[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:15

Ook, maar als je bijvoorbeeld een zenuwachtig paard hebt in de trail mag je volgens mij best ff een geruststellend woordje zeggen of braaf op het moment dat het wel lukt, nogmaals ik weet het niet zeker maar heb ook nog nooit gehoord dat je daardoor een DQ kunt krijgen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:19

In de proef kan je het vaak ook wel een beetje verdoezelen...

kauwgom niet :D dan krijg je op je protocol: voortaan kauwgom eerst uitspugen :o

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:24

Nee hele gesprekken voeren met je paard lijkt me niet handig :+

Heb jij dat gehad met kauwgom Jes? :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:31

Iloontjeehh schreef:
Nee hele gesprekken voeren met je paard lijkt me niet handig :+

Heb jij dat gehad met kauwgom Jes? :')

Haha ja en ik was uitermate relax :P

Nee geen hele verhalen maar een braaf etc of he vind ik best kunnen :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:34

Goedenavond kletskoppen :wave:

Praten doe ik ook altijd tijdens rijden/longeren/omgang. Volgens mij vindt mijn Franse stalgenoot mij gewoon raar daardoor _O- Hij zegt nooit wat tegen zn paard :+

Buitenrijden, wij zijn gelukkig gezegend met een paard die het net zo leuk vind als ons :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:11

Ik praat altijd tegen geisha.. ook met rijden maar dat moet gewoon nog even met de commando's :+ :D

Hier een klein stukje van de les voor degene die het leuk vinden! Krijg het geluid alleen niet weg. Nu vooral werken aan het voorwaartse.. :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:48

Wat leuk dat eigenlijk veel commando's bij iedereen overeen komen.
Ik heb naast stap, drrraf, gaalop, commando easy om tempo te verlagen passen kleiner te maken en prrrrt om tempo te verhogen passen ruimer te maken, klakken met tong om actief te blijven zonder te versnellen, belonings commando's zijn vooral jaaaaa super en goedzo en verder kom maar vanuit stap en gebruik ook veel lichaamstaal, bij het kleiner gaan hou ik mijn armen, handen meer bij me met vooruit maak ik grotere beweging sta als het ware toe net als dat ze bij me mogen komen maak ik me kleiner en doe stap terug. Het Ho tsja gebruik ik niet veel meer dat komt eigenlijk door ervaring lol.
Mijn oude pony had geen rem en dan was ik net de kerstman maar zonder resultaat, en als dat hohoho er al zo ingebakken zit is het niet handig om op een dan wel zeer pittig westernpaardje te stappen die goed aan de commando's staat, met de eerste vlotte galop wat iets te was ga je uiteraard hohoho roepen met als gevolg een ruiter bungelend aan de hals en een paard wat braaf stilstaat, met dat soort miscommunicaties leer je dat soort dingen gelukkig heel snel af en het gaf natuurlijk prachtige bloopers haha en kletsen tijdens de proef doe ik ook gewoon hoor nooit wat over gehoord dus zal dan ook nooit storend voor een jury zijn geweest.
Geisha gaat goed voorruit zo fijn om te zien
Jes super dat je steeds meer je vertrouwen weer terug krijgt je hebt ook een topknol keep up the good work
Shief heerlijk eropuit en lekker zo vrij eropuit te kunnen
Miranda ik zag t al helemaal voor me hoe het met je dochters paardenclubje eraan toe ging, dat hinniken met afstappen doet Mana ook haha

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:16

Katja polly staat bij uitgelicht dat hebben jullie verdient je hebt die dappere poown nog een mooie tijd mogen geven.
En leuk dat je Pater eventjes mag lenen voor Set ben benieuwd hoe alles verder gaat lopen heb miss wel een ideetje maar daar hoor je straks wel meer over als ik zelf ook meer weet.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:43

Mooi Polly in uitgelicht Katja! Ik blijf het zeggen, en het zou eigenlijk voor de mens iets heel natuurlijks moeten zijn, maar je hebt echt iets heel moois gedaan.

Stemcommando's... Ik word ervoor afgestraft maar soms doe ik het wel tijdens trainen en op wedstrijd uit het oog van de jury wil ik echt nog weleens klikken met mijn tong. Princesa luistert er enorm goed naar, ook met longeren is ze echt ideaal. Stap-draf-galop en eeeeaaasssyyyyy als ze een sprint trekt waardoor wij of wij samen onderuit kunnen gaan, haha.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:09

Is dat Irma van Neville? Sta je daar?

