arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:40

Youko schreef:
Iedereen is een beetje stilletjes hier. Zal wel door de vakantieperiode komen. Bij mij ook weer stil, had Tica net fijn in de training na blessures van een jaar, maakt ze een koprol anderhalf week vóór de wedstrijd. Helaas voor ons, was ze gelijk 3 weken van de baan ;(. Heb de afgelopen jaar zoveel pech met haar gehad. Ik had me voorgenomen dit jaar L2 te starten, maar ik kom gewoon niet aan de wedstrijden. Die ene wedstrijd die ik had kunnen rijden dit jaar, deed ze het goed. Nu moet ik weer opbouwen, wordt het langzamerhand een beetje zat. Ik denk dat ik in de twee jaar dat ik op mn huidige stal sta, maar bij elkaar een half jaar heb kunnen rijden. Ik heb dan ook de knoop doorgehakt en besloten om Tica te verhuizen naar een pensionstal... Het is daar een stuk rustiger, misschien wel beter voor mijn hittepetit. Wel jammer, want we hebben een leuk groepje op Waalzicht...

Jeetje balen youko.
Welke stal gaat je na toe?
Mo gaat ook met sprongen vooruit.
Heb nu al 2 of al zelfs 3 keer los in de gewone rijbak gereden en dan ging echt super:)

8 september wordt een beetje kort dag helaas voor MO dus dat wordt 2013

Youko

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:58

Dat is super dat Mo het allemaal zo fijn oppakt :). Ja hij is nog jong he, 2013 is toch prima. Je kan in iedergeval ook met je merrie starten.

Ja, zo hebben die paarden 10 jaar niks, en zo hebben ze om de haverklap wel iets :n.
Ik ga verhuizen naar een stal in de buurt, stal Nugteren. Hopelijk bevalt het, ben er wel een beetje huiverig om. Ik ken de stal niet echt. Maar het ziet er wel goed uit!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:57

Youko schreef:
Dat is super dat Mo het allemaal zo fijn oppakt :). Ja hij is nog jong he, 2013 is toch prima. Je kan in iedergeval ook met je merrie starten.

Ja, zo hebben die paarden 10 jaar niks, en zo hebben ze om de haverklap wel iets :n.
Ik ga verhuizen naar een stal in de buurt, stal Nugteren. Hopelijk bevalt het, ben er wel een beetje huiverig om. Ik ken de stal niet echt. Maar het ziet er wel goed uit!

Ow daar heb ik een poos geleden ook op een advertentie op gereageerd:)
Moet wel zeggen dat Barc er wel van opknapte van manege naar pension stal:)

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:06

Echt? Maar was het toch maar niks dan?

Ik ben van een pensionstal naar een manege gegaan. De mensen daar zijn echt superleuk. Heel anders dan mijn oude maneges. Maar het is misschien wat te druk voor haar. Ze is wel erg chagrijnig geworden, en dat terwijl ze dat nooit was vroeger. Ik wil die poging voor haar wagen. Tica moet lekker in haar vel zitten. Mocht het niks zijn, dan kan ik altijd terug (op de wachtlijst waarschijnlijk). Ook heb ik nog een tweejarige lopen, die volgende lente beleerd wordt. Financieel gezien gaat het mij niet lukken om twee paarden op de manege te stallen. De jonkie is dan wel te koop. Ik heb wel wat verwachtingen van haar, het is een mooi en sjiek dier met leuk bloed. Maar ja, eerst afwachten :) ;).

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:14

Uhh weet al niet meer waarom ik het niet gedaan had :roll:
Had foto s gezien en zag er netjes uit.

2 paarden is inderdaad ook best pittig ook kwa tijd :=
Maar ik doe het erg graag :D

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:16

@Youko; oei dat is balen! Hopen dat je meisje er snel weer bovenop is en dat het nu wat voorspoediger verloopt allemaal!
@Jeanette; klopt, Cuba van Monique. Hij is inmiddels al bijna een jaar in ons bezit, maar hij heeft erg moeten wennen. Het was ook de bedoeling dat mijn moeder ermee ging rijden, maar die had erg weinig tijd over naast haar andere paard rijden, de zorg voor alle andere paarden, het huishouden en haar werk. Daarom heb ik hem pasgeleden overgenomen en het klikt super tussen ons :)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 07:59

Leuk Vera!! Mooi paard hoor.

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:43

Hoi ik lees veel mee maar zet in dit topic eigenlijk weinig.

Ik heb een vraag wat zou voor jullie de motivatie zijn om meer AVS wedstrijden te starten?

Ik heb afgelopen weekend met de arabissimo mee gedaan en dit was echt ontzettend leuk maar er waren erg weinig deelnemers en weinig publiek. Ook op shows en op AVS wedstrijden komen steeds minder paarden en publiek.

