[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:33

het was inderdaad even stil hier! Set hoeft ook maar 3x per jaar bekapt maar slijt gelukkig niet sneller, ideaal!
Ik kijk niet uit naar les omdat ik het niet heb :+
Girlpower met de kast!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:35

Ooh ja, over hoeven: Djuun d'r hoeven groeien op het moment best hard, dus geen ervaring er mee :)

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:36

Ik meldt me ook weer even .
Wat een gedoe weer dacht even snel de merries hooi te geven.
Nou staat faiza daar met mega scheur in de voorhoef.
Voorzichtig maar op stal gezet lopeb vind ze niet zo prettig.
Gelukkig me hoefsmid gebelt morgen 8uur staat hij voor de deur
Nu staat ze gezellig nachtje binnen met haar moeder.
Die bleef maar roepen na haar dat ze op land stond.
Gezien ik en de buren ook nog willen slapen ook maar na binnen

Vraag me wel is af hebben meer merries dat .
Faiza is nu 5jaar maar zchant is nog steeds beschermend over haar.
Laatst bijgewerkt door katjen op 22-08-13 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:40

succes met de scheur, die dingen zijn zo lastig! Heb ik hier eigenlijk wel eens mijn Sinterklaas-met Setel fragment laten zien? :+ Op mijn middelbare school gingen ze in 2007 een filmpje maken over hoe Sinterklaas zich vervoerde naar onze school, met gekke fragmentjes en ze wilden ook Sint te paard hebben. Maar alles net even anders dan standaard, dus Sint in volle galop! Ik had haar hier nog maar anderhalf jaar, mijn stoere paard! De gene die verder in het filmpje Sint was durfde en mocht uiteraard niet dus ik zit hier in een veel te grote mijter en sintcape op pony :D Bij 1,34 pas :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:45

_O-
Geweldig droog :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:45

Hmm balen Katjes, hopelijk kan de hs het goed oplossen!

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:48

Geweldig filmpje

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:54

balen van dr hoef...maar ik sprak van de week een hoefsmid en het is nu een soort plaag...de hoeven kunnen geen vocht opnemen door het droge weer...dan scheuren ze makkelijk.

Haha dat filmpje....had die mensen in de auto;s weleens willen zien als je langs race:D

Ik heb het eens anders gehad...paard ging aan de kletter en rende de oprit op en de n3 op waar ze 100 rijden.
Ik dat beest op de vluchtstrook getrokken..zie ik gewoon mensen doodleuk zwaaien :roll:
Uiteindelijk het dier in draf gekregen en eraf gesprongen...

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:00

Lijkt me dood eng jessica maar dan ben ik ook echt bangepoepert met buitenrijden.
Gelukkig hoef ik hier maar klein stukje langs de weg dan snel bos i

Kwa hoeven heb je zeker gelijk de rest brokkelt ook hier en daar beetje.
Rare is alleen dat faiza geen verticaal maar horizontalen scheur heeft

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:08

Leken snappen echt zo niks van paarden :=
Van de week op m'n buitenritje, Djuun is een beetje bodemschuw, echt continu landbouwverkeer, geen centje pijn, maar opgedroogde modder op de weg was eng, dus ze draait d'r kont op zij en zo komt er een busje aan, dus ik sein gelijk: wachten, but nooooo, gewoon doorrijden, bijna tegen Djuun d'r kont :roll:
Gelukkig bleef Djuun stilstaan en dom staan kijken naar de modder :')
En het irritante is dat ik echt super sociaal ben buiten, probeer niemand in de weg te rijden, maar als je zelf even wat hebt :')
Kwam verder ook hele vriendelijke mensen tegen die mij 100 meter van te voren voorrang verleende :+

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:07

Met dit droge weer scheuren hoeven echt snel inderdaad, die van Dos zien er al niet meer uit terwijl ze recent nog bekapt is. Maar haar kwaliteit hoeven is ook echt slechter dan die van Ely, hoop dat dat door haar slechte situatie komt en dat het beter wordt.

Leken vinden het lastig om rekening met paarden te houden inderdaad. Ik heb wel eens gehad toen ik Ely net had en aan het buiten wandelen was dat een wielrenner het nodig vond om bij het voorbij rijden een hand op Ely's kont te leggen. Gelukkig deed ze niks...
Sommige mensen willen wel rekening houden, maar snappen het niet zo. Ik werd heel netjes rustig ingehaald door een motor, die toen hij me voorbij was vol gas gaf. Alsnog paard over de zeik _-:(

Ik heb vanmiddag ook les. Heel veel zin in, Ely begint het allemaal steeds beter te snappen, heel leuk om te merken!

