Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje_

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:27

Ik vind die aller eerste arabier (en net als die op de site) er iig niet
mooi uitzien ik vind over het algemeen (zoals de andere hier)
arabieren prachtig het hoofdje en nek vind ik helemaal geweldig
maar zoals op de eerste foto Dus Echt Niet!!

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:56

sherif schreef:
(heb een DVD aangevraagd dus ben erg benieuwd naar al hun beauties an nakomelingen)

Heb wel een aantal DVD's van Om el Arab thuis liggen.
Om el Extreem: prachtige hengst, overdreven ???? helemaal niet... kom maar brengen, samen met dat heerlijke karakter van hem. Té duur in dekgeld ? tja.. dát zal het zijn

http://i22.photobucket.com/albums/b321/ ... Isabel.jpg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-05-06 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto --> link.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:58

kan ook haast niet wachten totdat ik de DVD thuis heb liggen...gaan we heerlijk van genieten en van kwijlen.....

Rianne_E

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:43

wat een mooie arab is dat toch.

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:58

amytje schreef:
hallo

ik ben zelf helemaal gek van arabieren en het is wel waar dat magnum spyche is verbouwd. maar alleen mensen die er geen verstand van hebben zeggen dat het niet zo is en je kunt het nazoeken

eeuuuhhmmm waty een F*CKING vooroordeel schrijf je daar je dacht niet na bij wat je tikte dat is al wel duidelijk, want het verbouwen heeftr NIKS en dan ook echt NIKS met verstand te maken, ik denk dat jij maar eerst zelf het verstand zien te behalen die anderen WEL hebben. He bent gek van arabieren maar dat betkent nog niet dat je het verstand hebt.

Ik blijf herhalen als MP zou omgebouwd zijn dan hadden alle nakomelingen diezelfde behandeling hebben moeten ondergaan wat knap dat ze allemaal zo sprekend op de vader qua bouw lijken als hij schijnt omgebouwd te zijn.

En tevens nog wat als je paard nou eens aan koliek geopereert moet worden is hij dan ook omgebouwd? een medische ingreep vanwege het mankeren of niet functioneren van iets is nog altijd heel wat anders als ombouwen/plastische chirugie

Verder de schimmel op deze pagina is een mooi dier maar de rug past niet mooi in de verhouding, Tevens lijkt het achterbovenbeen wat lang.

groetjes

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:15

Mooie hengsten vindt ik Noniusz, Sivmen B (en zijn schimmelkleurige zoon waarvan ik de naam ff niet meer weet), Eureko HT (steviger type), Pladykt, Scorpio, Trevallon(zoon van MP), Hlayyil Ramadan, MM Sultan, Arben(Balaton x Anatomy), Anthal, G Basgier, *Fausto(zoon van MP), Magd Albadeia.

Van Om El Arab spreekt met name mij aan: Estopasan, * Al Lahab, Dreamcatcher en Om El Shamaan.

Er zijn er nog wel paar maar kan echter niet meer op de namen komen.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:05

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:16

Ik houd sowieso niet van Arabieren. De allerallereerste foto dus absoluut niet .

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:30

ArabianRanch schreef:
RhealLover schreef:
Sivmen B (en zijn schimmelkleurige zoon waarvan ik de naam ff niet meer weet)

AR Sivmayall

Jah die beschamend dat ik niet meer op zijn naam kon komen

magic84331

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:24

Miirthe schreef:
Ik houd sowieso niet van Arabieren. De allerallereerste foto dus absoluut niet .

Als je er niet van houdt kijk dan naar de grote loge rijpaarden, en laat ons "Arabieren freaks" met rust !!

Ik heb een kleindochter van die eerste hengst, en het is absolut een plaatje om naar te kijken, en ze is absolut NIET omgebouwd !
Elk zijn smaak.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:41

RhealLover schreef:
Mooie hengsten vindt ik Noniusz, Sivmen B (en zijn schimmelkleurige zoon waarvan ik de naam ff niet meer weet), Eureko HT (steviger type), Pladykt, Scorpio, Trevallon(zoon van MP), Hlayyil Ramadan, MM Sultan, Arben(Balaton x Anatomy), Anthal, G Basgier, *Fausto(zoon van MP), Magd Albadeia.