Met een vriendin (die start bij de DAWRA) heb ik het er vaak over hoe kunnen we nou zorgen dat er meer animo is voor evenementen die het AVS organiseert? Ik start met een hengst en mag dus geen KNHS wedstrijden rijden (heb voor ik hem reed nooit veel gereden en maar 5 wedstrijden op een manege). Voor mij zijn de AVS wedstrijden dus een uitkomst (zo kan ik mijn punten rijden en dan als nog bij KNHS wedstrijden starten).

Hebben jullie nog idee, tips of bruikbaar commentaar die ik kan door sluizen naar de commisie gebruik?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:06

Ik lees hier eigenlijk ook alleen maar mee omdat ik op dit moment nog niet weer gestart ben.
Maar wil wel reageren op MyrnaV, denk dat de AVS wedstrijden opengesteld moeten worden voor of NRPSers of de andere stamboeken die dezelfde regels hebben om met hengsten te mogen starten als dat het AVS heeft, waardoor de wedstrijden misschien ook weer meer verspreid over het land georganiseerd kunnen worden, want voor mij is de reden te weinig deelnemers en ik geen trek heb om voor 2 proefjes die ik ook naast de deur kan rijden stad en land af te reizen.
En het geeft mij ook veel voldoening om juist goed te kunnen scoren tussen de grote kastelen, en dat de mensen toch ook een wat ander beeld krijgen van ons geliefde ras ;)

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:06

Hoi Myrna,

Ik denk dat geld voor veel mensen een punt is. Je kunt het maar een keer uitgeven.

Daarbij de afstanden die je moet reizen liegen er ook niet om. Ik denk dat er veel meer animo zal zijn als er meer centraal gelegen wedstrijden worden georganiseerd. Ook niet te veel meerdaagse activiteiten want wat er tegenwoordig aan stalgeld wordt gevraagd :( dat gaat helemaal nergens meer over. VB show Assen werd over de € 100 stalgeld gevraagd. Op de site van de betreffende locatie stond dat een box incl strooisel nog geen € 25 kost!! Ik snap wel dat er een deel van het stalgeld wordt gebruikt om de locatie te betalen maar toch.... Voor mij is dit een van de grootste NO GO's.
Daarbij de boxhuur anders aanbieden. Per dag en dan korting bij 2 of meer dagen bv.

Ook kun je anders gaan organiseren denk ik. Meer combineren heb ik het dan over. Waarom een Arabissimo of andere rijrubrieken (clinics/wedstrijden dressuur/western) niet samen met shows organiseren? Dat is minder reizen, meer paarden, meer publiek. Zorg dat het aantrekkelijk wordt voor iedereen :D
Maak van bv het NK de "Dag van het Arabische Paard". Zorg voor vertier (bv ponyrijden voor de kinderen, minikermis, ambachtenmarkt, ik noem maar wat) en zorg voor landelijke bekendheid.
Maak het leuk om mee te doen, promoot zo'n show overal (geef alle leden een poster om op de trailer te plakken bv), zorg dat het bij alle dierenwinkels hangt, laat mensen bij hun verenigingen flyers neerleggen.

Ideeën genoeg denk ik. Het probleem is alleen dat de neuzen (bijna) nooit dezelfde kant op staan bij de AVS leden. Initiatieven worden afgekraakt en de ego's van de mensen zijn belangrijker dan de vereniging.
Jammer vind ik dat. Ik denk dat het AVS eens een brainstorm sessie zou kunnen organiseren waarbij iedereen zijn ideeën kan opperen om zo weer het gezamenlijk vuur op te doen laaien om weer dingen gedaan te krijgen. Sla de handen ineen ipv van op iemands (denkbeeldige) gezicht :+ :+ Naar mijn mening zijn de ledenvergaderingen hier niet geschikt voor omdat dit veel te formeel is. Ga op locatie met leden en bestuur (incl commissies en DAWRA). Maak thema groepjes waar mensen op kunnen inschrijven en kijk wat daar uitrolt.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 13:36

Lief dat ik hier mag blijven.. :o

Ik reed geen AVS wedstrijden omdat die hier niet in de buurt zijn. Als ze dichter bij waren had ik ze zeker ook gereden.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:20

Ik heb via AVS gestart en gaat weer starten via AVS om dezelfde reden al Myrna.
Zou hebben we de kans om onze hengst te starten.
Zelf ooit eens de mogelijkheid gekregen om KHNS te starten met het paard van me Instructeur.
Maar toen werd Barc gecastreerd en ben ik met dat paard gestopt.
Maar Barc werd na een 1 jaar al ingeslapen.
Dus nooit de mogelijkheid gehad.

