[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:37

Jeetje jullie gaan hard :oo Effe paar daagjes weggeweest en jullie zijn zowat 10 pagina's verder :=

Zag 2 (?) nieuwe mensen; welkom!
Geisha had ik al voorbij zien schuiven, knappe dame hoor!

JvdH lees ik vaak mindere dingen over idd... Ilona kun je prima contacten, die heeft Kas vaak in training en rijdt vaker paarden voor Danielle, zij is absoluut betrouwbaar :j

Jes weer op zoek naar een merrie *\o/* Fijn ook dat je clinic zo goed ging! Kan me je onzekerheid heel goed voorstellen hoor, als 2 van je paarden kapot blijken te zijn ga je toch aan jezelf twijfelen. Weet niet wat de da's gezegd hebben? Misschien is er iets wat je voor jezelf als bewijs kunt gebruiken dat het écht niet aan jou lag? Soms moet je jezelf een beetje foppen weet je... :) Moeilijk hoor, fijn iig dat het beter gaat zo! :(:)

*wat heb ik nog meer allemaal gelezen*.... :P

Zadeltje lag idd puur om Nas om er een zadel op te hebben liggen, en deze was mooi licht en handzaam :) Zat geneens een singel aan := Maar is fijn om te weten dat ze er geen punt van maakte, wellicht is er hier een zadel dat goed ligt waar ik in het begin wat mee kan oefenen tot er een beetje bespiering op zit en ik een zadelmaker kan laten komen :)
....bedenk me net......de zadel-ellende komt voor mij nu ook wel erg dicht bij :')

Ik zag je lijst van Pride of Poland idd op fb :oo Had effe ogen op steeltjes, potverdorie wát een bedragen!!!

Jongens.....ik ga nu toch effe iets bijzonders hier delen...
Heb vast wel eens gemeld dat Umoyax 1,5 jaar geleden zijn kogel blesseerde en dit juni vorig jaar op St Oedenrode nog eens herhaalde, met als gevolg dat zijn kogel al 1,5 jaar dik is en nooit meer dun wilde worden. Heb nooit gescand, er wél diverse da's bij gehad en ze zeggen allemaal wat anders. De een zegt ''kijk over een jaar nog maar eens'' en de ander zegt ''als het al zo lang dik is wordt het nooit meer dun'', waarbij dat laatste beduidend vaker is gezegd dan het eerste. Hij heeft er, na een korte herstelperiode na het oplopen van de blessure natuurlijk, nooit kreupel op gelopen dus ik heb het maar gewoon geaccepteerd aangezien ik er weinig mee kon. Scannen uiteraard wel steeds overwogen maar volgens da's had dat nog niet echt toegevoegde waarde, wil natuurlijk wel kijken wat de stand van zaken is voor ik hem aan het werk ga zetten, dat spreekt voor zich.
Desalniettemin had ik de hoop een beetje opgegeven. Hij had geen last van die kogel en ik kon er toch weinig aan veranderen. Wel steeds mn ogen open gehouden...
Zo'n 2 weken terug las ik eea op internet over geneeskrachtige kruiden en planten en ben ik zelf maar aan de gang gegaan. Voelde me net Madam Mikmak; plantjes opgraven en brouwsel maken _O-

Maar: het ongelooflijke feit is, dat die kogel dunner aan het worden is!!!!!! *\o/* Gisteren en eergisteren niet op stal geweest, maar zaterdag zag ik al dat het al bijna normaal is, iig is het in 1,5 jaar nooit meer zo dun geweest.
Na St Oedenrode (nog vol met vocht)
Afbeelding
Smeren dag 1:
Afbeelding
Smeren vrijdag:
Afbeelding

Ik had voor Antha ook een potje gemaakt, net even anders van samenstelling. Antha loopt al jaren met een dik achterbeen, soort naar binnen geslagen mok, da's hebben het al lang al opgegeven, hebben geen idee wat het precies is dus laat staan wat ze er aan kunnen doen. En ook bij Antha is binnen een week al enorme verbetering!

Ik heb inmiddels serieus de hoop dat het weer helemaal dun wordt, het gaat zó goed! Op de foto's zie je de verbetering veel minder dan in het echt, ik houd die kogel al 1,5 jaar in de gaten dus heb er een haviksoog voor ontwikkeld denk ik :') Maar ''irl'' is de verbetering echt enórm.

