[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:32

Fijn dat je een goed zadel hebt nu, Tamara!

Een verzorgster kan heel fijn zijn, als je een goede hebt. Ik heb ook verschillende verzorgsters gehad. Bij sommige zat ik thuis op hete kolen omdat ik het niet vertrouwde (dat duurde dus nooit lang) en nu doet mijn beste vriendin/nichtje de paarden als ik een keer niet kan en kan ik het ook echt uit handen geven.

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:17

Fijn Annika dat ze lekker in de groep kunnen.

Oh vertel Tamara :)) En wat goed van je zadel!

Ik heb het er zojuist verteld en ze dacht al zoiets te merken, gelukkig :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:31

Tamara fijn zadel he! Ik heb hem ook en vind hem heerlijk :D

Annika jammer dat ze niet in de andere groep kunnen. Hoezo heeft iemand geklaagd dan?

Nicky fijn dat je dat nu achter de rug hebt! Ik ben ook altijd verzorgster geweest en ik kwam altijd me afspraken na en deed absoluut niks wat niet mocht..
Maar dan nog moet ik zelf absoluut niet aan een verzorgster denken haha. Tenzij ik ooit niet anders kan maar dan zal het iemand zijn mrt ervaring met gevoelige paardjes/arabieren. Iemand die al een eigen paard gehad heeft of iets in die richting en een wat ouder persoon. Nope, no way dat ik een 16 jarige aan geisha toevertrouw. Zeker niet in deze toestand haha..

Vanavond om 6 uur komt de chiropractor/DA voor geish dr bekken/nek en darmschimmel. Ben benieuwd!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:58

Wat is er uiteindelijk uitgekomen dan, Nicky? :) Stopt ze ermee?

Ik weet ook niet of ik zomaar een bijrijdster/verzorgster zou willen hebben hoor. Dan heb ik liever dat paardje een dagje extra in de wei staat. Er kan zoveel fout gaan, schiet er dan door mijn hoofd heen.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:18

Ladies :). Ben ik weer.. Kennen jullie dat, zo'n week dat je van achter niet weet dat je van voren leeft? Ik reed vanochtend naar mijn werk en was opeens een heel deel van mijn autorit kwijt. Tijd om wat langer te slapen denk ik..

Lekker Tam een goed zadel. Zo belangrijk en wordt vaak zo onderschat.

Nicky, wel jammer van je verzorgster. Maar vind wel dat je gelijk hebt, het gaat om vertrouwen. Wanneer je een verzorgster bent dan zorg je voor het paard alsof het de jouwe is. Dus dat is een band opbouwen, vertrouwen winnen, knuffels en liefde geven. Dus kan me voorstellen dat het dan niet leuk is als iemand binnen 30 minuten het erf weer verlaat.

Ik ben gister gefilmd tijdens het rijden. Staat wel op Facebook, maar zal ook nog even hier plaatsen. Vond het wel leuk, alleen is ze ontzettend traag momenteel. Ik rijd het liefst zonder spoor en zweep dus moet haar nu soms echt een schop verkopen...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:59

Verzorgsters, vind ik ook moeilijk.
Ben nogal pietje precies bij me paarden :o

Kwa deken staat Mo onder 180 gram en voelt er lekker warm onder.
Is zelfs nu al aan het verharen..

Vandaag Mootje dag je vrij gegeven.
Heeft een tijd op de paddock gestaan en een beetje gedut.
Meneer stond in zijn favo hoekje op rust stand *D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:14

Ik heb het idee dat heel veel mensen verzorgers moeilijk vinden :j je moet maar net iemand vinden die er precies zo in staat als jij, ik denk dat het anders namelijk al heel gauw fout gaat.

Foto'tje van Mish gehad van Sodeletuut @ bokt :D
Afbeelding
<3 Wollige poown.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:31

Wat fijn dat je een zadel hebt Baukje! Kunnen jullie lekker km's gaan maken! Super dat ie zo braaf is joh!

Ja instructie.. Tot nu toe hebben we Shief zelf 'opgeleid' ( :+ ), maar willen wel les gaan nemen :j Ben ook van mening dat de combi van paard+ruiter(s) met de instructrice/instructeur moet klikken. Ben nog niet echt op zoek gegaan eerlijk gezegd!

Awadi (sorry ik ben je eigen naam vergeten), wat een smeerkees haha die heeft lekker gerend! Vieze pootjes en buik, wel schattige wollie hoor! En wat goed dat Jim al braaf op de poetsplaats staat!

