[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:11

Oke, ja met wandelen is ze erg braaf en heb 1 x met me vriend ernaast zonder zadel gestapt maar ze vind het zonder zadel gewoon nog niet fijn. Teveel druk denk ik toch? En dan weeg ik 50 kilo.. :') dus ben benieuwd hoe dat met zadel gaat!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:11

Of fietst idd!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:13

Same here, asal eerst met afzetting gelongeerd dit steeds groter gemaakt en toen ze het spelletjes snapte gewoon in de bak maar nu loop ze rondjes zonder dat de longeerlijn gespannen is en heel ontspannen dus volgens mij snapt ze het spelletje
Longeer hier nu nog steeds niet lang 10 min instappen 20 min training en 10 uitstappen het lijkt lang door de op en afbouw maar ze loopt 20 min fanatiek 10 min ene kant en 10 min andere niet dat ik dit precies bij hou hoor goed is goed maar ong 40 min aan de longe

kwam nog even een foto tegen van mijn paarden gedeelte, vanuit mijn slaapkamer gemaakt
Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:16

Ik ben idd eerst gaan wandelen. Ik wilde juist geen ander paard mee, want ik wilde dat hij op mij zou bouwen. Ik heb daar nu heel veel profijt van met buitenrijden. Iedereen kan om mijn oren wegspuizen, maar Day blijft rustig bij mij, in stap, of draf, wat ik dan ook maar aan het doen ben.

Veel wandelen om te wennen aan (groot) verkeer, fietsers (of wielrenners, want dat is een apart slag :+ ) en skeelerende mensen.. Bruggetjes, prullenbakken, banken. Beetje schriktraining gedaan in het eerste half jaar.
Eenmaal daar, ben ik gewoon naar buiten gegaan. Eerst gewandeld tot we op een rustig stuk kwamen, rustig opgestapt en lekker rond gereden tot we weer bij de grote weg aankwamen. Die grote weg heb ik rustig aangepakt, want alles kwam hier tegelijk over 1 punt : treinen, vrachtwagens, bussen en autos.. Alsmede fietsers en hardlopers.

Je kunt zelf een rustig stukje opzoeken!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:19

lekker uitzicht vanuit je slaapkamer zo Joyce!! :D

Ja ik ben helemaal in luvvvvvvv :+: om bijna gek van te worden! :')

Kelly ik heb eerst op het parkeerterrein hier geoefend, als er wedstrijden waren tussen de auto's, trailers en vrachtwagens door stappen, en toen dat eenmaal goed ging zijn we samen met iemand met een bomproof pony voor een klein stukje uitstappen langs de weg gaan rijden (nadat ik eerst een uur gereden had zodat hij niet te fris zou zijn :+ ) En zo hebben we het uitgebreid... Ik ben wel snel in m'n eentje met Noah er op uit gegaan, gewoon kleine stukjes en dan steeds verder. Ik vertrouw hem nu zo goed! Alleen als we een tractor of vrachtwagen tegen komen op een smalle weg dan ga ik een erf/weiland op, en als dat niet kan dan stap ik af om hem aan de hand mee te nemen. Aan de hand vertrouwt hij mij 100% en gaat hij er braaf langs (wel dribbelend :+ ) maar ohz ben ik toch bang dat hij in de sloot een optie vind :x
en opstappen kan ik ook overal en altijd :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:26

Dat doe ik idd ook, als het me te smal op, loop ik gewoon ergens een opritje op of weilandje.. Als dat niet mogelijk is, stap ik idd af.. Dan blijft ie rustig en dat scheelt een hoop stress. Die dingen maken ook zo'n hoop kabaal :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:27

@jolinda als het beter weer wordt wil ik ook weer met asal gaan wandelen, ze is echt wel verkeers mak ma zon idioot buiten omdat ze het zo leuk vind gaat ze zichzelf opfokken dribbelen, van voor omhoog komen ben ik met meer doet ze niks
@tamara das best aangenaam idd, het is dat ik ze zelf moet buitenzetten anders zou ik mooi wakker worden smorgens, vertel leuke kerel???

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:36

haha jaaa hele leuke kerel *D Moet maar eens een foto van ons samen maken :Y) ben helemal gek met 'm :D

Ik heb trouwens de knoop doorgehakt voor mezelf, ik ga een klein stukje tekst "always follow your heart" links op m'n ribbenkast laten tatoeëren... nu maar vast gaan sparen :7

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:37

Ribbenkast is geen lekkere plek, zeg ik uit ervaring. Nu is het voor iedereen natuurlijk anders, maar ik dacht dat ik doodging :')

Wandelen is altijd lekker Joyce! Het weer is er idd nu best wel prut voor..