Van Om El Arab spreekt met name mij aan: Estopasan, * Al Lahab, Dreamcatcher en Om El Shamaan.

Er zijn er nog wel paar maar kan echter niet meer op de namen komen.

Het topic ging volgens mij niet over welke hengsten we leuk vinden Miss kunnen we daar beter een ander topic over starten en hier ontopic blijven. Wat we van Magnum Psyche (en vergelijkbare arabieren) vinden dus.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:49

magic84331 schreef:
Miirthe schreef:

Als je er niet van houdt kijk dan naar de grote loge rijpaarden, en laat ons "Arabieren freaks" met rust !!

nou sorry hoor maar dit vind ik een lompe reactie. Het topic heet: wat vinden jullie nou van zo'n arabier, maar kennelijk moet het veranderd worden in: Alleen reageren als je het met ons eens bent. Flauw hoor en behoorlijk kinderachtig.

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:53

ik vind arabieren heel mooi!!! ze zijn heel sierlijk en lenig..
alleen ik vind ze niet zo erg mooi als ze aan de teugel lopen.. k weet ook niet waarom... t heeft denk ik een beetje te maken met de achterhand...

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:00

Nogmaals, het idee van dit topic was volgens mij wat we van 'overdreven' arabieren vinden (niet negatief bedoeld) en niet van de arabier in het algemeen.

Ik vind zelf Magnum Psyche op sommige foto's echt een mooie hengst, maar op bijvoorbeeld deze (http://www.magnumpsyche.com/photos/photos/img0004.jpg) vind ik de verhoudingen echt niet kloppen.

Verder is het trouwens niet de bedoeling dat er in dit topic nog foto's geplaatst worden, behalve dan evt. als link.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:15

Het plaatsen van foto's is inderdaad niet de bedoeling, dan wordt het een fotoverzameltopic en dat mag niet. Verder zou het fijn zijn als er een beetje normaal op elkaar gereageerd werd

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:17

Mm, ik vind arabieren prachtig, zolang ze maar niet té gefokt zijn om hun hals e.d. Die eerste foto, dat vind ik echt niet mooi meer.

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:23

Geloven jullie nou werkelijk dat Magnum psyche verbouwd is? Sorry hoor maar hier moet ik gewoon om lachen!! Alleen maar omdat hij extreem arabisch gebouwd is? Hoe kan een verbouwd paard nou ooit kampioen worden? Op die keuring lopen honderden arabieren kenners rond! Die hadden dat al 100 keer gezien hoor als dat gebeurd zou zijn. Daarbij, denk ik niet dat het slim is om zo'n mooie arabier onder het mes te leggen, wie weet houd hij er wel een litteken of miniscuul streepje op na, en dat kan natuurlijk niet want hij is 'perfect'. (tenminste dat moet hij zijn voor al die keuringen). Tuurlijk kan dat niet. Jullie denken dat jullie het beter weten dan die honderden arabieren kenners en fokkers.. laat me niet lachen

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:11

Bij Magnum Psyche zijn wel degelijk zijn luchtzakken verwijderd onder het mom van een medische ingreep.
Op het net staat dit ook maar dan moet ik dit wel even opzoeken.

Het is een gegeven dat in amerika wel degelijk operatie worden verricht om de fouten van een paard te bedoezelen of om ze net iets mooier te maken.
De billen worden nog weleens opgevuld en luchtzak verwijdering is al met meerder paarden gedaan.

Doe eens een zoek opdracht op google met "David Boggs" en je kan weleens wat leuke dingen tegen komen.

Gr Em

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:12

Ja? Wow dat had ik helemaal niet verwacht! Wat gebeurt er precies met luchtzakken verwijderen? Wat is daar het nut dan van?

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:28

Zahlina schreef:
Bij Magnum Psyche zijn wel degelijk zijn luchtzakken verwijderd onder het mom van een medische ingreep.
Op het net staat dit ook maar dan moet ik dit wel even opzoeken.

Het is een gegeven dat in amerika wel degelijk operatie worden verricht om de fouten van een paard te bedoezelen of om ze net iets mooier te maken.
De billen worden nog weleens opgevuld en luchtzak verwijdering is al met meerder paarden gedaan.

