[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:50

Je bent ook altijd welkom hier Victoria :D Kan niet genoeg foto's hebben van Djuun :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:48

Wat een prachtige foto's schuiven er hier weer voorbij <3

Umoyax heeft zn ik-wil-niet-fase bereikt :') Al een paar keer gemerkt.. Nu ging ik m vandaag uit het land halen om op stal even te poetsen (dat kan tegenwoordig, gaat ie slapen en laat alles hangen ;) ben al heel trots op m want in die hele loods staan dan verder geen paarden!). Landje uit ging traag maar goed, het ging. Eenmaal landje uit vond Umoyax wortel schieten veeeel coowler dan netjes meewandelen.

Heeft me uiteindelijk dus zo'n 10 minuten gekost :') Maar; hij snapt nu wel hoe het werkt met touwtjes die richting zn kont geslingerd worden ~~}>

Pfft ben niet een beetje zenuwachtig voor zondag -O- Man o man... Zit maar alvast aan de plantvival zodat ik nog een beetje functioneer :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:33

lieve Set Elkol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:16

dat probleem van ontsnappende paarden heb ik nou nooit....maar ja merries zijn ook niet heel erg uithuizig doorgaans.

Gon niet bijster slim? :S Hij is gewoon heel tevreden ;)

Ik vertik het om mijn paarden in een box te zetten waar geen ondersluiting op zit. Heb ooit langs geleden een paard gezien wat met z'n voet tussen de deur schoot omdat de ondersluiting er niet op zat. Het arme ding heeft zijn leven moeten laten nadat hij z'n koot verbrijzelde tussen de deur. Toen ze nog in de stal stonden had ik altijd zo'n stress om de deuren. Liep gerust 20 keer terug van m'n auto naar stal om 1000% zeker te weten dat ze er beiden op zaten. Ben zelfs nog een keer van huis terug gereden omdat ik het niet zeker meer wist. Sinds ik een buitenverblijf heb ben ik helemaal niet meer gestrest of bang dat ze niet goed dichtzitten. Draden gaan erop en ik ga naar huis, als ik twijfel of ze niet dicht zitten ga ik niet eens meer terug. Weet toch wel zeker dat het goed komt met ze, hooguit wandelen ze het gras op naast hun zandpaddock :)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:42

Woogy schreef:
dat probleem van ontsnappende paarden heb ik nou nooit....maar ja merries zijn ook niet heel erg uithuizig doorgaans.

Gon niet bijster slim? :S Hij is gewoon heel tevreden ;)

Ik vertik het om mijn paarden in een box te zetten waar geen ondersluiting op zit. Heb ooit langs geleden een paard gezien wat met z'n voet tussen de deur schoot omdat de ondersluiting er niet op zat. Het arme ding heeft zijn leven moeten laten nadat hij z'n koot verbrijzelde tussen de deur. Toen ze nog in de stal stonden had ik altijd zo'n stress om de deuren. Liep gerust 20 keer terug van m'n auto naar stal om 1000% zeker te weten dat ze er beiden op zaten. Ben zelfs nog een keer van huis terug gereden omdat ik het niet zeker meer wist. Sinds ik een buitenverblijf heb ben ik helemaal niet meer gestrest of bang dat ze niet goed dichtzitten. Draden gaan erop en ik ga naar huis, als ik twijfel of ze niet dicht zitten ga ik niet eens meer terug. Weet toch wel zeker dat het goed komt met ze, hooguit wandelen ze het gras op naast hun zandpaddock :)

sinds jij mij dit enge verhaal vertelde doe ik altijd wel het ondersluiting ding dicht bij aladin.
ik heb zin in zondag, maar ik hoop echt dat gonkie meekan! en anders gaan we pony aanmoedigen. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 00:10

Bij ons zit er wel een ondersluiting.
Maar die werken met een hefboom werking ijzeren verbind stuk tussen boven en onder.

Maar heb vanaf vandaag een ketting er omheen gedaan.
Heb geen zin dat die oranje van mij ook aan de wandel gaat...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:15

volgens mij weet ik wel wat voor sluitingen je erop hebt. Die zijn inderdaad niet heel paard proof als ze een open leuk hebben. Puur in spel komen ze er ook al achter hoe het werkt. Vind je het niet eng? Een ketting om je deur? Als er brand uitbreekt wordt het heel moeilijk om hem er vlug uit te krijgen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:35

Iedereen die naar de amateurkeuring gaat heel veel succes! Misschien komen we elkaar nog tegen.
Ik ga nu een paar dagen weg, ponykamp begeleiden. Gelukkig heb ik een heel team om Kiya klaar te krijgen voor zondag, ik heb er weer zin in!
Afgelopen dagen veel geoefend met het opstellen maar het zat er nog goed in, benieuwd hoe het in Bunschoten zelf gaat!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:54

Ik lees al héél erg lang mee in dit topic, dus laat ik mij ook eens eventjes voorstellen! :)

