[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:14

Waarom zijn al die AVS dingen altijd zo'n *piep*eind weg? :+ Ik zou alleen al willen komen kijken, maar om voor alleen kijken ruim 2,5 uur te moeten rijden :+

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:17

Ow echt? Ja het rare vind ik dat dr osteophaat 2 maanden geleden zei dat het de bespiering was die eenzijdig was en de chriro zegt de bekken. Ik ga maar flink aan de training dan. Althans, geisha :P
Ik kan bij haar alleen nog niet de dubbele longe buiten"teugel" achter de benen langs doen. Paniek!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:18

IJzerlo is vanaf hier ook meer dan 2u, jammer.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:19

Ijzerlo is een beetje uit de buurt helaas. Leuk om te doen, Jolinda.

Fijn Tam, een goed zadel.
Nicky, jammer van de verzorgster. Maar als het meer werk oplevert dan bespaart schiet het ook niet op.
Mish ziet er wollig uit en een beetje slaperig.
Scheef bekken is lastig, maar met trainen kan het wel verbeteren. Googlen, het is een vloek en een zegen. Enerzijds kom je snel meer te weten(wat het is), anderzijds vaak meer dan je lief is (alle mogelijke complicaties).
Shan, heerlijk topic met die zomerfoto's. Hopelijk wordt het gauw zomer (of in ieder geval zonniger dan nu).
Mijn Vos ligt al de hele week, ongeveer iedere dag in de modder te rollen, als hij in de wei staat. Kom ik aan op stal, is hij egaal modder grijs opgedroogd. Veel poetsen dus deze week. We hebben lekker gereden deze week, en ook nog een oefenparcours gedaan.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:20

Vanaf hier ook zo ongeveer, al helemaal met trailer.. Maar…. We gaan het toch maar lekker doen :). Heb er nu al zin in. Lekker weer crossen, yeehaa :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:20

Herkenbaar, Set ligt ook elke dag in de modder en ik vroeg me al af of ze ergens last van had :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:22

Goeie vraag :+

Ik vind ook dat bijvoorbeeld een NK (show bijvoorbeeld maar dit jaar ook gezien binnen de westernsport) gewoon in het midden van het land moet zijn maarja... kosten, bezuinigingen, geschikte locatie vinden, ik begrijp wel dat het niet makkelijk is. Dus nouja, dan maar een eind rijden :+

Vriendin van mijn oom die rijdt dressuur wedstrijden en als wij het dan hebben over " redelijk in de buurt" is het ongeveer tot een uurtje rijden. Dan is haar reactie echt: "wtf, bij mij is "in de buurt" starten een dorpje verder" :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:28

Ja haha, reguliere dressuurwedstrijden zijn er hier genoeg te vinden in de buurt :) Geloof alleen rottiger voor het binnenseizoen dat je twee proeven kan doen, maar in principe sta je met een half uur bij best een hoop stallen :)

Zag trouwens ook een foto van Mish voorbij komen, ik zweer het, die lijkt zo op Djuun met dat koppie. Ben zo benieuwd hoe ze er over een paar jaar uitziet :)

Djuun dr benen waren vandaag ook weer lekker vies (heeft deken op he :P ), maar vind dat alleen maar fijn, betekend dat je een paard hebt die lekker buiten staat :D

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:29

O Katja, en dan heb jij een origineel witte. Ze heeft last van witte buikigheid waarschijnlijk. Even kijken waar Ijzerlo ligt, maar anderhalf uur rijden van ons vandaan. Valt nog mee.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:51

kellaxy schreef:
Ow echt? Ja het rare vind ik dat dr osteophaat 2 maanden geleden zei dat het de bespiering was die eenzijdig was en de chriro zegt de bekken. Ik ga maar flink aan de training dan. Althans, geisha :P
Ik kan bij haar alleen nog niet de dubbele longe buiten"teugel" achter de benen langs doen. Paniek!!

Longe kan je prima over de rug doen, doe ik ook en werkt prima :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:00

Iemand uit die groep heeft een oud paard wat vorig jaar geblesseerd is geweest en zij is bang dat door het veulen dat paard gaat rennen en dan weer wat aan haar pees krijgt en ingeslapen moet worden (hoe bedoel je doemdenken...).

Ahhhh lieve Mish, ze heeft zo'n lieve oogopslag!

Geisha behandeld door de chiropractor, gelukkig weet je nu wat het is!