Doe eens een zoek opdracht op google met "David Boggs" en je kan weleens wat leuke dingen tegen komen.

Gr Em

hij is ook een paar jaar uitgesloten van shows door het stamboek in de USA dat zal toch wel een reden hebben lijkt mij zo...waar rook is is vuur staan heel veel artikelen op het internet hierover...

maar Amerikanen verzieken zoveel dingen, het is waarschijnlijk een fantastisch land om op vakantie te gaan maar sorry die mensen daar sporen naar mijn mening echt niet helemaal.....

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:39

goed, als dat zo is.. verklaar dan eens waarom MP zulke pracht veulens fokt? waarom geeft hij die bouw dan door? zullen jullie ook vast wel een verklaring voor hebben.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:28

jazz-fan schreef:
goed, als dat zo is.. verklaar dan eens waarom MP zulke pracht veulens fokt? waarom geeft hij die bouw dan door? zullen jullie ook vast wel een verklaring voor hebben.

Misschien omdat MP een bloedmooi paard is die ook nog eens goed door vererfd????
En welke bouw geeft hij door?
Want ik kan je verzekeren dat zijn kinderen allemaal wel luchtzakken hebben (of deze moeten ook verwijderd worden).

We hebben in nederland ook zo'n bloedmooie hengst staan maar als je zijn kinderen ziet dan ga je je bijna afvragen of daar niet toevallig een afgekeurde kromme bok (van de buren) op heeft gezeten.

MP is een zeer goed vaderpaard en ook zonder de operatie was hij gekomen waar hij nu is, maar het blijft een feit dat hij wel geholpen is.

Ik denk ook niet dat iemand aan een paard gaat steutelen waar toch geen potentie in zit.

Gr Em

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:01

ach zeg als je dat verstaat onder een VERBOUWING wat triest ben je dan zeg, als je eens ziet hoeveel hengsten/paarden hier in nederland onder het mes moeten om de stembanden te verwijderen. noem je dat dan ook een verbouwing?

Op mijn werk staat een kwpn ruin waar de luchtzakken ook verwijderd moesten worden omdat daaronder zich een onsteking bevond. Dus het arme dier heeft dan zogenaamd een plastische chirugie gehad ipv een medische ingreep om problemen te voorkomen of te voorkomen dat ze verergeren.

Men weet het complete verhaal niet, als er iets aan de luchtzakken of er achter bevindt kan dit verschikkelijke pijn veroorzaken bij een paard waardoor men meestal genoodzaakt is de luchtzakken te verwijderen.

Ik weet ook wel dat MP een operatie heeft moeten ondergaan, maar niemand weet waarom. En om het dan direct een verbouwing te noemen is een oordeel die echter niet gemaakt kan en mag worden.

Hij heeft enkele jaren niet mee rmogen meelopen met keuringen, maar waarom daarna weer wel? Als een paard echter verbouwd is om hem mooier te maken wordt deze helemaal uitgesloten aan deelname omdat het een oneerlijke strijd zou geweest zijn.

Verder denken dan het mogelijke, dan word het antwoord vanzelf in je handen gelegd.

Groetjes

Mickyl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:41

Misschien een domme vraag; maar wat zijn luchtzakken precies?

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:07

RhealLover schreef:
Chestnut schreef:
Sorry hoor, maar ik vind die hals gewoon eng.

http://www.magnumpsyche.com/photos/phot ... .jpg[/img]

Het zal ook wel zo zijn uitgekomen door die foto's, hier staan meer foto's.

Magnum Psyche is een schitterend paard om te zien en dit is gewoon een niet zo mooi genomen foto maar dat betekent toch niet gelijk dat hij "eng" is sterker nog het is een paard wat zeker op de wereld mag wezen

Greetz

Idd .
Elke keer als een verkeerde foto van een Arabier genomen is, word het maar snel "eng" genoemd.

http://magnumpsyche.com/photos/photos/m ... i_pic2.jpg
http://magnumpsyche.com/photos/photos/324.jpg
Laatst bijgewerkt door Djilna op 26-05-06 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsen van foto's niet toegestaan, wel als link.