[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:58

Nicky, gecondoleerd met je oma... :(:) filmpje ziet er goed uit hoor, Dayem doet zijn best... :D.. Hoe vaak rij je op hem?
Siel, heeerlijk zeg, zag het al op Facebook, maar wat doet ze het goed.. <3
Annika, gaat snel en wat is ze al groot. Ben erg benieuwd wat de uitkomst van de test is..
Shanna, mooie vlecht, die heb ik zelf meestal in mijn haar :P... Heerlijk om zo lekker 10 km te kunnen rijden hoor, zeker als je ook een drafje en galopje kunt doen.. Silver en ik kunnen alleen nog stappen op die manier, balans is er nog niet.
Katja, gecondoleerd :(:) ... Set ziet er goed uit en dekentje is wel fijn. Ik heb vandaag ook gewisseld, vind het ineens heel guur..
Jes, jij gaat goed he, heerlijk!
Lil, heftig van je collega! Maar extra genieten van je paardenbeestje, die troost je wel...
Kelly, ja, ik herkende haar stem.. Ik heb daar een hele tijd gereden (bijrijdpaard), 2 jaar ofzo.. Irma is echt een fijne meid/vrouw.. Verder ziet het er fijn en ontspannen uit!

Sterkte met alle pijntjes en ontstekingen, niet fijn... :(

Ik praat trouwens ook altijd tegen Silver hoor, ook als ik er op zit...

Vandaag is de zadelpasser van podiumzadel geweest, hele tijd bezig geweest en nu een zadel op proef.. Hij was braaf, had al een maand of 4 niet meer gedraafd, alleen maar buitenritjes in stap gemaakt..

Niet heel duidelijk, maar voor het idee..
Afbeelding

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:02

Knap dat hij dan nu zo braaf was, Baukje :) Is ook wel een topper ook volgens mij he :j

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:05

Oh toevallig! Ja irma is zeker een heel fijn persoon! :j als ik het kwa les geven zo bekijk is 1 op de 3 een goede instructice :D . En de rest totaal niet! Maar ja, het zijn dan ook paardjes met een gebruiksaanwijzing!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:06

Wel fijn dat je nu weer wat meer kan doen!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:09

Siel, jaaa, hij doet het super, was erg benieuwd wat hij zou doen hoor.. Was wel even draken, maar daarna braaf lopen... <3
Kelly, idd toevallig.. Ik heb er nu 2 en die zijn beide erg fijn.. :D... Doe Irma de groetjes van mij (Baukje)..

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:10

Doe ik! En de naam van het paard wat je verzorgde?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:19

Setje staat er lekker bij!
Het ziet er al helemaal vertrouwd uit die twee.
Haar buik is nu ongeveer Fuego's maat! :D

Lief hoor Bauk dat hij het zo weer effe doet, ik hoop dat je zadel bevalt. :j

Fuego heeft lekker gelopen, gewoon even rondgeslingerd aan de longe, hij heeft weer lekker de bokspieren losgewerkt. :j
Wat is het kouuuuuuud! :brr:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:39

Ik heb eigenlijk nog nooit echt slechte instructie ervaren. Denk wel dat niet alle instructeurs/trices bij ons en Djuun passen, maar heb van iedereen waarvan ik ooit les heb gehad toch veel opgestoken :)

Huidige instructrice is natuurlijk onze schoonzus en geeft aan zowel aan de echte dressuurruiters als aan de serieuze recreatieruiter les. Doel bekijkt ze per combinatie :) Een fanatieke dressuurruiter die alleen wedstrijdruiters heeft als klant, zou voor mij totaal niets zijn :n Veel te fanatiek. Mijn doel is altijd: lekker rijden en weer een stapje verder dan de vorige keer.