Gisteren toen het ein-de-lijk droog was Doortje en Dos bij Ely en haar BFF (bruine KWPN-merrie) gezet. Weinig actie, even snuffelen, even gillen. De enige actie was toen Doortje tegen Ely's kont aanliep en Ely vol uithaalde := Ely heeft volgens mij nog niet door dat zij er dalijk ook zo één krijgt haha.
Aangezien dat zo goed ging, hebben we de 2 ruinen er ook meteen maar bijgezet. De Welsh A (die trouwens kleiner is dan Door) was heel geïnteresseerd, maar ging wel goed. De Arabische Ruin heeft een kwartier volgehouden dat er toch echt geen veulen in de bak was (pontificaal de andere kant op kijken). Uiteindelijk wat gesnuffeld en toen was het goed.
Daarna de dominantste erbij gezet en daar was Doortje wel erg van onder de indruk. Dat paard kwam ook echt binnen met een enorme attitude.
Toen ging het regenen dus de hele zooi maar weer binnengezet en Doortje viel meteen in een diepe diepe slaap :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:13

aww lieve Door, al die nieuwe indrukken :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:05

Annika, dank je! Wat een vreemde bedoeling zeg, een paard heeft altijd kans op blessures, of het beestje nu binnen, buiten of met nieuwe paarden komt te staan.. Lekker kort door de bocht ;( .. Leuk dat ze door de indrukken zo lekker in slaap valt.. <3
Tam, leuk, spannend!! Fijn dat je ook een goed zadel hebt... :j
Nicky, fijn dat het zo opgelost kan worden met je verzorgster.
Lil, leuk, uploaden maar..
Shanna, nog wel even op proef hoor, vanavond denk ik maar even een rondje maken.. Heerlijke foto's.. :D
Kelly, schrikken, maar dat komt vast nog wel goed! Ben wel benieuwd naar de mogelijke oorzaak trouwens.. Ik doe de lijn ook gewoon over zijn rug heen hoor, Silver vindt de lijn niet eng, maar wil nog weleens ineens met mij spelen en dan vind ik die lijn dus wel eng ;).. Hier trouwens ook een enorm scheef paard, scheelde rechts ten opzichte van links 3 cm aan bespiering, nu nog maar 1, dus hard werken.. Wie heb jij laten komen?

IJzerloo is een beetje te ver weg :(

Ik heb vanmiddag les met de Fries van mijn stalgenoot (die verzorg ik ik nu 1,5 maand en dat zal nog wel een week of 6 doorgaan, stalgenoot is net bevallen)..

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:09

Ik heb amber koppen. Die komt hiet standaard aan stal en is tevens ook DA. Ook wel fijn vind ik :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:12

kellaxy schreef:
Ik heb amber koppen. Die komt hiet standaard aan stal en is tevens ook DA. Ook wel fijn vind ik :)

Die doet wel een hoop met paarden :D

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:54

Iloontjeehh schreef:
Ik heb altijd geleerd dat je in de western ook niet mag praten maar volgens mij wordt er niet heel moeilijk gedaan over even een woordje tegen je paard maar ik weet niet precies of dat nou een ongeschreven regel is of niet...

Je moet wel praten met reining proeven, je leert je paard stoppen op wow en op een kusgeluid aangalopperen en versnellen...

Ik zou niet weten hoe ik t zonder zou moeten doen haha...
Laatst bijgewerkt door BarbaraNova op 24-01-14 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:07

kellaxy schreef:
Trouwens, Googlen en bokken is ook niet heel geruststellend als je zoekt op scheve bekken.. :=

Kel, mijn ruin is nu 20, ik doe een paar keer in de week wat oefeningen die ik 12 jaar geleden kreeg van kliniek wassenaar en hij doet nog steeds alles dus maak je niet al te druk. Gewoon goed gedosseerde arbeid en oefeningen en rust is t best.

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:11

Voor iedereen die nog sneeuw vrij is .

Afbeelding

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:13

Effe snel bijgelezen, weinig reactie verder, sorry. Kind is ziek dus slaap er weinig met zo n klein prul erbij in bed...voel me beetje zombie pfff

Miran, mijn ruin vindt t ook niks in zijn up naar buiten. Kan je dochter niet mee op de shet of shet mee als handpaard?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:12

Ok ok :). Filmpje:

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:39

barbaras schreef:
Iloontjeehh schreef:
Ik heb altijd geleerd dat je in de western ook niet mag praten maar volgens mij wordt er niet heel moeilijk gedaan over even een woordje tegen je paard maar ik weet niet precies of dat nou een ongeschreven regel is of niet...

Je moet wel praten met reining proeven, je leert je paard stoppen op wow en op een kusgeluid aangalopperen en versnellen...

Ik zou niet weten hoe ik t zonder zou moeten doen haha...

Zou kunnen hoor, ik weet het ook niet zeker. Nooit reining gedaan, haha. Doe jij wel aan reining?

Ziet er goed uit Lilian!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:56

@katja nooooo geen sneeuw hier gelukkig nog niet maar mag van mij ook wel weg blijven
@lilian mooi filmpe
@anika wat sneu voor doortje kleine meisjes worden groot
@sieltje hier net zo, maar enkel dat je binnen 2 proeven kan maar in de winter vind ik 1 ook prima

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:28

Ik baal, Ely in de ziekenboeg :(:)
Ze had al een tijdje mok en dat is nu waarschijnlijk gaan ontsteken. Dik, warm been. Dus de komende dagen aan de antibiotica en zoveel mogelijk binnenhouden, arme knol...

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:36

Oh nee Annika… Niet leuk! Beterschap voor Ely!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:43

Leuk filmpje Lilian!
Beterschap Annika. Ziek paard, nooit leuk.
En ook nog gecondoleerd voor de overleden oma en paard wat ingeslapen moest worden. Sorry, beetje laat. :(:)