Wat jammer Annika dat er iemand moeilijk doet, wat had diegene gezegd? Haha Doortje krijgt praatjes zo te horen!

Tsja verzorgsters, ik was er zelf natuurlijk eentje met Pers. Ik denk ook dat het heel erg moet klikken met de eigenaar van het paard, wij lagen nl heel erg op 1 lijn, waardoor het met Pers eigenlijk vanzelf ging. Al gauw verzorgde ik 'm 5 dagen en mocht er alles mee doen.
En in principe ben ik nu ook een soort verzorgster en heb ik een verzorgster :)) Shief doen we natuurlijk met z'n 2. Eerlijk is eerlijk, ik denk dat het heel bijzonder is hoe wij 2 met elkaar om gaan en daarmee weer met Shief. Wat zij denkt zeg ik, en andersom. Ook wat betreft Shief hebben we dezelfde omgang, manieren van leren, commando's.. eigenlijk alles. Blijf het vaak bizar vinden hoe goed het gaat zo samen, we hebben echt nóóit ruzie of een meningsverschil, echt nooit. En we zijn even gek op ons meisie, dus dan wil het ook wel :)

Tam, fijn dat je een zadel hebt!! :D Dressuurzadel toch?

Ze groeit al aardig Eline!

Wat een rotweer buiten ^)
Om jullie op te vrolijken!
[ITP] AV Sharifa KSI in het zomerzonnetje

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:36

Ik moet ook zeggen dat ik het heel bijzonder vind om te horen dat jullie zo samen een paard hebben en dat dat helemaal zomaar goed gaat! Echt respect hoor, fijn dat de samenwerking ook zo soepel loopt :) Hoor je wel eens anders.

Ik heb het nu ook echt getroffen met mijn bijrijdpaard hoor, heb het geweldig en de eigenaresse laat me ook best wel vrij, dat is prettig. In ruil voor dat vertrouwen doe ik dan ook mijn best om het vertrouwen waard te zijn :)

Leuk topic hoor!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:40

Ik denk ook dat ik nooit met iemand anders samen een paard kan hebben dan met haar :j

Ja ik snap precies wat je bedoelt :) Als ze je zoveel vrijheid geven wil je ervoor terug geven dat je goed voor hun paarden zorgt!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:46

Tammy_ schreef:
Oh ja en ik ben sinds gisteren 'de vriendin van' geworden *D :+: :):)

Dus niet meer singel :P

Kwa Instructie ervaringen hoef ik jullie niet meer te vertellen :') {:)-:(

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:50

Ze stopt met verzorgen. Pak van m'n hart :P

Wollige poon :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:58

Zeker knap! Ik zou het niet makkelijk kunnen gok ik zo.

Nou de chiropractor is geweest.(schrijf je dat eigenlijk zo? :') )
Ze heeft echt een bekkenprobleem. Erger dan we dachten maar het is op te lossen. Ze heeft het al langer dus het is niet bij mij gebeurd. We hebben wel een vermoeden waardoor het komt. Ga ik niet openbaar neer zetten maar ik kan het evt. Pb'en.
Het is een soort bekkeninstabiliteit. Vandaar die puntbillen.
In ieder geval kreeg ze accupunctuur om rustig te worden (hielp niet haha) en daarna ging ze de bekken manipuleren. Ze kon echt nog niet teveel aan de achterkant zitten omdat het erg gevoelig is. Ze heeft er toch wel pijn aan. (Aha, toch stukje gedrag). Nu moet ik de komende 3 weken longeren, longeren, longeren. Aan de dubbele longe en dan komt de chiro 13 februari terug om te kijken naar het verschil en of het geholpen heeft. In het ergste geval moeten er foto's gemaakt worden..

Iemand ervaring hier mee? Ze zei dat het gewoon verholpen kan worden maar is dit ook echt zo?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:11

Kelly, ik heb niet dezelfde situatie maar Shief is vooral gewoon scheef, ook haar bekken. En die zijn na heel veel longeerwerk en 2x osteopaat al rechter geworden :j (en Shief was al bijna 13 toen we daar mee begonnen, geisha is nog jong :) )

Maar echt bekkeninstabiliteit, geen ervaring mee :n

Ben overigens wel benieuwd naar wat je bedoelt per pb :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:26

Jammer dat Doortje niet in de andere groep kan Annika, maar misschien is het wel net zo makkelijk bij Ely, wennen moet ze toch :) Haha, zo te lezen is ze een pittige tante dus ze zal vast haar mannetje wel staan :D

Leuk Tamara, gefeliciteerd en geniet ervan! En ook een zadel gevonden *\o/*

Ik zou het ook lastig vinden qua verzorgsters, gelukkig doen mijn zus en ik vrijwel alles samen en anders heb ik ook mijn zusje of buurmeisje die haar paard ook bij ons in de paddock zet dus dat komt altijd wel goed.

