[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaleesa89

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:49

Daar bedoel ik heel bokt mee, dit is een van de weinige topics waar het er beschaafd aan toe gaat.
Maar misschien ben ik nu wel heel naief hoor maar hoe wil iemand je in vredesnaam via een pc dwingen op een veulen te stemmen, dat heb je toch zelf in de hand?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:50

tsja, beetje lief praten en vragen en op gevoel inspelen door te melden hoe zielig je veulentje is geweest en wat ze hebben meegemaakt etc..

Ik heb echt de hele tijd binnenpretjes om die kerel in z'n hooibaalpak _O- oh haha je had het over beschaafd :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:50

Siel ik vind het wel heel leuk om de overweldigend veel complimentjes over Ilya te horen en fans te hebben van hem, het is toch een keuze die je maakt om te fokken en ik vind de meningen erover superleuk om te horen, zoals iedereen wel merkt ben ik apetrots en ik vind de verkiezing dan ook superleuk.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:53

Lisa: Oke dat ff buiten beschouwing gelaten is het hier best beschaafd.
Katja: Ja Ilya heeft echt een fanbase, is gewoon niet normaal joh, boybands zijn er jaloers op.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:04

Natuurlijk is het leuk om te horen dat andere mensen jouw gefokte veulentje ook leuk vinden! Absoluut! Maar ik bedoel er mee, de winnaars zijn imo niet per definitie altijd de leukste veulentjes, maar vaak de mensen die ze het meest naar voren brengen en daardoor een grote groep volgers heeft gecreëerd :)
Niet iedereen is zo enthousiast met foto's, verhalen, anekdotes etc. plaatsen van hun paarden en hoe vaker je plaatst, hoe meer aandacht je nou eenmaal krijgt en hoe sneller je hoger zal eindigen bij zo'n verkiezing :)

Zo'n verkiezing is natuurlijk leuk, maar vind het voor degene die weinig of geen stemmen krijgen altijd een beetje sneu overkomen. Net alsof hun veulentje dan niet mooi, leuk of lief is.

Daarom zeg ik: zolang je zelf maar supertrots, gek en dol op je veulentje bent, zal het je toch worst wezen wat een ander daarvan vind? :)

Dus voor mij hangt er weinig waarde aan zeg maar :+ Bedoel je ziet nog vaak genoeg langskomen "Die en die was zilveren hengstveulen van 200~" En dan vind ik dat leuk voor hun hoor, maar moet dat dan elke keer als je een fototopic opent serieus herhaald worden? :')

Ow en vaak stem ik toch wel op een veulentje, waarvan ik de bokker "ken" zeg maar, omdat je toen heb meegeleefd met hun en dus ook het paard en het verhaal mooi is, maar heb nooit zin om al die pagina's door te scrollen van alle opgegeven paarden.
Dus als meer mensen dit zo doen, dan heeft het zeker nut om in veel HK-topics mee te kletsen :7

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:05

dat is waar, als je zo'n spammer bent als ik maak je veel meer kans :P het zijn altijd de grote topic-makers inderdaad.
ha ja er zijn er een paar die het altijd in de topics zetten, lol.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:07

Ilya heeft idd wel een grote fanbase ja en je houdt de fans ook wel tevreden met genoeg foto's :P

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:17

Hihi dat kan ze zeker ja.
Maareh heb zin in morgen!! Ga dan op gesprek bij de Burgmeijer :D Doen jullie duimen voor me??

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:17

ik ga duimen voor je! hoe laat moet je?

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:22

Das t mooie, mocht gewoon langskomen wanneer mij goed dunkte. Mijn taxi (vriend) gaat hier rond 9 uur weg dus dan ben ik daar rond 11.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:25

+:)+ Fingers crossed hiero!

Kun je dan meteen bij Adje vragen of ie nog iets light of medium oil heeft liggen voor n arab (pleasure show)? :P Mocht die van Paulette niet doorgaan... |(

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:27

Yildiz ik doe t zo, dus wil je dat serieus of ??