Heb nu natuurlijk al maanden geen les meer gehad, maar komt over een aantal weken wel weer :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:05

Ja daar zit het verschil nou net! Ik vind je een goede instructice als je naar het paard en de ruiter kijkt en je les daarop aanpast. Jammer dat veel instructies alleen hun dressuurtheorie bij iedereen toepassen en absoluut niet kijkt naar het individu. Alsof paarden machines zijn. Echt jammer! Als een paard dan niet doet wat ie zou moeten doen, word er een bijzet aangehangen oid. Dat sooort dingen zie je ook :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:22

Was het maar waar dat ik nooit slechte instructie heb gehad.
Mijn vorige paard liep echt zwaar vlagina doordat er een aantal geweest zijn die me niet goed konden helpen.
Daar ben ik echt jaren mee zoet geweest met alleen maar veel frustratie.
En toen ik eindelijk een goede trainer had waren die problemen snel opgelost en werd het een heel fijn paard om op te rijden, toen ik wist hoe ik het moest doen.
Wat ik belangrijk vind is dat iemand het paard individueel bekijkt en gewoon overal een oplossing voor heeft, die ervaring is onmisbaar.
En dan maakt het niet uit of het om een gewone overgang gaat of om een piaffe aan te leren. als het maar op een goede manier gebeurd.
En dus niet met zagen en schoppen maar op een eerlijke manier.
En er zijn er mijn inziens veel meer die dat niet kunnen dan die dat wel kunnen. :j

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:29

Mee eens!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:50

Of toegeven dat ze jou als combinatie niet verder kunnen helpen, ipv maar blijven aanmodderen. Dat moet je ook gewoon kunnen doen vind ik als instructeur :)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:37

Een goede instructeur/-trice vinden blijft lastig. En is ook weer wisselend per persoon..

Harry staat op een ander landje dan Jim, s'nachts staan ze wel samen in 1 box.
Jim heeft het helemaal naar zijn zin tussen de (grote)veulens, lekker ravotten.
Maar vandaag was Harry een beetje stout. Hij is ontsnapt naar het weiland van Jim en heeft daar lekker lopen dollen.
Zijn hele buik en benen waren een en al modder en hij was kapot van het rennen. Ik hoorde dat de veulens veel te hard gingen en dat Harry het niet bij kon houden. Jim wachtte dan Harry op, voordat hij mee ging rennen. Dat is dan wel weer lief.
Harry met zijn vieze benen & Harry met zijn vieze buik en benen

Verder zijn we weer verder bezig met Jim op de poetsplaats zetten, dit gaat best goed!
Afbeelding

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:38

Dat is absoluut zo, ook stoppen op het juiste moment is iets wat moet kunnen .. Ik les op veel verschillende manieren en bij verschillende personen, zo blijven we leren.. Nu les ik voornamelijk op de grond, straks hoop ik ook weer onder het zadel.. Wat rijden jullie en wat zijn jullie doelen in de toekomst?

Ersiel, heb jij voor mij nog een keer de link van de camping bij jullie?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:46

Stoute Harry dus :)) En fijn dat poetsplaats goed gaat bij Jim :)

Ik rij basis :P Wij zijn recreatieruiters richting dressuur. Dat laatste erbij om paard lenig en sterk te houden en ik enige basis gewoon wel goed vind. Maar het allerliefste rijden we toch buiten hoor :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:48

Geisha gaat goed zo te zien! En Silver ook! Heb je een endurancezadel? :) Ik ''rij'' Dayem nu eens in de week zo'n 10 minuutjes/kwartiertje en 1/2x per week aan de longe.

Wat zouden jullie doen? Ik dacht eindelijk een leuke verzorgster te hebben gevonden. Is ook echt een leuke meid maar mist gewoon ervaring. Ik durf haar nog niet serieus te laten longeren. Daarbij is ze enorm slordig. Al twee keer gevraagd of ze dr jas en schoenen netjes wilt opruimen als ze weggaat en al twee keer deze in-de-kast-gemieterd gevonden... En dan nog heel wat meer van die kleine irritante dingetjes. Hoorde vandaag van stalgenoten dat ze er vandaag maar een half uurtje was. Dayem mocht sowieso vrij ivm zware longeerles gister maar dan moet ie wel wat aandacht krijgen (poetsen, wandelen, parelli oid). Ze had snel de stal uitgemest, Dayem een aai gegeven en is weer weggaan... Ik ben zelf een enorme controlfreak dus als zij er is geweest moet ik altijd voor mezelf nog ff checken (en meestal dingen rechtzetten helaas...) Ik merk dat ik zelf meer tijd heb en als ik een keer tot laat op school zit, dan laat ik voor €2,50 z'n stal uitmesten en opstrooien (en dan kan evt ook hooi en voer worden klaar gezet). Dus ik red het zelf wel. Maar hoe ga ik dit aan haar vertellen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:49

