[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:53

Op mijn werk op de dressuurstal kost het gemiddelde paard ook boven de 10.000... zijn (voor de sport) ook wel paarden met veel potentie, typetje minimaal zz-z/intermediair :j

ik heb net een cursus schapen drijven gedaan _O- was heel erg gaaf :j

Jolindaa

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:55

Schapen drijven :') te paard? Of met een hond ofzo? Wat moet ik me erbij voorstellen? Haha!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:57

Met border collies :D en met mensen, die moesten we aansturen (alles met het oog op leiderschap en les geven) alsof ze een hond waren :+
beide honden waren heel verschillend, beide kampioen (nk en ek geloof ik) en het was echt heel leerzaam :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:08

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:59

Na dagen ontzettend van de kaart te zijn geweest toch het volgende trieste bericht:

Helaas is het eerst geboren veulen van Justin dood geboren, doordat de moeder 5 dagen voor de bevalling kempte met longontsteking en helaas een paar dagen met hoge koorts heeft gelopen, dit is helaas voor Justin zijn zoon, Pacha van `t Soorhof fataal geworden. |(
Pacha was geboren als een bruine hengst met zwarte manen, weinig witte aftekeningen, lang halsje en mooi hoofdje.
Rust in vrede lieve Pacha.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:13

Ja ik zag het al in het topic, die merrie Erica toch? Een kruising veulen. Echt heel erg hoor, sterkte. heb je dit jaar of volgend jaar nog veulens van hem?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:22

set_elkol schreef:
Ja ik zag het al in het topic, die merrie Erica toch? Een kruising veulen. Echt heel erg hoor, sterkte. heb je dit jaar of volgend jaar nog veulens van hem?

nee helaas volgend jaar nog geen veulens van hem, vanwege onze verhuizing vorig jaar en de hoeveelheid werk we hier nog hebben, is het er niet van gekomen.
Bahiyaa kwam helaas al laat in seizoen hierheen dus zij is ook niet gedekt door hem. Volgend jaar hopen we ons wat meer te kunnen concenteren op wat veulens van hem voor 2015.
Vind het erg jammer natuurlijk nog geen nakomeling getoond te kunnen hebben, maar goed ben een kleine hobbist met een paar paardjes en fin moet alles te behappen zijn.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:10

Ah, wat rot van Pacha. :(:)

Twintig minuten fietsen teveel?!?! Zit hier op minimaal 20 minuten fietsen van een stal. Wat een watje :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:15

Wat een rot nieuws Natascha :(:)

Ik mag volgens mij niet klagen wat betreft stalling! 2 minuutjes fietsen, en we betalen 142 euro per maand en hebben onbeperkte weidegang (al zetten we ze zelf swinters snachts op stal)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:20

ik mag ook niet klagen wat betreft stalling want de paarden staan bij mijn ouders aan huis.. hooi betaal ik wel mee (als ik niet uitkijk koopt mijn vader er zo een hele kar vol en betaalt ook nog, zo lief) en 'krachtvoer betaal ik sowieso allemaal zelf. mijn vader vult ook waterbakken wanneer nodig en geeft hooi in de winter <3

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:34

Superpapa *\o/*
Hier ver fietsen en veel dokken %)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:12

Ik ben dus vandaag naar stal wezen fietsen _O-
Accu was dood van de auto en me pa kwam pas in de avond thuis.
Ben dus met de fiets gegaan.
Ca 20/30 minuten fietsen...
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan fietsen _-:( _-:(
Wat een hel...maar dat kwam echt door die knie.
Terug is de fiets in de auto gegooid :j

Ik heb inderdaad al wat advertenties gezien...en er zal ook het een en andere bezocht worden..maar ga nog niet verklappen bij welke's O:)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:17

Spannend Jes :))

Jessica, wil je nog even bevestigen of je zaterdag mee gaat of niet? :)

Wat zonde Natasja :\

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:17

Ik woon ongeveer 8 minuutjes met de auto van stal. Fietsend zal het ook zo'n 20 minuten zijn denk ik, maar ik fiets nooit :') Enige wat je tegen kan hebben hier is de brug die (vooral in de zomer) vaak open staat :+
Wij betalen voor Zeeuwse begrippen best wel wat, maar als ik bekijk hoe goed Djuun het er heeft heb ik dat er dubbel en dwars voor over :j Ze staat 's zomers 24/7 buiten, in de winter een stal met uitloop er aan en ze wordt elke dag in de bak/roundpen gezet met dr vriendje. En als het mooi weer is, wordt dr deken op en af gedaan. En vrijwel alles is bespreekbaar, kunnen het super vinden met staleigenaresse. Heel wat waard denk ik zo :j
En dan heb ik het nog niet gehad over de heerlijke uitrijmogelijkheden hier :D

Natascha, wat vervelend zeg :\

Wat leuk zo'n cursus, Tam!!

