[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:58

Sneeuwt het in NL ook?

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:00

Nee hoor, rond het 0 punt in NL. hier in het noorden al de hele dag -1. op andere plekken volgens mij net boven 0. Groningen is al dagenlang droog en dat is niet overal zo volgens mij.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:03

Hier sneeuwt het dus en sinds een halfuurtje blijft het ook liggen. Ben benieuwd wat Fin ervan vindt, is zijn eerste sneeuw denk ik!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:04

Voor Ad niet dan? :+ Ben benieuwd naar Ilya's eerste sneeuw, lijkt me zo leuk!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:11

Vandaag vond ik het wat minder koud omdat er geen wind was.

Wat een dwarse wervel Kat! :P
Gelukkig heb je wel iets gevonden wat werkt. :j
Irri is dat hè dat je dan niet weet wat er is gebeurd, kan iets totaal onbenulligs zijn maar toch...waarom willen ze niet naar het hek???

Joyce, lieve foto van Yus!

Lisa, wat sneu voor Gary, ik hoop dat het goed genoeg genezen is dan kan hij weer wat.

Fu heeft lekker gelopen vandaag, de foto's staan op fb, ben er blij mee! *D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:13

Ad heeft vorige winter buiten doorgebracht, Katja :-) Fin heeft binnen gestaan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:14

Het was heel gek. ik kwam aanrijden en zag de paarden al lopen op het grote stuk. Toen kwam ik met het voer, wat ik nu bij het hek van de grote wei voor bij het erf voer, en waren ze al naar de stal. Ik maar roepen, Blue kwam wel tevoorschijn en draafde net binnen zicht langs de sloot maar kwam de dam niet over, Set weigerde uberhaupt te komen. Toen ging ik dichterbij en kwam Set wel een stuk mijn kant op maar weigerde de hoek om te gaan naar de grote wei.
Toen haalde ik haar op helemaal vanaf de stal met een touwtje om haar hals en op de grote wei liet ik haar los in de veronderstelling dat ze wel naar voren naar de voerbakken zou gaan maar ze draaide in volle galop om terug naar de stal. Pas toen ik haar helemaal meenam was het goed..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:22

Vreemd hoor, ik dacht eerst aan vuurwerk maar dat kan bijna niet bij jou, of je ouders moeten het gedaan hebben. :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:23

Gek! Misschien een of ander beest waar ze van geschrokken zijn?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:24

Wat raar dat ze niet naar het hek wilden Kat! En dat klinkt best lastig van je wervel :O

Tieneke, hier in het westen van België is er ook geen sneeuw te zien hoor!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:25

Naja ik kwam aanrijden op het moment dat ze nog liepen te grazen, dus alleen als ze zich verstopt hebben voor mij.. Ik was er al toen ze dus besloten naar stal te gaan en heb zelf niks raars gehoord. Normaal als de auto het erf op komt staan ze al aan het hek te bedelen. Mijn vader was gewoon thuis en die was ook verbaasd, dat ze net nog op het land stonden zei hij ook.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:43

Misschien een aardbeving?
Het kan zijn dat de paarden dat eerder merken dan mensen..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:48

Toen Falco een keer zo raar deed, had er blijkbaar die ochtend iemand bij de buren ingebroken. Er zal toch iets zijn waardoor ze zich zo gedragen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:51

ilya vond het wel dolgezellig dat ik ze helemaal kwam halen :P Ben benieuwd of we er nog achter komen wat het was! Paarden ruiken en zien zoveel meer

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:56

Ja dat is zo, paarden hebben dingen in de gaten die wij helemaal niet zien..met de kou zijn ze vaak nog wat overdrevener bezig, Fu was gisteravond ook heel spannend aan het doen omdat Romeo achter in de tuin liep.. :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:13

Goedemorgen! :wave: Lekker rustig hier! :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:30

Als het zo rustig blijft kan ik het tenminste bijhouden haha _O- Ik ben wat afwezig want heb het gigantisch druk met school nu de laatste 3 weken. Even doorbijten nog en dan kan ik eindelijk leuke dingen gaan doen en uitkijken naar m'n diploma :)) Dit is mijn laatste 'normale' semester, straks een half jaar minor volgen, dan half jaar stage en dan half jaar afstuderen +:)+
Gelukkig even wat anders en denk dat de tijd dan ook voorbij vliegt.. Ben het echt beu aant raken haha. Mja straks ben ik ook 7 jaar studeren verder, maar heb ik wel twee diploma's *D