Ik weet niet hoe je het moet vertellen, maar waarom wil je in eerste instantie dan een verzorger?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:50

Gewoon eerlijk zeggen dat het niet werkt, omdat jullie er te verschillend over denken, Nicky :)
Bij mij zou 2x iets niet doen wat ik wil (schoenen netjes opruimen in jouw geval) al er echt de brei aan hebben gegeven :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:52

Ik dacht dat een verzorgster fijn zou zijn op dagen dat ik tot laat op school zit. Maar ik wil gewoon te veel controle hebben en het niet uit handen geven waardoor het gewoon niet werkt en waardoor ik altijd op dat soort dagen alsnog 2 uur op stal ben :P

Ja zo ben ik ook Siel maar het is echt een leuke spontane meid. En ze is echt wel leuk met Dayem dus dat maakt het best lastig...

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:53

Zijn lastige gesprekken om op te starten, maar ik zou inderdaad zeggen dat het niet werkt. Dat je het anders voorgesteld had en er dus vanaf ziet.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:56

Gewoon eerlijk zijn Nicky :) Dat je idd te veel controle wilt hebben :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:22

Fijn dat je een zadel op proef hebt Baukje en super dat Silver zo braaf was!

Ben het helemaal met jullie eens wat betreft instructie :)

Ik zou het ook gewoon eerlijk zeggen Nicky.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:00

Morgen!

Inderdaad gewoon eerlijk zijn tegen je verzorgster.. Je kunt haar een laatste kans geven en dit ook zo met haar bespreken.. Hoe oud is ze?

Ik denk dat ik helemaal geen verzorgster zou willen :o ... Mijn stalgenoten zorgen voor Silver als ik een keer geen tijd heb en in de vakanties en die vertrouw ik volledig.. Daarnaast staat Silver wel heel dichtbij dus als ik weinig tijd heb loop ik er gewoon even heen...

Het is een endurancezadel, het is erg lastig een goed passend zadel voor Silver te vinden en deze past.. De komende dagen even proberen, ook even longeren en met hem naar buiten.. Dan kan hij eindelijk weer een stukje crossen, zal hij wel leuk vinden :-P..

Die Harry is net een klein varkentje zo, schattig <3

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:21

Wat gaaf zo met je barebackpad en halstertje naar buiten, Shanna, mooi plaatje!

Leuk fimpje, Kelly, fijn dat jullie weer op de goede weg zijn!

Knappe Set met haar mooie buikje <3

Fijn dat hij zo braaf was, Baukje, hij is mooie verschijning onder het zadel!

Ik vind Harry zo'n leuke shet!

Gewoon eerlijk zijn tegen je verzorgster, Nicky, hoe lastig ook.

Dos en Doortje moeten toch bij de paddockgroep van Ely. Iemand uit de paddockgroep waarbij ik ze wilde hebben, heeft geklaagd bij de stalbaas _-:( Nou ja, het is niet anders. Vanavond wennen!
Dinsdag heeft Doortje al geprobeerd de ruin van m'n vriendin in elkaar te meppen toen hij niet genoeg wilde spelen (hoe bedoel je grootheidswaan) dus dat wordt spannend :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:27

Oh jee Annika dat gaat nog wat worden met die kleine dame!!

Nicky, niets doen waar je je niet prettig bij voelt. Als jij toch liever meer controle hebt dan kan je het beste gewoon eerlijk zijn :j

Ik vind het wel best zo met bijrijdster :D ze kan lekker een rondje hobbelen en is gek op hem, en dat vind ik het belangrijkste. Vandaag ben ik de hele dag en nacht weg met de studievereniging dus ben heel blij dat hij naast zijn paddock-uurtjes ook lekker knuffel en poetstijd krijgt :)

Ennn dan kan mn bijrijdster mooi het nieuwe zadel uitproberen! Heb er 5 verschillende op gehad, de gene die de zadelmaker en ik allebei het beste vonden liggen is het geworden; euroriding diamant :D mooooi! :+:

Oh ja en ik ben sinds gisteren 'de vriendin van' geworden *D :+: :):)