*\o/*

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:51

Wauw wat cool! Na zo lang dokteren dus gewoon zelf waarschijnlijk met een oplossing gekomen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:00

wat goed van die kogel zeg! lijkt me heerlijk als je ineens resultaat ziet.

Ik heb een half uur bij sletje in de wei gezeten, resultaat 200 foto's :') ze is zo lief! <3 ik ben gewoon verliefd op die domme merrie van me. ze is dromerig, rustig, vriendelijk, knuffelig. volgens mij is er geen mogelijkheid dat ze maandag niet drachtig wordt gescand weer :+ volgens mij heb ik geen 1 foto waar ze niet staat te dromen. :+:

Afbeelding

Afbeelding

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:33

Die rust in die ogen.. WAUW! Heerlijk gezicht!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:41

lief he, zo apart hoe een paard dan ineens kan veranderen! ik vind het echt heel fijn lekker knuffelen, ik zet haar ook weinig aan het werk op dit moment.
even een topicje gemaakt:

[ITP] Bejaarde Polly (33) en AV Set Elkol

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:54

Mooi topic Katja! Wat gaat Polly er goed uitzien zeg!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:55

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:00

Heerlijk zeg Katja, ze kijkt gewoon in een soort van gelukzaligheid <3

Haha Amy, als je store niks wordt, kan je altijd nog een kruidenheks worden :')

Vanmorgen een heerlijke ronde met Djuun gemaakt, ze doet het zo goed allemaal :+:

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:07

Lekker hoor dat Djuun zo goed gaat!

Ik heb voor Ely maar eens een afspraak bij een andere osteopaat gemaakt (soort van second opinion). Ik zie de laatste tijd weer teveel signalen dat er iets niet goed zit (ze begint weer wat te slepen met haar voorbenen, als ze gerold heeft gaat ze eerst zitten voordat ze opstaat). Ook merk ik sinds kort dat ze bij het longeren (en ik merk het tijdens het rijden ook) linksom niet vooruit te fikken is en rechtsom juist weer erg over haar tempo loopt. Zucht, mijn zorgenkindje :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:10

Lekker dat het met Djuun goed gaat! Ze is echt een hardwerkend volwassen paard :D

vervelend van Ely Annika, wel goed dat je het hebt gezien en er wat mee doet :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:19

Wie laat je komen Annika? Bij Djuun is laatst Michael Hamerslag geweest, die komt door heel Nederland en ik was hier zeer tevreden over. Bij de andere osteo was Djuun NA de behandeling steeds een dag of 10 niet helemaal rad. Dat ze herstel tijd nodig heb en snap ik, maar kreupel lijkt me niet de bedoeling. Dus daarom de laatste keer Michael laten komen, heeft zelf ook arabjes (waaronder een Balasjow nakomeling :') ) Djuun onderging de behandeling ook veel beter dan anders :)

Wel balen van Ely zeg :\
Laatst bijgewerkt door Letizia op 20-08-13 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:21

Letizia schreef:
Wie laat je komen Annika? Bij Djuun is laatst Micheal Hamerslag geweest, did komt door heel Nederland en ik aas hier zeer tevreden over. Bij de andere osteo aas Djuun NA de behandeling steeds een dag of 10 niet helemaal rad. Dat ze herstsl tijd nodig heb en snap ik, maar kreupel lijkt me niet de bedoeling. Dus daarom de laatste keer Micheal laten, heeft zelf ook arabjes (waaronder een Balasjow :') ) Djuun onderging de behandeling ook veel beter dan anders :)

Wel balen van Ely zeg :\

Ja, ik baal er ook van. Mijn osteopaat is nog niet zo lang geleden geweest en nu is het alweer feest. Kan best zijn dat ze weer een schuiver heeft gemaakt in het land (ze is zooo onhandig af en toe).
Ik laat dit keer Nico Speksnijder komen (die komt voor meer hier op stal). Ben benieuwd wat hij ervan zegt...
Anders is Michael Hamerslag ook nog een optie, hoor goede verhalen over hem!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:22

oh die ga ik ook even opzoeken. Set is nog nooit bezocht door een osteopaat, fysio, zadelpasser, noem het maar.. alleen hoefsmid (gemiddeld 3x per jaar :+ ) en nu in haar hele leven 1x tandarts.. nou voel ik me een slecht baasje haha, maar ze heeft het gewoon niet nodig! Maar een keertje gewoon als checkup naar een osteo lijkt me wel goed, helemaal met het oog op bevallen volgend jaar.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:22