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:52

Jaha, vragen staat vrij toch? Iets tweedehands, die kleur met flower tooling en veel zilver! :j

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 05:56

Yildiz, dan lees ik zo vroeg dat jij te paard piemels zag :+ ... Knappe Nour, fijn dat het zo kan met je wilde hengst!
Nicky, succes vandaag, ben erg benieuwd wat ze zeggen/vinden... Let us know!
Kat, dat zul je vast gemist hebben, een lekker ritje....
YS, is dat het haha, ik ben inderdaad wel een stuk groter.... :j

Thx dames... Yildiz, freelander heb ik ook naar gekeken of een Hyundai Tucson, dat lijkt mij ook wel wat...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 06:54

YildizArabs schreef:
Jaha, vragen staat vrij toch? Iets tweedehands, die kleur met flower tooling en veel zilver! :j

Géén roundskirts, wel butterfly <3 als ik dan toch bezig ben...
Maar uhm...eerst maar eens dat gesprek! ;) Heel veel succes! *\o/*

Piemels op de vroege ochtend, hoe mooi kan je dag beginnen! _O-

Oh je mag geen zieltjes winnen? -O- Hoe moet dat nou met al die mensen die ik al op voorhand had omgekocht hahaha?! :+
For real, het is leuk als je wat stemmen krijgt maar eerlijk gezegd weten we zelf toch wel wat ze waard zijn, tis gewoon voor de fun. ;)

Fijne dag iedereen, ga eens aan het werk, liep zo achter dus hele dag kantoordag, administratie en rapportages ingepland blegh...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:37

Jeetje, jullie kletsen wel aardig door zeg!

Ik zou nog niet stoppen met de excem muesli, Amy, ik zie hier Dos nog flink jeuken |( Ik ben wel fan van Marstal voer, vooral op de havervrij deed Ely het altijd super!

Leuk dat je een nieuwe bijrijdpony hebt, Eline!

Fijn dat Silver weer zo lekker gaat, Baukje! Heerlijk filmpje ook!

Geweldig dat je op Zaar hebt gezeten, Lisa! Balen dat ie nou opeens koorts had...

Toch een heerlijke buitenrijpaard, die Djuun he?

Lastig hoor, Kelly, ik weet het ook niet, maar het lijkt wel lang te duren zo... Seniores priores is fijn om ze wat dikker te krijgen! Sloft ze zo?

Knappe Nour! En je meisjes gaan ook zo lekker!

Haha die Dayem! Ben benieuwd wat ze bij Den Hoek van hem vinden!

Ilyaaaaa <3 met z'n mooie zwarte benen!

Fijn dat de grondwerkles met Naf zo goed ging, Milene!

Mooie foto van jou en Fuego, Miranda!

Heftig, Amy :(:)

Prachtige schimmel inderdaad!

Hardlopen is aan mij echt niet besteed haha

Ik vind Setje ook niet te dun hoor, Katja, maar Ely bleef met Euf aan de voet ook erg hongerig, terwijl ze vet zat had...

Wat staan je paarden er fijn bij, Joyce, heerlijk!

Zo mijn kleine knulletje ook maar eens aanmelden voor de veulenverkiezing!

Succes, Jaleesa!