Leuke foto Eline!

Oooh heerlijke foto's in jouw topic Shanna! Ik verlang weer zo naar het voorjaar en de zomer! {:}

Ik ben ook wel benieuwd wat je bedoelt Kelly :) Lastig dat het toch erger is dan je dacht maar je moet ook maar weer zo denken dat je er dan goed aan hebt gedaan om het in ieder geval te laten behandelen. Ik heb er geen ervaring mee verder.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:49

Ja zeker. Maar ik hoop wel dat het echt recht te krijgen is en dat ik hiermee nog kan dressuren en springen later? Ik wil namelijk wel gaan starten met geisha. Geen ambitie om de GP te halen natuurlijk :') :') maar zou wel leuk zijn om überhaupt alles met dr te kunnen doen. Shanna hoe vaak longeerde je in de week en hoe? (Bijzet oid)? En reed je toen wel op shief?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:52

Trouwens, Googlen en bokken is ook niet heel geruststellend als je zoekt op scheve bekken.. :=

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:06

Shief heeft er weinig last van qua pijn iig, daar merken we niks aan. We kwamen er achter dat ze dus heel erg links gebogen is, dus oefeningen gaan vaak lastiger. Maar we kunnen alles met haar doen hoor :) de weg is alleen langer doordat de boel allemaal wat rechter moet gaan staan.

Uhm na de 1e keer osteo reden we nog niet met Shief, denk dat vlak daarna ons zadel kwam. Ons huiswerk was ook veel longeren aan dubbele lijnen, dat waren we net aan het oppakken met Shief dus denk 1x in de week. Ook gingen wij vaker longeren met longeerhulp, en later met bijzet. half jaar/ 3 kwart jaar later kwam de osteo weer en ze vond Shief 75% rechter :D dus echt wel verschil te behalen met behulp van trainen

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:09

Oow oké fijn dat klinkt goed! Ik heb er wel vertrouwen in omdat ze nog nooit kreupel heeft gelopen oid.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:16

Denk dat je met de juiste behandelingen en trainen wel een heel eind kan komen hoor :j Weet natuurlijk niet of dat van Geisha te vergelijken valt met Shief.. maargoed, de 1e x schrok de osteo een beetje (Shief is over haar hele lijf scheef dus niet specifiek haar bekken) en vroeg zich af of we het nog wel veel konden verbeteren.. Mja, zie maar hoe het nu is, 75% rechter is al heel wat!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:28

Fijn dat je iig ergens aan kan werken met Geisha en je meer duidelijk is.

Annika, balen dat je nu toch naar een andere groep moet :\

Lil, had je filmpje gezien, ziet er lekker ontspannen uit :)

Nicky, fijn dat het eruit is :)

Shan, gaaf topic, krijg weer zin in de zomer!!

Vanavond Djuun lekker gepoetst om vervolgens met dr in de plassen te gaan spelen. Letterlijk :') Ze was mega vrolijk, en was op den duur met bijna geen aanmoediging om me heen aan het crossen :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:42

Ik ben ook benieuwd Kelly!
Ik weet niet of ik het hier al had verteld maar ik had van de week longeerles en mijn instructrice vertelde mij dat Dayem ook scheef is rond z'n bekken (bespiering). Is met dubbele longe goed te trainen maar je moet het nu op jonge leeftijd wel gaan corrigeren, anders groeit het bekken later als de groeischijven sluiten echt scheef.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:52

Ik - als stille meelezer - ga toch even een dingetje plaatsen : gaan er nog meer ruiters hier vandaan naar Ijzerlo :D?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:57

Ijzerlo is dat de combi AVS dressuur en DAWRA? Heb Suus er wel over gehoord dus denk dat zij daar wel start (wel in de western dus) En aangezien ik trouwe groom ben... :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:05

Oh ja ik zie het: voor de dressuur ruiters idd een meerdaags programma en op zondag o.a. de DAWRA. Leuk hoor Jolinda!