Er is een ooievaar gespot op stal, zou het veulen van Dos dan toch komen? :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:24

Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 20-08-13 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:31

Wat fijn van Umoyax z'n kogel!

Mooie foto's van Set!

Ja wij waren ook zeer tevreden over Michael, zeker een aanrader :)

Ooh spannend bij Dos! Zie je al veranderingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:35

amyz jeetje wat een verschil :wow:
Je hebt het wonder middel uitgevonden!
Ik weet dat ze in polen (in michalow) een soort klei gebruikte en het erop smeerde.
De dag erna zag je er niks meer van. (Dat was ook een wonder middel)

set_elkol Geweldige foto's weer van je schat <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:38

Afbeelding

Dankjewel Victoria en Ilona :)

en deze nog even omdat ik het leuk vind dat we samen zo gek als een deur zijn :+ Setels bles mooi zichtbaar

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:40

Jaaa, die lijkt veel he Katja :))
Ik denk dat dat ook wel de Balasjow nakomeling is :j

Sorry voor m'n vage en incomplete berichten, zat op m'n phone in de tuin (in het zonnetje {:} ) :')

Ik ben zelf ook fan van klei bij zwelling, evt in combinatie met Traumeel gel :)
Helaas veels te veel ervaringen met dikke benen... Darmorah had een abonnement op blessures :\

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:43

misschien een brutale vraag hoor maar kom je oorspronkelijk uit Polen/je familie. Victoria? Aangezien je achternaam :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:49

set_elkol schreef:
misschien een brutale vraag hoor maar kom je oorspronkelijk uit Polen/je familie. Victoria? Aangezien je achternaam :))

Vraag maar raak haha

Mijn moeder is Pools mijn vader Nederlander
Ik heb de achternaam van mijn moeder :D ;)
Ben hier geboren, ga regelmatig op vakantie naar polen :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:51

Dobry! Ik heb een Poolse schoonzus uit Olsztyn, zij en de broer van mijn vriend zijn vorig jaar daar getrouwd en we waren er allemaal bij! <3 Mooi land, lieve mensen. Ontzettend hartelijke familie. En dit jaar is mijn half Poolse neefje Oskar geboren :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:54

Ik heb een collega met bijna de zelfde achternaam als jij Victoria :+ Als je de sk aan het eind bij jouw naam weg laat, heb je het :Y)
Dacht, zeg het even :')

Ik ga maar even een douchen geloof ik, zit tegen een zonnesteek aan :=
Vanavond naar de Longe Ranger :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:00

@amy wat goed zeg...
@set_elkol heerlijk he dat in de wei zitten en dat verveeld nou nooit
@annika bah wat balen zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:39

set_elkol schreef:
Dobry! Ik heb een Poolse schoonzus uit Olsztyn, zij en de broer van mijn vriend zijn vorig jaar daar getrouwd en we waren er allemaal bij! <3 Mooi land, lieve mensen. Ontzettend hartelijke familie. En dit jaar is mijn half Poolse neefje Oskar geboren :D

Kijk aan :D
Mijn moeder komt uit een dorp die tussen Poznań en Bydgoszcz ligt :D ;)
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je neefje *D
Polen is een heel mooi land heel gastvriendelijk.

Letizia: In polen is er een verschil bij de mannen en vrouwen.
Ik gebruik even mijn achternaam als voorbeeld.

Vrouw: Dybalska
Man: Dybalski

Het zit hem in de a en de i ;)
Hier in Nederland kent men dit niet. En dan heb je net als mijn broertje een banketstaaf probleempje :')
Hij is man en zit dus opgescheept met Dybalska haha
Gelukkig mag je een naamswijziging door voeren maargoed dat kost geld. En een hoop geld :(:)