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:43

@tamara zou super zeg, ribbenkast is ook mijn favo plek, mocht asal uit de tijd komen wil ik scenic asal op mijn ribbenkast in een mooie siertekst

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:48

Tamara wat een uitzicht zeg! Jaloeeers! Ik heb 5 tattoo's!

Ja wij hebben geen groot erf ofzo. Maar ik vertrouw het eigenlijk wel. Wandelen gaat altijd goed. Nergens bang voor zolang het niet onverwachts komt. Ook groot verkeer niet. Scheelt ook dat er elke dag gesleept word hier in de hitactief!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:49

Tammy_ schreef:
haha jaaa hele leuke kerel *D Moet maar eens een foto van ons samen maken :Y) ben helemal gek met 'm :D

Ik heb trouwens de knoop doorgehakt voor mezelf, ik ga een klein stukje tekst "always follow your heart" links op m'n ribbenkast laten tatoeëren... nu maar vast gaan sparen :7

:D Hier nog een die aan het sparen is voor een tekst op me pols 8-)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:52

Mijn ouders tattooeren zelf - LUXEPROBLEEM... Ik zit dan ook zo goed als helemaal onder :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:53

@jolinda kijk dat is ideaal

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:56

Haha Tam, helemaal in love <3 leuk meis :)

Tatoeages heb ik niet, dus of iets pijnlijk is weet ik niet :) Riep vroegah dat ik er altijd één wilde, maar tegenwoordig heb ik er geen fijn gevoel bij, dus doe ik het niet :) Vind sommige wel heel mooi hoor, maar vind sommige ook echt too much, too big :) Een subtiele vind ik nog het mooiste :) Of als er een betekenis achter zit ofzo :)

Dit was Djuuns eerste buitenrit:
Afbeelding
Denk dat Letiets er toen 4/5x ofzo op heeft gezeten?? Misschien nog niet eens :) Maar wij hebben ontzettend veel kilometers gewandeld daarvoor en daarna ook naast de fiets mee. Dus dat was Djuun al gewend :) Heeft er echt voor gezorgd dat we een bijna bomproof paard hebben.
Sowieso gaat er vaak iemand mee naast de fiets en als die er bij is, kan Djuun alles aan :j Alleen doe ik bijna nooit, gewoon om het feit dat ik bijna nooit alleen ben op stal :') Ik ben of samen met Letiets of met mn moeder. Heb om de week alleen de zaterdag alleen, maar dan ga ik meestal wat anders doen, omdat we vaak op zondag een grote buitenrit willen doen en Letiets meestal op vrijdag heeft gereden. :+
Letiets gaat wel vaker alleen naar buiten, dan is ze wel wat drukker, maar ze luistert vrijwel altijd :)

Djuun is sowieso gemaakt om buiten te rijden :))

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:59

@sieltjuh wat leuk, ja asal is ook top braaf trekker kunnen echt mega kort langs haar heen ma omdat ze het juist zo leuk vind wordt ze beetje te blij en daar hou ik niet zo van, ga ik met vriendinnen naar het bos dan gaat het prima

Letizia

Djuun d'r eerste buitenrit ging zo:
Afbeelding
Hier was ze echt nog maar net onder het zadel, 2 weken of zo :Y)

Ik vind 3/4 per week longeren best veel, zelfs voor een ouder paard. Longeren is intensiever dan je wellicht zal denken en een behoorlijke eenzijdige belasting. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar mijn keus zou het niet wezen :)

Haha Tam, lekker daten met je nieuwe lover :D Stoer van je tattoo!!

Leuk uitzicht Joyce :)

Fietsen deden wij ook veel met Djuun, kwam gisteren nog een duf filmpje tegen :')

Jolindaa

Day ook, haha! Zo'n gemakkelijk beest, zolang je maar naar buiten gaat.

Ik ga wel altijd alleen, maar dat is puur omdat ik meestal ga trainen... En zelfs als we alleen een stapritje maken, trekt de rest het niet bij zijn tempo, dus dan loop ik alsnog 500 meter verderop. Day is ook niet fijn met anderen. Hij kan prima een groep op sleeptouw nemen, maar als hij echt MET anderen moet rijden, gaat zijn fijne tempo eraan, gaat ie lopen etteren en doen. Niet cool...

Sieltjuh

Jezus Letiets _O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:00

Hahahaha :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:02

Dit is echt ernstig hoor _O- Zelfde dingen zeggen, maar zelfde foto's plaatsen _O-

Haha, lijkt me gezellig buitenrijden samen met jou dan Jolin :')

Omg, het zweet breekt me hier uit. Net gedoucht, me op de bank geïnstalleerd met de laptop, theetje erbij en komt kat bovenop me liggen. Heb het superwarm :')

joysjuh1987

dubbelpost whahah :')

Letizia

Pfff, we lijken wel zussen :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:03

Leuk paard heb jij trouwens Letizia. Lijkt een beetje op de mijne :j

Letizia