Ben nu wel bezig om de merrie klaar te stomen voor wedstrijden.
Hopelijk wordt ik met haar L2+1

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:43

Ik reed eerder alle AVS wedstrijden, hoever ik er ook voor moest rijden. De Beemster, Didam, Ijzerlo, Exloo, we reden overal heen vanuit Zuid-West Brabant. Ik heb dan gelukkig ook een lieve vader die het zelf erg leuk vindt en die het dus ook geen probleem vond om ver te rijden. Daarbij een paard wat braaf is op de trailer etc.

Ik ben zelf gestopt met alle wedstrijden, dus ook de AVS-wedstrijden, vanwege mijn studie. Ik studeer aan de andere kant van het land, dus heb geen tijd om door de weeks mijn paarden te kunnen trainen. Dan vind ik het voor de paarden niet eerlijk en ook best zinloos om ze wel mee te nemen op wedstrijd.

Vanaf januari/februari ga ik weer starten, het is dan ook zeker mijn bedoeling om weer alle AVS-wedstrijden te gaan rijden. Ik vond het altijd super gezellige wedstrijden, goed georganiseerd en gewoon een hele fijne sfeer.

Voor mijn stage heb ik een tevredenheidsonderzoek gedaan voor het AVS. Hierin heb ik ook gevraagd naar de redenen waarom mensen minder inschrijven voor keuringen en wedstrijden. Hier kwam vooral de afstand en de kosten naar voren. Bij de keuringen was ook regelmatig te zien dat men bang was dat de jury grote stallen en bekende voorbrengers zou voortrekken.
Het AVS is bekend met deze redenen, en er is mij gezegd dat ze er ook zeker mee aan de slag gaan. Of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, is natuurlijk maar de vraag.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:49

BabiiVeeraa schreef:
@Youko; oei dat is balen! Hopen dat je meisje er snel weer bovenop is en dat het nu wat voorspoediger verloopt allemaal!
@Jeanette; klopt, Cuba van Monique. Hij is inmiddels al bijna een jaar in ons bezit, maar hij heeft erg moeten wennen. Het was ook de bedoeling dat mijn moeder ermee ging rijden, maar die had erg weinig tijd over naast haar andere paard rijden, de zorg voor alle andere paarden, het huishouden en haar werk. Daarom heb ik hem pasgeleden overgenomen en het klikt super tussen ons :)

Bedankt, ik heb er gister voor de derde keer opgezeten. Hopen dat ze goed blijft, anders toch nog foto's. Tot nu toe blijf ik positief! :)

Jij in iedergeval heel veel plezier met Cuba gewenst. Ik zag hem wel eens langskomen op de Arabierenforum. Is een leuk dier :j. Aardig wat maat meen ik me te herinneren...

Wat betreft de AVS wedstrijden deel ik mijn mening met de meesten hier. Het is allemaal te ver weg. Is gewoon niet te doen :n. Ik zou het graag willen, maar niet voor de afstand die ik daarvoor moet afleggen. Het zou leuk zijn als er meer wordt georganiseerd in ZH :P.

Jes, is het niet L1 +1 om met te hengst te kunnen starten? Of is dat inmiddels veranderd?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:15

Uhh dat kan ook hoor youko :+
Zou wel weer een klasse schelen :j

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:22

Enkel bij AVS(en sommige andere stamboeken) is de regel van met je hengst starten en dat je dan met L1+1 startkaart kan aanvragen bij je hengst, start je gewone KNHS wedstrijden moet je L2+1 zijn geweest met een ander paard voordat je je startkaart met je hengst kan aanvragen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:31

Bren79 schreef:
Enkel bij AVS(en sommige andere stamboeken) is de regel van met je hengst starten en dat je dan met L1+1 startkaart kan aanvragen bij je hengst, start je gewone KNHS wedstrijden moet je L2+1 zijn geweest met een ander paard voordat je je startkaart met je hengst kan aanvragen.

Ow helder:)
Gaat volgend jaar startkaart aan vragen voor Mirka :j

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:42

@Youko; klopt, hij is behoorlijk aan de maat :) Bij de verkoop zei Monique dat hij 1.61 is, maar ik denk eigenlijk dat hij groter is. Binnenkort misschien nog maar een keertje meten!

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:37

Dank jullie voor de reactie!

Bren79 en Judith bedankt voor jullie uitleg en mening dit zijn de dingen die ik eigenlijk zelf ook had maar was benieuwd of er nog meer reden waren. Het stal geld in Assen was inderdaad bizar en heel ver rijden.

Vera ik had wel van het onderzoek gehoord maar was geen lid dus hoorden ook niet precies hoe en wat.

Ik weet wel dat we zelf ook accomaties mogen voordragen maar dat moet voor het volgende jaar en onder een bepaald bedrag (ben vergeten hoeveel dat was).

