[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:11

succes Nicky, rustig aan komt alles goed :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:14

@nicky succes
@Annika jeej wat schrikken zeg, arme Ely
@woogy gelukkig gaat het beter met zaraar, blijft de koorst nu dalen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:28

*\o/* juultje liet weten dat hij nu 38,3 en later zelfs 38,2 had. Wel heerlijk traag is en aan het hoesten dus hij word verkouden. Kan niet blijer zijn eigenlijk haha :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:35

Yildiz, mijn andere 'veulentje' is ook van 2002! Is wel grappig dat Fu en Nikita dezelfde leeftijd hebben.
Wanneer is Tie jarig?
Fu blijft nog steeds wel nerveus, das ook niet erg als ie maar bij me blijft en geen gevaarlijke dingen gaat doen.

Kat, haha, sommige dieren kunnen idd heel beledigd doen als je een tijdje niet bent geweest, ik had vroeger zo'n hond.
Maar die tand zou ik ff afwachten, kan wel gebeuren, is nog de melktand.

Amy, lief dat Havanna je troost!
Bij mij heeft het ook heel lang geduurd hoor, voordat dat rotgevoel het een beetje naar de achtergrond ging.
Succes woensdag met scannen!

Bren is een beetje aan het elastieken met de stroomdraadjes..ze weten ook altijd wel weer wat spannends uit te vreten.

Djuun doet het ook goed, kan al helemaal naar het strand, straks gaat ze ook nog zwemmen! :))
Siel gaat lekker met je huis! :):)
Nu zie ik ook direct de reden dat ze op buitenrit mee gaat! Er staat voedsel langs de weg!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:36

Verdere post komt nog...de zadelmaakster komt er zo aan dus ik moet Fu gaan doen!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:08

@miranda spannend, succes!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:30

Milene, ik moet je filmpjes nog even kijken!

Kat, je paard was de laatste keer dikker dan Fu haha dus valt heus wel mee! Tuurlijk hou je het in de gaten en dan kun je haar ook zo weer dikker hebben met wat extra voer!
Maar het is echt spierverlies, dat heeft ze wel vrij snel. :j
Je veulie is wel heel erg leuk en veranderd zo snel, zijn kleurtje wordt zo tof!!
Ik kom snel weer langs! :))

Siel ik vind paars en groen juist prima bij elkaar staan.
Maar zwart is natuurlijk altijd goed.
Je behangetje was zo geinig, jammer dat dat eraf moest! :P

Lisa, helukkig gaat het wat beter met Zaar!
Hier ook altijd liefst de dokter om zondagnacht ofzo.. :roll:

Joyce haha, ik blijf het zo'n rookhok vinden waar Fame instaat! _O-
Lekker hoor zo, hoeveel wei heb je?

Haha Nicky, hier niks gemerkt van hyperheid!
Wel lekker gelest dus, waar werken jullie nu aan?
En irri van je afspraak, sommige mensen.. _-:(

Annika, wat küt! :(

Wij hebben een jaris en trekken alleen een zware kar paardenstront. :+
Als ik mocht kiezen nam ik iets heel groots en zwaars jeepachtigs zodat je zonder e de trailer erachter kan hangen. :))

De zadelmaakster heeft nog een klein beetje bijgevuld en nu mag Fu niet klagen voorlopig!
Had ook verder geen probleem, zadel lag goed en stevig en is nu erg lekker zacht.
Ben nog steeds heel blij met mijn zadel want een nieuw zadel voor hem kopen wordt denk ik een ramp.. :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:46

YamaSaki schreef:
Oke hier komen ze! (let niet op mn hoofd..dat is mn "ik ben ontspannen, maar geconcentreerd" blik :') ) Oh en meneer is moddermonster, dus dat zijn die vage vlekken.