Jeetje, meiden, wat ik nou weer voor dag heb gehad gisteren... Ik stond met m'n man bij de Gamma om behang uit te zoeken, word ik gebeld door een stalgenootje dat m'n ene paard m'n andere paard compleet in elkaar getrapt had en dat ze ze nu apart hadden gezet, maar dat ik maar beter kon komen.
Wij snel naar stal dus. Kom ik daar, staat Ely helemaal in shock in haar stalletje, zweten, koppie laag... Ik haar de stal uitgetrokken, ze liep echt baggerstijf. 3 grote hoefafdrukken op haar ribben met verdikking, hele schouder beurs, flinke winkelhaak op de schouder en flinke verdikking op de hals. Alles even afgespoeld en een stukje gestapt en toen leek ze wel weer aardig bij te komen...
Volgens stalgenootjes mag ik blij zijn dat dit overdag is gebeurd en er mensen bij waren, want Dos wist van geen ophouden. Wat dit nou getriggerd heeft, geen idee... Het dondert al een beetje vanaf het begin dat Dos wat heftig is naar Ely, maar niet zorgwekkend, beetje wegjagen en laten zien dat zij de hogere in rang is. Maar nu laat ik er lekker 2 paddockjes van maken, ik neem het risico niet meer... Dos staat voor vandaag in haar stal en Ely kan in de paddock lopen tegen de stijfheid.
Gisteravond nog even geweest, toen was ze naar de paddock gelopen, want er lag mest, maar bochten gaan verdomd moeilijk, schouders doen natuurlijk hartstikke zeer :(:) Gelukkig geen koorts, ze eet en mest gewoon, maar jeetje wat ben ik geschrokken...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:42

Ely :(:) vind het zo erg voor je, alles ging net zo goed. Echt bizar en niet te verklaren, ben echt benieuwd wat Dos bezield heeft.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:43

jemig dat klinkt behoorlijk heftig. Hoe groot is de paddock? Misschien te klein voor Dos haar grote ego?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:48

Ik ben niet zo snel onder de indruk van een keer een tikkie of een beet, dat hoort nou eenmaal bij kuddes. Maar dit is zo excessief, ik kan het gewoon niet verklaren. Ze staan al anderhalf jaar samen en staan vaak van hetzelfde plukje hooi te eten :?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:53

Waar ik als eerste in een 24-7 buiten paddock kwam met Tag, Pony en hun KWPN vriendin was dit ook niet het feest wat het zou moeten zijn. Tag werd compleet aan gort gebeten en geslagen door de warmbloed. Pony was voornamelijk aan het vluchten voor het grote dier terwijl die ook altijd neus aan neus door de wei en paddocks gingen. Wat het rijpaard uiteindelijk zo vreemd maakte weten we nog niet, later bij anderen ging het wel goed.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:56

Woogy schreef:
Waar ik als eerste in een 24-7 buiten paddock kwam met Tag, Pony en hun KWPN vriendin was dit ook niet het feest wat het zou moeten zijn. Tag werd compleet aan gort gebeten en geslagen door de warmbloed. Pony was voornamelijk aan het vluchten voor het grote dier terwijl die ook altijd neus aan neus door de wei en paddocks gingen. Wat het rijpaard uiteindelijk zo vreemd maakte weten we nog niet, later bij anderen ging het wel goed.

Stom he, dan denk je het helemaal ideaal te maken: altijd buiten kunnen staan, onbeperkt eten, vriendinnetje erbij en dan doen ze dit...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:04

Jeetje wat een verhaal Annika. Hoop dat ze gauw aan de betere hand is :(:)

Nou, stress stress. Ik had via via een auto kunnen lenen. Zij zou er om 8:00 zijn. Om 8:15 zei ze af... Hals over kop een auto weten te regelen maar 10:00 gingen we nooit meer redden.... Godzijdank kan m'n afspraak naar 14:00 worden verzet dus we gaan straks weer een poging wagen :+ Keep you posted :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:06

wow dat is echt banketstaaf Nicky, wel succes alsnog!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:08

Jeetje Annika, schrikken zeg :\
Je weet het soms toch niet, bij Djuun is het een hele zomer goed gegaan, op soms een bijwondje na, maar dat hoort er bij. Toen een paar weken geleden die lel tegen d'r achterbenen en nu is ze zaterdag weer tegen d'r voorbenen getrapt, weer een schaaf wond. Stelt gelukkig steeds niks voor, maar ze gaat voorlopig alleen nog maar haar bff naar buiten...

Djunnah bij uitgelicht :):)
:')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:09

Ooh, lekker dan Nicky, fijn zulke afspraken maken, wat zijn sommige mensen daar toch makkelijk in...