Paar pagina's terug vroeg iemand hoe het met Pief der been ging, gaat goed :j Bultje is heel langzaam nog steeds aan het slinken. Shief is alleen niet grappig meer de laatste dagen haha we mogen wandelen maar ze is niet te harde zo'n enorme vrolijke spring in het veld 8)7 Dan is ze bijv. stout, corrigeer je der, en zie je haast zo'n grijns op dat hoofd ontstaan van 'nanananaanaaaa'. Dribbelt vrolijk verder met die arrogante kop in de lucht :')
Gelukkig staat ze lekker op de wei, moet er niet aan denken dat ze hele dag op stal moet staan := Maar ze voelt zich kennelijk heel goed want ze is zó vrolijk! Nog ongeveer 1,5 week verplicht vrij en dan mogen we langzaamaan weer opbouwen

Weer iemand anders vroeg over het netje onderop de pionnen, ik zal zo even foto's uploaden dat is makkelijker uitleggen :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:40

Nog even doorzetten Shan, dan heb je wel wat!!
Pief rustig aan doen met deze kou...das niet makkelijk, hihi!
Wel fijn dat het bultje steeds wat minder wordt.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:46

Hey iedereen!
Ik zwaai even snel, ben bijna op de Veluwe en daar valt mijn bereik altijd weg xD
Heb wel mee gelezen en ga vanavond anders wel even een bijleespost maken.
Moet wel zeggen dat ik nog nooit een dikke Arabier had gezien xD
Alhoewel... Wel stevige.
Ga nu ook zo'n stevig gebouwd exemplaar rijden op de Veluwe :) van een vriendin en haar dochter :) lekker even een flinke rit maken met de EV en AV :)

En jeetje esmé klinkt als een nare val :( dat is schrikken

Veder ben in ziekjes :P (zit nu ook misselijk in de trein) maar met Bayard gaat het ook niet goed dus vanmiddag komt de DA om bloed af te nemen. Hij is gewoon te rustig. Wil niet spelen en stond gisteren 3 uur lang in een hoekje van de wei (staleigenaresse belde mij)?
Hopen dat het iets simpels is. Hij heeft 2,5 week terug Pramox gehad dus wormen moeten er nu wel uit zijn. Maar misschien bloedarmoede of bloedwormen...

Fijne dag iedereen!

Edit: verkeerde smiley...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:50

Owh Corrina, ik hoop dat het meevalt...das geen goed teken dat hij zo stilletjes in een hoek staat. :(:)
Veel plezier vandaag!

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:56

Nee inderdaad niet goed, gewoon niet normaal voor zo'n jong paard...

Van de week nog een klein stukje met hem gewandeld, hij is zooo lief <3 maar denk dat als hij zich wat beter voelt er misschien wat meer los komt :P hij zou eigenlijk over 2 weken gecastreerd worden, maar dat ga ik afzeggen. Wil eerst tot de bodem uitzoeken wat er is.

Een andere av die daar vandaan kwam zat onder z'n wintervacht onder de wonden, ook ontstekingen die door de vacht niet te zien waren... Dus zit nu te twijfelen of ik hem moet scheren. Daar houd ik eigenlijk niet van want hij heeft een prima vacht en het nu ook lekker warm... Wat denken jullie?
Ik dacht misschien anders gewoon antibiotica geven voor de zekerheid... De wonden die ik kan zien zijn niet ontstoken en herstellen gewoon.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:05

Aw wat vervelend Corrine! Set heeft 1x zo'n doffe periode gehad en toen bleek het gelukkig alleen maar zand in de darmen te zijn dus dat konden we snel oplossen. Ik hoop dat Bayard ook gauw beter is!
Moeilijke keuze om wel of niet te scheren, kan me voorstellen dat je twijfelt.

