterk zijn voor die kids! Is niet leuk hoor voor die frummels! Zet ze liever op de arab van de manege, was alkerbraafste for sure!

Oh en Annika super zielig voor Ely! :(:)
Zo raar dat t ineens omdraait... Snap dat niet helemaal (heb t met Tie ook meegemaakt, was ik ook net op tijd bij, werd in ene ook in elkaar gestampt door d'r vriendin heel apart). Misschien idd toch te weinig personal space? Was bij ons toen het geval.

Joyce, verhuizen is voor paarden stukken traumatischer dan wij denken. Komt vast goed! :)

Ohoh, de rest ben ik weer kwijt, sorry!
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 20-10-14 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:36

Haha same here Yildiz! :))

Ik ben vnl bekend met ouderen psychologie (en dat is vaak arbrakadabra := ), dus daar val je gelukkig nog buiten Jaleesa :D

Vakantie <3 Volgend jaar ws weer Griekenland, maar dan een ander eiland :)

Hopelijk zijn jullie hier wijzer van geworden Nicky! :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:38

Geen idee of ik je kan helpen maar heb me er wel in verdiept. Weet alleen niet of dat nou net in de richting is die je zoekt :)

Klinkt 'logisch' Nicky, ben benieuwd of het gaat helpen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:39

Yildiz wil even zeggen dat ik de namen van je kinderen echt tof vind! Hoe kom je daar zo bij? :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:41

Haha ja en zo ken ik veeeel meer Arabs dan de vuurspuwende draken waar sommigen ze voor aanzien :+ het zijn juist zulke eerlijke paarden... koudbloeden doen meer hun eigen ding. En als dat je type paard is is dat prima, daar niet van. Maar doe dan niet alsof Arabs levensgevaarlijk zijn :+

Ik ben helemaal niet zo'n vakantieganger.. 4 jaar geleden nog naar Bulgarije geweest, zuipvakantie :') best leuk hoor maar vond het vooral zonde van mn geld _O- vind het wel geweldig om voor shows overal en nergens te komen <3

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:42

Haha nou nog ff en ik ben een kwart eeuw oud hoor, 15 december is het zover :P
enne jildiz ik bericht je ff, ook over de stal
Je hebt trouwens helemaal gelijk over die hafs en vooral fjorden, god wat vond ik dat vroeger poedersuiker en altijd op je tenen gaan staan als ze steenkoud waren. Stomme lompe beesten, doe mij nu nog steeds trouwens maar gewoon zo'n lekker lichtvoetig ding :)