Het lijkt mij ook leuk om inderdaad een dag van het paard te doen en dan nog een soort Arabissimo (met western en show). Ik vond de Arabissimo met de nationale toen erg leuk maar dat werd door veel dressuur ruiter niet gewaardeerd geloof ik.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:37

Ik geloof dat een hoop ruiters bang zijn dat hun paard afgeleid raakt vanwege de harde muziek, wapperende plasticzakken en joelende mensen.

Persoonlijk vind ik dat je paard hier gewoon aan moet wennen, heb er zelf ook nooit problemen mee. Maargoed, zo ben ik ook van mening dat die halfdooie muziek tijdens de zadelrubrieken ook wel eens vervangen mag worden door iets met een bass erin :+.
Maar ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen het liever niet zo hebben, deels omdat de paarden er afgeleid van raken en deels omdat ze er zelf misschien van afgeleid raken, en dat wil je natuurlijk ook niet tijdens het rijden. :)

Toch denk ik dat er genoeg terreinen zijn waar 2 van deze evenementen makkelijk gecombineerd kunnen worden. In Roosendaal ligt bijvoorbeeld een ontzettend mooi hippisch centrum, waar ook plannen voor de bouw van een hotel bij het terrein op tafel liggen. Ermelo is natuurlijk ook heel geschikt, en zo zijn er vast nog veel meer van dit soort locaties.
Helaas kosten deze waarschijnlijk wel meer geld dan simpelere locaties, maar zoveel mensen gaven aan dat ze meer dingen gecombineerd willen zien. Ik ben ervan overtuigd dat evenementen op deze manier meer bezoekers en deelnemers zullen trekken.

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:16

@ BabiiVeeraa

Was blij bij mijn eerste zadelrubriek (bij de amateur) dat het rustig was maar de 2e was meteen in St Oedenrode met veel muziek, vlaggen en drukke paarden. Ik vond het erg spannend maar mijn paard is een echte arabier en die trekt zich van die gekkigheid niks aan :D

Het zou inderdaad erg leuk zijn om meerdere evenementen te combineren!

TanikaDiddan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:50

Hallo .
Zijn er nog foto's gemaakt van arabissimo dit jaar? Zo ja waar kan ik die vinden? Want ik heb wel gezocht maar kan niks vinden.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:13

Kopie bericht van Facebook Stichting Western Riding:

Zojuist de website geupdate! Op de woensdag zal er een demonstratie gegeven worden door Anky van Grunsven. Zij zal de verschillen en de raakvlakken tussen het dressuur en het western riding uitleggen. Kom dus allemaal naar De Uithof in Den Haag tijdens het Dutch Western festival 2012!! Voor het programma zie onze site http://www.dutchwestern.nl/ of http://www.swrn.info.

Willen jullie dit zoveel mogelijk delen? Alvast bedankt!

En dus doe ik dat braaf...:D ;)

Oh ja...en het arabisch volbloed paard / waaronder dawra geeft ook een demo die dag!! *\%/*

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:14

TanikaDiddan schreef:
Hallo .
Zijn er nog foto's gemaakt van arabissimo dit jaar? Zo ja waar kan ik die vinden? Want ik heb wel gezocht maar kan niks vinden.

Er zijn wel foto's gemaakt maar niet zoveel (was ook op mijn stalgenoten na geen publiek alleen mensen die met de ruiters mee waren gereden). Op het arabische paarden forum is ook een klein topic maar daar staan ook niet veel foto's.

Ik heb wel een paar foto's van mij met m'n paard tijdens de speed (onze 1e keer :) )
Afbeelding
542551_4111019706999_1205249394_n[1] by Myrna V, on Flickr

Afbeelding
Myrna-5 by Myrna V, on Flickr

Je zou het niet zeggen maar we waren het langzaamst :j . We gingen netjes weg maar maakten in de bocht voor het rechte stuk een one-eighty dus gingen de andere kant op in galop omdat meneer ineens een boomstam zag _O- . Haha het is zo'n grapjes! Hij vond het super leuk en ik dus ook :D

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:19

CounTree schreef:
Kopie bericht van Facebook Stichting Western Riding:

Zojuist de website geupdate! Op de woensdag zal er een demonstratie gegeven worden door Anky van Grunsven. Zij zal de verschillen en de raakvlakken tussen het dressuur en het western riding uitleggen. Kom dus allemaal naar De Uithof in Den Haag tijdens het Dutch Western festival 2012!! Voor het programma zie onze site http://www.dutchwestern.nl/ of http://www.swrn.info.

Willen jullie dit zoveel mogelijk delen? Alvast bedankt!

En dus doe ik dat braaf...:D ;)

Oh ja...en het arabisch volbloed paard / waaronder dawra geeft ook een demo die dag!! *\%/*

Lijkt mij echt super leuk ik hoop dat ik kan komen!