Oja, ik denk dat ik gek wordt. Dinsdagavond en gisteravond leek Dos toch een soort van hengstig te staan. Echt hengstig-hengstig kan ik het niet noemen, maar bijzonder is het wel 8)7

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:27

Weet je waar ik bang voor zou zijn (en ik snap heel goed dat je haar niet hebt laten scannen hoor) voor het volgende:

Jaren geleden liep hier een topic op bokt van een meisje die zich afvroeg of haar merrie drachtig was. Merrie zag er heel drachtig uit, ontwikkelde zelfs een uier. Ik wist waar deze merrie vandaan kwam, namelijk van de zorgboerderij hier verderop waar ze absoluut geen hengsten hebben of een pas gecastreerde ruin. Theoretisch zou het dus niet mogelijk zijn dat deze merrie drachtig was, maar toch ga je twijfelen. Dierenarts erbij en ja hoor, volgens hem absoluut drachtig! Maar er kwam geen veulen en ze bleek ook niet drachtig. Wat ze wel had was een enorm gezwel in haar baarmoeder...

Ze kan ook hartstikke drachtig zijn natuurlijk maar als ik puur naar mezelf kijk en ik zou twijfelen zou ik wel echt zekerheid willen hebben. Misschien omdat ik dit verhaal ken, of juist om mezelf niet gek te maken...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:31

Iloontjeehh schreef:
Weet je waar ik bang voor zou zijn (en ik snap heel goed dat je haar niet hebt laten scannen hoor) voor het volgende:

Jaren geleden liep hier een topic op bokt van een meisje die zich afvroeg of haar merrie drachtig was. Merrie zag er heel drachtig uit, ontwikkelde zelfs een uier. Ik wist waar deze merrie vandaan kwam, namelijk van de zorgboerderij hier verderop waar ze absoluut geen hengsten hebben of een pas gecastreerde ruin. Theoretisch zou het dus niet mogelijk zijn dat deze merrie drachtig was, maar toch ga je twijfelen. Dierenarts erbij en ja hoor, volgens hem absoluut drachtig! Maar er kwam geen veulen en ze bleek ook niet drachtig. Wat ze wel had was een enorm gezwel in haar baarmoeder...

Ze kan ook hartstikke drachtig zijn natuurlijk maar als ik puur naar mezelf kijk en ik zou twijfelen zou ik wel echt zekerheid willen hebben. Misschien omdat ik dit verhaal ken, of juist om mezelf niet gek te maken...

Ik ken het verhaal en heb dezelfde zorgen :=

Ely laat ik sowieso scannen in september dus als Dos dan nog geen veulen heeft, wordt zij ook gescand.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:34

Is dat niet Placa? Dierenarts heeft haar destijds zelfs opgevoeld en geconstateerd dat ze drachtig was. Uiteindelijk een wonder dat ze nog leeft.

Maar je hoort wel vaker dat merries hengstig worden tijdens de dracht hoor :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:36

Dat was echt een bizar verhaal inderdaad.
Wat raar dat ze opgevoeld is en drachtig is bevonden, dan sla je je als dierenarts zijnde toch ook voor de kop.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:37

Annikab schreef:
Iloontjeehh schreef:

Ik ken het verhaal en heb dezelfde zorgen :=

Ely laat ik sowieso scannen in september dus als Dos dan nog geen veulen heeft, wordt zij ook gescand.

Ja, ik snap heel goed dat je die zorgen hebt! Wat is het dan fijn dat je van Ely gewoon weet dat ze drachtig is :) Zo gaaf om dat hele proces van het begin af aan mee te maken, vond het bij Asi ook zo bijzonder!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:37

Het was een harde tumor met uitsteeksels voor wat ik begreep, dus de vergissing was gauw gemaakt. Maar inderdaad, als dierenarts sta je denk ik wel heel erg stom te kijken dan.
Danielle heeft nog bij haar gezeten toen ze ging ''bevallen'', wat uiteindelijk dus een spoedbezoek kliniek geworden is. Tumor was naar ik begreep gigantisch + kwam enorm veel vocht uit.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:39

amyz schreef:
Is dat niet Placa? Dierenarts heeft haar destijds zelfs opgevoeld en geconstateerd dat ze drachtig was. Uiteindelijk een wonder dat ze nog leeft.

Maar je hoort wel vaker dat merries hengstig worden tijdens de dracht hoor :)

Nee, dit was een KWPN merrie maar het verhaal was inderdaad bijna hetzelfde.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:50

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:12

En nog nooit een dag spijt gehad dat ik haar leven heb kunnen redden en ze al weer 5 jaar bij me is.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:18

Wat een verhaal zeg :wow: echt bijzonder en wat een prachtige merrie Danielle!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:20

Ik kon het niet laten en heb via de markt een tweedehands pad voor onder mijn zadel gekocht, een roundskirt dus die bedekt minder paard :+ en een nieuw leren bruin halster echt heel mooi moet alleen afwachten of die past!Ook via de markt maar nooit gebruikt. En morgen een showhalster van Ersilia :j Set is weer helemaal sexy straks :P

het leren halster:
Afbeelding

lijkt mij persoonlijk heel mooi bij een schimmel! In het echt issie iets bruiniger en iets minder oranje/licht.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:31

Oh wauw dat staat vast heel mooi!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:43

Mooi halster Katja!! Vind dat een super mooie kleur bruin, staat vast super op schimmel!

Voor shief hadden we een leuk western hoofdstelletje op het oog, donkerbruin
Afbeelding

Past bij onze nieuwe freestyle pad :9

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:44

heel mooi!