Shan Piefie is cool :D Heerlijk om ze zo vrolijk te hebben

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:15

Zand in de darmen! Die had ik nog niet gehoord. Kan natuurlijk ook nog :) hij stond bij de vorige eigenaresse altijd op zand. En z'n hooi lag daar ook in. Dus die mogelijkheid is er ook.

En scheren voor veel zweet of rijden hoeft niet, zou dan puur zijn om te kijken of hij nog meer wonden heeft... Ergens dus wel zonde maar misschien wel handig... Heb ook helemaal geen scheer apparaat xD ach, straks goed met de DA overleggen wat die er van vind... Als het ventje er maar weet boven op komt :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:15

Oef wat naar Corrine. Doet me denken aan Nour z'n eerste jaar, idd ook wormen.
Ik denk dat je er goed aan doet te wachten met castratie, even het lichaam tijd geven om weer in conditie te komen.
Om die reden zou ik ook absoluut niet scheren, want dan moet het lichaam ook weer extra werken.
Wacht even DA af...
Verder heb ik destijds met Nour (had ik toen ook netjes volgens schema ontwormd) nog 4! x extra moeten ontwormen, oa met Panacur!!! En daarna nog kuurtje Heamolytan. Pas op de volle zomerwei in de klucht begon ie weer te glanzen. Dat was dik half jaar later.

Beterschap ook voor jezelf

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:36

Wow talithaa, dat is wel heftig zeg! Zo ellendig als er iets van metaal je lichaam in gaat, het er vaak ook weer een keertje uit moet -O- Fijn dat het weer zo goed hersteld is!

Baukje, onze paardjes staan in Rockanje, 15minuutjes stappen vanaf het strand O:)
Maar wat een ellende die rotstraal! Fijn dat Nour er niet op kreupelt, maar flink balen voor Silver! Gelukkig is hij wel in orde na zijn glijer, altijd afwachten zoiets.

Balen van Gary, hopelijk op de foto alles ok!

Katja, dat is niet best, die ruggenwervel! Is er niks wat er gedaan kan worden zodat hij niet meer verkeerd schiet? Aan bepaalde oefeningen ofzoiets?
En wat appart van de paardjes! Ben benieuwd of ze vandaag wel weer zoals normaal naar het hek komen.

Wat een onwijs vriendelijke en wijze blik heeft Yus zeg! Heerlijk.

Corina dat klinkt idd niet best. Nadesh heeft toevallig afgelopen maand ook beetje op die manier staan kwakkelen. Was heel stug in zijn bewegingen en somber. Stond vaak maar een beetje te staan, we dachten dat hij nog steeds wat depri was door Shamit. Maar sinds de Pramox wormenkuur voelt hij zich alweer stukken beter. Zat dus toch ook lichamelijk iets dwars en niet alleen psychisch. Kregen het advies om 4 weken na de Pramox weer mestonderzoek te doen, om zeker te weten dat alles eruit was.
Ik zou idd ook niet voor scheren kiezen, zo'n lichaam krijgt dan toch wel een klap. Tenzij het echt nodig is, nja maar even DA afwachten maar. Sterkte ermee in elk geval!

Zo ik ben weer bij geloof ik haha.

Hier gister met Raff een uurtje door de polder gefietst. Niet ideaal zoveel over het asfalt, maar vind het toch wel belangrijk dat hij ook wat meer rechte lijnen gaat lopen. Hoofdzakelijk gestapt en de stukken met berm lekker kunnen draven en meneer begint het echt leuk te vinden, toen we bij een pad kwamen wat 1 hele lange rechte berm had ging hij toch wel erg hard haha. Vol gas draven door de verspoorde berm, hij walsde overal zonder struikelen of misstappen doorheen.
Het was overigens al bijna schemer toen we gingen, dus hij moest echt al wat reflectie aan. Ja juist dacht ik.. want hij heeft nog nooit been bescherming of iets aan gehad.. 3 maanden geleden moest alles wat zijn benen aanraakte nog onmiddellijk DOOD! _-:( Maar 1 voor 1 omgedaan en paar pasjes gelopen, niks aan het handje +:)+ Ook de glibberende wapperen reflectie deken die erg veel geluid maakte bovenop de nierdeken, was no problemo! Trotse mams *\o/*

Afbeelding