Reageer vanavond even verder, zo zadels passen met Silver... :D

kellaxy schreef:
Ik praat altijd tegen geisha.. ook met rijden maar dat moet gewoon nog even met de commando's :+ :D

Hier een klein stukje van de les voor degene die het leuk vinden! Krijg het geluid alleen niet weg. Nu vooral werken aan het voorwaartse.. :)

[ Video ]

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:13

Haha ja klopt! Probeerde het geluid weg te halen maar lukte niet.. hihi herken je de stem?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:04

Ik ga me vanavond ook maar eens laten filmen/fotograferen tijdens het rijden. Iemand tips voor fotografie in een binnenbak? Ik heb geen spiegelreflex mee, maar een Panasonic Lumix camera DMC TZ40...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:31

Foto's zijn altijd lastig in een binnenbak.. of te donker of bewogen.. in ieder geval wel de flitser aan gok ik!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:38

Flitsen maakt het meestal ook niet mooier, je kan het proberen door je ISO heel hoog te zetten, maar dan wordt het vaak korrelig. Ik denk dat het mooiste is om te filmen :)

Ziet er al een stuk beter uit Kelly :)

Ik rij ook geen wedstrijden en al deed ik het wel, zou het me koud laten als de jury er over viel dat ik tegen m'n paard praat :) Maar als je les hebt van iemand die wel serieus met wedstrijden bezig bent, dan leer je automatisch ook zulke trucjes en kwaad kan het niet :)
Aangalopperen werkt bij Djuun nog steeds het beste op stem hulp, dus doe ik dan ook gewoon hoor :)

Heb je dat niet op film staan Brenda, jij met dat westernpaard :P

Nou, oog is weer normaal en arm voelde ik vanmorgen nog een klein beetje, inmiddels niet meer :Y)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:52

Klinkt wel grappig Letiz, alsof je je arm niet meer voelt... :P. Sorry! Fijn dat je oog weer goed voelt!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:58

M'n oog vond ik minder erg dan m'n arm :Y)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:03

Begrijp ik. Hopelijk is het alsnog geen ontsteking ofzo.. Dat zijn meestal van die dingen die lang blijven hangen..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:10

Shanna_ schreef:
Hmm ja dat is wel vervelend als je het vallen ook niet echt kan hebben qua gezondheid
Ben benieuwd of het uitbouwen lukt, hoop het voor je :)

[ Afbeelding ]
Zo gingen we vanmiddag aan de hobbel, heerlijk! Zo'n 10 km :)

Ja, maak me maar even jaloers! :D

Leuk filmpje Kelly! :j

Haha Bren, dat probleem had Fuego's oude verzorgster ook toen ze een keer op Fuego kwam rijden, die is ook van de noodstop. :P
Fuego is veel beter in stoppen als in doorlopen. :')
Maar wel heel handig, Nikita leert wel goed te zitten want anders reageert hij direct. :j
Grappig dat Mana ook hinnikt, ik vind het wel lief hoor! <3

Lilian, idd kun je beter filmen, ik maak tegenwoordig vaak foto's/filmpjes van mijn dochter in de binnenbak en dat is alleen met stilstaan of bijna stilstaan te doen maar filmen gaat prima!

Gelukkig voel je je arm niet meer Letiz! :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:54

Fijn dat het beter gaat met je ogen en arm!

Weet iemand hier toevallig hoe lang een pakketje vanuit Duitsland naar hier onderweg is? Zit er al een tijdje op te wachten maar het duurt nu wel erg lang...

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:10

Wanneer wij iets uit Duitsland laten komen duurt dan ongeveer 4 dagen... Hoe lang wacht je al Iloon?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:14

Ik heb het al meer dan een week geleden besteld, maar lees inderdaad op internet dat nog weleens kan verschillen dus hopelijk kan ik het deze week alsnog ontvangen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:35

Bren als je ideetje vorm heeft mag je altijd pb sturen. Leuk Polly in uitgelicht!

Kelly ziet er al goed uit met Geisha :)

Hier wat foto's van vandaag:

Afbeelding
Mijn lieve lieve Set

Afbeelding
gezellig

Afbeelding
Buikje, 132 dagen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Set

deken was vanwege snelle temperatuurswisseling van 6 graden naar 0-2 graden met motregen.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:44

Twee knappe schimmels in je weiland :)!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:55

Wat een leuke foto's, Kat <3 Wat een leuk stel zo samen :)

Lil, had het gisteren helemaal niet gezegd, maar nog heel veel sterkte met je collega, wat ontzettend naar allemaal :\

Kelly, ziet er al stukken beter uit.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:57

Dankje! Verschil he! Wat een leuke foto's van je witjes haha :D