De vorige keer dat Naf hier in de longeerkraal was..tsja :')
Stond ie op 2 benen, soms op geen (4 benen in de lucht ninja moves), omdat ie t zo spannend vond in die nieuwe omgeving. Toen ik er weer in ging werd ie iets rustiger en heb ik het goed afgesloten.
Toen ben ik dus te snel gegaan met hem alleen laten, want ik dacht "hij raast wel even uit"...niet dus hij wordt dan alleen maar heter, weer iets geleerd :P

Dus dat niet meer gedaan, maar gewacht tot ik begeleiding had.
Eerst met het halstertouw vast even door de longeerbak gelopen met hem, totdat ie rustig was en t wel prima vond. Mij volgen is gelukkig geen prob, want zelf ontdekken is enger dan bij mij blijven, dat is veilig. Daarna halster los en gebeurde er dit... (tijdje zo rondgelopen en gedaan totdat ie steeds vaker een fractie van mij af durfde).
View My Video

Toen was er ineens dit moment! *\o/*
Ik was zo trots haha en dat dan hierom :7
Maar zelf iets besnuffelen, was een grote stap voor Naffie, hierna ging ie nog meer zelf snuffelen door de bak heen :D
View My Video

Daarna nog even begonnen dus met het gymnastiseren/basis rechtrichten.
Hij kan heel goed achterwaarts..alleen dan met zn hoofd omhoog :P
Vanaf nu gaan we dus met hoofd omlaag oefenen, want dat is beter voor zn spiertjes :j
Ook ging het erom dat ie licht zn bekken kantelt, hij vind t nog lastig en slungelt alle kanten op, maar het is een begin :)
(vooruit is heel leuk...k had snoepjes in mn zak, die hij niet altijd mocht xD )
View My Video

Sorry voor alle tekst..maar wou t ff uitleggen haha

Je ziet wel dat hij nogal onrustig is, maar verder vind ik hem wel heel braaf.
Dit is echt zo'n paardje waarbij je alles heel rustig aan moet pakken, maar dat heb je al door volgens mij, haha!
Met achterwaarts doe ik het ook meer met mijn lichaam, als ik me groot maak loopt Fu al achteruit, maar jouwe is nog al adhd en let niet zo goed op je lichaamstaal, ik denk dat dat iets is om op te gaan letten. :j

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:13

Thanks voor de tips Miran, je verwoordt t idd helemaal goed :j
Dat zijn ook precies de dingen waar we aan gaan werken :D
Maar als je bedenkt dat ie de vorige keer alleen maar bokkend en racend door de bak ging en vele malen kijkeriger was vind k dit al een grote stap vooruit :)
Over een paar weken maar weer filmen, kijken of k dan verschil zie. Eerst maar oefenen :j

Fijn dat t zadel weer goed gevuld is voor Fu :D
Kan je er weer even tegen aan voorlopig ^_^

Hopelijk is t vervoer nog goed gekomen Nicky!

Arme Ely, maar snel weer beter worden :)

En...ff kwijt wie er koorts had..maar yaay gedaalde temp! :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:30

Zaraar z'n temperatuur schommelt tussen de 37,5 en 38,0 hij is über traag en sloom. Begint nu een natte neus te krijgen.

Jeej voor het zadel van Futs \o/

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:55

@miranda ong 1000M2 ze kunnen er prima lopen en trainen doe ik bij een vriendin. Fijn dat je zadel maar iets kleins was en weer top ligt

Hier net de stoute schoenen aan getrokken en met Assie bij mn vriendin getraind. Ze is erg nerveus door de hele verhuizing, vanmorgen met uit de wei halen ook lopen panieken. Op de trailer zetten was ook een ramp, klep dicht gedaan en vertrokken. Aan gekomen was ze ook zeiknat maar toch heerlijk gereden. Dan is ze weer helemaal de oude. Terugweg weer onrustig op de trailer en bij huis weer heel relaxd in dr stalletje. Het is ook zon dametje en dan komt haar arabische karaktertje wel naar boven. Over morgen gaan we weer wand dan hebben we les. Gewoon maar blijven doen en oefen ga er van uit dat het vanzelf weer normaal gaat worden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:05

klinkt alsof ze wil zeggen 'waar gaan we NU weer heen, ben net gewend soort van aan m'n nieuwe huisje'

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:16

@woogy ja ik merk dat ze het erg spannend vind en Asal en Fame aan elkaar op trekken. Als ik haar op de trailer zet moet ze dus weg bij Fame (het vertrouwde) ze moet gewoon leren dat ze wel weer terug gaat naar Fame. Ging het oude huis ook altijd goed nu hier nog

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:18

Vervelend Joyce dat ze moeite heeft met de verhuizing. Ik geef Nas elke keer heeeel veel tijd om te wennen maar verschilt natuurlijk ook weer per paard wat ze nodig hebben om er goed mee om te kunnen gaan :) Umoyax gaf altijd bar weinig om verhuizen, die was binnen een dag wel geïnstalleerd :+

Super dat Zaraar weer een beetje opknapt!! :) Lastig altijd van die vage dingetjes.