Mijn echte voornaam is: Joyce
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie): Drenthe, Schoonebeek
Daar woon ik met: Mijn ouders, jonger zusje, twee honden en drie poezels
Ik heb wel/geen relatie: Ik heb sinds 22-09-2010 een relatie
In het dagelijks leven ben ik: In opleiding tot verpleegkundige, en naast mijn opleiding werk ik ook nog als flex/invalsmedewerkster voor Leveste. Ik heb ook vier jaar in een Laboratorium gewerkt als zaterdag en vakantiekracht, maar daar ga ik deze maand mee stoppen. Dit omdat ik volgende maand ga beginnen aan een stage in het ziekenhuis van een jaar (Leerafdeling, Interne Neurologie)
Ik heb zelf geen Arabische Volbloed, maar mijn band met de Arabische volbloeden is: Ik 'help' sinds 2006 mee op stal bij CSA-Arabians. Alweer dik zes jaar dus! :) En daar ben ik ook ook besmet met het Arabitis, haha!
Verder heb ik de volgende huisdieren: Twee honden (Maltezers, reutjes), drie poezels (Eén kater en twee poezen)
Dit ben ik (foto):

Afbeelding
Kan geen betere vinden :=

Ik ben nu nog druk bezig met mijn opleiding. Als alles loopt zoals het hoort ben ik volgend jaar klaar, en dan wil ik zachtjes aan gaan kijken naar een eigen paard!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:58

Woogy schreef:
volgens mij weet ik wel wat voor sluitingen je erop hebt. Die zijn inderdaad niet heel paard proof als ze een open leuk hebben. Puur in spel komen ze er ook al achter hoe het werkt. Vind je het niet eng? Een ketting om je deur? Als er brand uitbreekt wordt het heel moeilijk om hem er vlug uit te krijgen

Nou ja das heel banketstaaf dingen tegen elkaar opwegen.
Als er brand uit breekt dan is het nog de vraag of je er bij komt...
En meneer loopt anders vaker los dan dat er brand zal uitbreken...
En door een loslopend paard heeft mirka die blessure dus meer kans dat hij bij anderen paarden gaat lopen klieren

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:02

Eigenlijk is dus de beste optie gewoon nieuwe sluitingen op de deuren :+

Joyce, welkom!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:13

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:21

Ik zit je foto's te bekijken, maar ik vind die panda-eyes zo lelijk :+ Een beetje make-up vind ik nog tot daar aan toe, maar van die zwart geschminkte ogen vind ik zo onnatuurlijk staan :o
Of schop ik nu een heleboel mensen tegen het zere been? :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:47

Ik vind die panda-ogen ook echt niet mooi. Een beetje 'make-up' is mooi inderdaad, maar zo rond en zwart doet naar mijn mening afbreuk aan het paard := Is misschien ook en kwestie van smaak.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:50

Ik denk dat het zeker een kwestie van smaak is hoor en iedereen zijn ding, maar het is in mijn ogen precies wat je zegt: afbreuk van het paard.

Maar ik ben ook niet echt iemand die paard hebt om naar shows te gaan. Misschien ooit een keertje, om eens te kijken wat kenners van dr vinden, maar al wordt ze laatste, voor mij is ze de beste :j Ben een echte recreatieruiter :) Ik vind af en toe een dressuurwedstrijdje best leuk, maar je maakt me het blijst met een grote buitenrit!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:05

Inderdaad, ik vind naar shows gaan heel leuk, en dan vooral om te kijken en foto's te maken! :D

Dat is ook mijn idee voor mijn toekomstige paardje, lekker samen genieten. Heb (nu) totaal geen wedstrijdambities, ik maak liever buiten kilometers!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:18

Ieder zijn ding uiteraard :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:06

Tja Het gekken is de ene keer mag het wel en de anderen keer niet.
Bij de ene is het mooi bij de anderen afschuwlijk. Ze willen allemaal winnen haha

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:15

:')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:04

typisch eigenlijk. het is namelijk niet toegestaan maar iedereen doet het...Ik vind het persoonlijk mooier zonder al die zwarte rommel. Pony heeft al een vrij zwarte snuit nu helaas de ogen nog niet heel erg maar hoog zomer wel weer. Misschien tegen die tijd naar een show ;)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:15

Bonjoy schreef:
Inderdaad, ik vind naar shows gaan heel leuk, en dan vooral om te kijken en foto's te maken! :D

Dat is ook mijn idee voor mijn toekomstige paardje, lekker samen genieten. Heb (nu) totaal geen wedstrijdambities, ik maak liever buiten kilometers!

Ik maak ook ontzettend graag kilometers en heb wel wedstrijd amvitie, daarom ben ik gestart met endurance rijden. Niet iets voor jullie? :p

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:18

Endurance lijkt me heel gaaf, alleen zijn wedstrijden hier gewoon nooit in de buurt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:30

Horse_Art schreef:
Bonjoy schreef:

Ik maak ook ontzettend graag kilometers en heb wel wedstrijd amvitie, daarom ben ik gestart met endurance rijden. Niet iets voor jullie? :p

Endurance trekt mij zeker! Maar eerst de opleiding klaar, en dan een paard aanschaffen! :D Gaat nog wel meer dan een jaar overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:58

Daarom is er ook gewoon doorzichtige vasaline uitgevonden.
Vindt ik persoonlijker veel mooier ogen.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:06

Day is ook voor de endurance bij mij! Hihi. Natuurlijk houd ik heel veel van hem, dat komt op de eerste plaats, maar inderdaad vanwege mijn ambitie gaan we toch starten.
Aangezien ik niet zo'n typje-dressuur ben, heb ik gekozen voor de endurance. Ik ga misschien wel een proefje starten deze zomer, gewoon om eens te kijken wat de jury over zijn rechtgerichtheid te zeggen heeft :D