Vanavond weer les gehad. Djuun had ik uit dr avondslaapje getrokken van de wei en ze had GEEN zin :+ Was eerste tijd in de bak dus ook te merken :x Even goed door kunnen pakken en dan gaat ze toch onwijs dr best doen! <3
Verder voordien nog ff voor therapiepaard gespeeld :P Duitse campingklant met dochter van anderhalf ofzo kwam kijken toen ik aan het poetsen was. Meisje was helemaal enthousiast, meegeholpen met "borstelen" en man zei dat hij helemaal rustig van haar werd, omdat Djuun zo rustig stond (stond nog te slapen :') ), ondanks dat hij niets met paarden had, omdat hij ze "niet kon lezen". Dat soort mensen op de camping zijn echt leuk, totaal niet opdringerig, maar oprecht geïnteresseerd :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:19

Letizia schreef:
Spannend Jes :))

Jessica, wil je nog even bevestigen of je zaterdag mee gaat of niet? :)

Wat zonde Natasja :\

Helaas gaat het hem dit keer niet worden -O-
Moet ffe zuinig aandoen :P :o

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:20

Oké, dan kan ik je van de lijst halen :)
Jammer :\

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:21

jammer jessica -O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:22

Ja ik vind het ook jammer...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:28

Jammer!!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:54

Jolindaa schreef:
Nou ehhhh, stalgenoot gaat weg en paddock wordt een stuk vergroot, dus als je op zoek bent, hahaha!

Haha. Ik heb het erg naar mijn zin bij Stal Maarse. Het is voor mij gewoon erg prettig dat alles wordt gedaan. Maar zo'n paddock paradise lijkt me wel heerlijk! Jij staat daar langs de weg bij Edam toch? Ziet er wel altijd keurig uit daar. Ik denk dat als ik nog in Edam woonde, dat ik Princesa daar ook had gestald. In de Middenbeemster ontbreekt het nogal aan leuke buitenrij-mogelijkheden.. Alhoewel ik nu een hele lange strook (langs de A7..haha) heb gevonden waar je heerlijk voor de 'speed' kan oefenen :-).

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:35

zo weer les met asal, spulletjes liggen al in de auto nu maar eens asal klaar maken en opladen, straks bericht hoe het ging whaha

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:20

Dat wij nog in nl woonde betaalde ik €80 per stal.
Was dan wel kale huur en hun voerde alleen in de ochtend,
Rest moest je zelf voor zorgen .
Daar voor stond ik op stal :€120incl hooi,stro.
Verder moest je alles zelf doen .
Nu wonen we gezellig onder een dak .

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:36

Ik betaal 230 euro. Stal inclusief voer, hooi, stro (op turfbasis) weidegang helaas maar van mei tot oktober. Wedstrijd formaat binnenbak, buitenbak, longeerring, paddocks, stapmolen. Er word gevoerd en zomers worden de paarden buiten gezet en moet je hem zelf binnen halen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:08

lilskie schreef:
Jolindaa schreef:
Nou ehhhh, stalgenoot gaat weg en paddock wordt een stuk vergroot, dus als je op zoek bent, hahaha!

Haha. Ik heb het erg naar mijn zin bij Stal Maarse. Het is voor mij gewoon erg prettig dat alles wordt gedaan. Maar zo'n paddock paradise lijkt me wel heerlijk! Jij staat daar langs de weg bij Edam toch? Ziet er wel altijd keurig uit daar. Ik denk dat als ik nog in Edam woonde, dat ik Princesa daar ook had gestald. In de Middenbeemster ontbreekt het nogal aan leuke buitenrij-mogelijkheden.. Alhoewel ik nu een hele lange strook (langs de A7..haha) heb gevonden waar je heerlijk voor de 'speed' kan oefenen :-).

zo grappig, dan woon ik heeeeeelemaal in Groningen maar ook ik heb een speedtrack aan de A7 :)) paarden staan bijna aan de A7.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:53

hier in overijssel is het stalgeld best duur mijn vriendin betaald 300 is ook incl alles weidegang, stapmolen 2 binennhallen, lessen voer strooisel

Net les gehad *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Waow wat gaat asal lopen ze krijg zulke ruime gangen ik moet er helemaal aan wennen
super tevreden