Ik kijk niet uit naar les omdat ik het niet heb

Girlpower met de kast!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iloontjeehh schreef:Weet je waar ik bang voor zou zijn (en ik snap heel goed dat je haar niet hebt laten scannen hoor) voor het volgende:
Jaren geleden liep hier een topic op bokt van een meisje die zich afvroeg of haar merrie drachtig was. Merrie zag er heel drachtig uit, ontwikkelde zelfs een uier. Ik wist waar deze merrie vandaan kwam, namelijk van de zorgboerderij hier verderop waar ze absoluut geen hengsten hebben of een pas gecastreerde ruin. Theoretisch zou het dus niet mogelijk zijn dat deze merrie drachtig was, maar toch ga je twijfelen. Dierenarts erbij en ja hoor, volgens hem absoluut drachtig! Maar er kwam geen veulen en ze bleek ook niet drachtig. Wat ze wel had was een enorm gezwel in haar baarmoeder...
Ze kan ook hartstikke drachtig zijn natuurlijk maar als ik puur naar mezelf kijk en ik zou twijfelen zou ik wel echt zekerheid willen hebben. Misschien omdat ik dit verhaal ken, of juist om mezelf niet gek te maken...
Annikab schreef:Iloontjeehh schreef:Weet je waar ik bang voor zou zijn (en ik snap heel goed dat je haar niet hebt laten scannen hoor) voor het volgende:
Jaren geleden liep hier een topic op bokt van een meisje die zich afvroeg of haar merrie drachtig was. Merrie zag er heel drachtig uit, ontwikkelde zelfs een uier. Ik wist waar deze merrie vandaan kwam, namelijk van de zorgboerderij hier verderop waar ze absoluut geen hengsten hebben of een pas gecastreerde ruin. Theoretisch zou het dus niet mogelijk zijn dat deze merrie drachtig was, maar toch ga je twijfelen. Dierenarts erbij en ja hoor, volgens hem absoluut drachtig! Maar er kwam geen veulen en ze bleek ook niet drachtig. Wat ze wel had was een enorm gezwel in haar baarmoeder...
Ze kan ook hartstikke drachtig zijn natuurlijk maar als ik puur naar mezelf kijk en ik zou twijfelen zou ik wel echt zekerheid willen hebben. Misschien omdat ik dit verhaal ken, of juist om mezelf niet gek te maken...
Ik ken het verhaal en heb dezelfde zorgen![]()
Ely laat ik sowieso scannen in september dus als Dos dan nog geen veulen heeft, wordt zij ook gescand.
amyz schreef:Is dat niet Placa? Dierenarts heeft haar destijds zelfs opgevoeld en geconstateerd dat ze drachtig was. Uiteindelijk een wonder dat ze nog leeft.
Maar je hoort wel vaker dat merries hengstig worden tijdens de dracht hoor