En fijn dat zadel maar een beetje aangepast hoefde te worden! Ik ben voorlopig onder de pannen met mn wintec maar zie nu al op tegen het moment dat er een ''echt'' zadel moet komen _O-

Had gisteren discussie op stal. Arabier zou nooit een goed familiepaard kunnen zijn en daar ben ik het pertinent niet mee eens :+ Wel is en blijft het ene paard daar meer geschikt voor dan het andere maar dat is niet rasgebonden. Nou, ja, als je dan een brave kon vinden misschien.
Toen ik zei dat vrijwel alle Arabieren braaf zijn werd ik nog net niet uitgelachen -O- Maar goed, het waren ook allemaal Haflinger-fans en dan een Arab aanprijzen was misschien ook niet zo'n heel goed idee _O- Maar blijf het jammer vinden, die vooroordelen over dit prachtige ras. Ze hebben zo'n fijn karakter..

Ennnnn hotel en vlucht voor WK Parijs zijn geboekt *\o/* Zin in! :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:32

@amy ik moet asal juist in het ritme houden anders neemt ze heel gauw een loopje met me en toen we terug waren wachtte er ook wel een mega berg hoor, een dik pak krullen in dr stal en een appeltje op haar, is bij haar vaak ook maar even dan weet ze het zo

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:42

Jeroen wilde nogal graag naar Parijs maar moet heel eerlijk zijn als ik zeg dat ik er echt helemaal geen zin in heb...weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat moet brengen ;)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:46

Hoi allemaal,

Lisa fijn dat ie een beetje opknapt en dat ie een snotneus krijgt. Komt de pruttel mooi naar buiten.

Annika wat ontzettend rot dat Dos zo tegen Ely heeft gedaan, dikke knuf voor Ely en dat ze maar snel hersteld.

Joyce, je dame dus helemaal van de wap. Misschien kun je de volgende keer Fame ergens meesmokkelen? Nu weet ik niet hoe groot je trailer is en ach komt vanzelf wel weer goed.

Amy, WK+Parijs= Gouden combi. Have fun!! en zonder beledigend te zijn, haflingerfans zijn nou eenmaal een beetje.. tja mutserig (hier iig)

Ik ben vanmorgen bij Rieky geweest en t is nog ff afwachten, heb een goede indruk achter gelaten en nu is het afwachten of dat meisje echt weggaat of niet. Wie een uitgebreider verslag wil pbt me maar.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:53

@jaleesa ze moeten juist leren even zonder elkaar te kunnen, kon eerder ook wel maar omdat het nieuw is is het spannend voor haar

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:55

Joh jij bent altijd zo fijn bezig met Asal, je weet zelf wat voor haar het beste werkt daar twijfel ik niet eens aan :D

Spannend zeg jaleesa!

Ahh :(:) mocht ie toch willen gaan mag ie bij ons aansluiten hoor :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:57

op de vloer slapen enzo ;) mee in je handbagage :D

Ik weet niet goed hoe ik het moet gaan brengen aan hem...das het echte vraagstuk

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:58

gewoon zeggen lijkt me :+ dat kan toch in een relatie? of heb je het al beloofd.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:59

Weet ik wel Joyce, maakte ook maar een geintje. Vandaar het komt vanzelf wel goed.

Wanneer is dat WK dan?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:00

@jaleesa oh dacht serieus dacht sl zie me fame overal al mee naartoe slepen

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:01

Als het dezelfde kamer is als vorig jaar hebben we een soort stapelbedje extra. Er is te weinig vloer om op te slapen _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:01

uhmmm :o beloofd is een grote uitspraak. hij wil een weekend weg en wilde dat combineren met of het EK of het WK en ik zei EK is te vroeg, kan de hondjes niet zo snel ergens onder brengen...maar eerlijk gezegd is reis hotel etc regelen voor Parijs een stuk duurder en meer gedoe en ik hoef ook niet zo gek graag...Weet wel dat ik het gauw moet gaan zeggen.

Ergens in november is het WK volgens mij